Så kom den i hus.
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 02-03-07 23:49

Hej.

Så fik jeg endelig konebilen i hus. En Toyota Sportsvan med 177 diesel
heste. Sort som kul, og med tonede ruder, 17" vinterdæk på alu... jo der er
sgu noget Lailaover hende

Men jeg må indrømme, at det er en dejlig bil. Der er masser af saft og
kraft... der er da utroligt at den kan flytte sig fra 0-100 på 8.5 sek. på
en diesel motor!

Forhandleren fortalte at de havde chippet en demo til 240 hk. Det kunne nu
være lidt sjovt. Gad vide hvad den kunne præstere?

Samtidig betyder det at hun kan give mercedesen baghjul til hver en tid
Måske skulle man bytte om på mand/kone bil?

Mvh

Jasper

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-07 23:59

> Samtidig betyder det at hun kan give mercedesen baghjul til hver en tid
> Måske skulle man bytte om på mand/kone bil?

ja tak, skulle hun ikke ha haft en fiat panda??

Mv
Morten

Fra : Bruno

Dato : 03-03-07 01:06

Morten Juel wrote:

> ja tak, skulle hun ikke ha haft en fiat panda??

Man må ikke undervurdere Panda'en!

http://driving.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/driving/new_car_reviews/article1294485.ece

Mvh
Bruno

Fra : Kent

Dato : 03-03-07 00:17

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:45e8a9cb$0$883$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
>
> Men jeg må indrømme, at det er en dejlig bil. Der er masser af saft og
> kraft... der er da utroligt at den kan flytte sig fra 0-100 på 8.5 sek. på

<klip>

Har du hørt om TDI?

Kent.

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 03-03-07 00:57

> Har du hørt om TDI?

Hehe. Tjooo det forekommer mig. Men sammenlignet med med min egen MB (som
godt nok er en CDi, og ikke TDI) der skal bruge 10 sek. for at slæbe sin
vægt op til 100 km/t, er 8.5 sek. for en varevogn sgu da flot! Og at det er
konens gør det ikke bedre!

/Jasper

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-07 01:27

Godt at du valgte 177 hk modellen

ja man bliver afhængig af den især 2-3 gear , der er den sjov

Men pas på lakken på kofanger skørter , har fået de første ridser hmmmmm op
til flere

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 03-03-07 10:15

"> ja man bliver afhængig af den især 2-3 gear , der er den sjov

Ja, der er den sgu kvik!

/Jasper

Fra : KASO

Dato : 03-03-07 12:15

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> "Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
> meddelelse news:45e8a9cb$0$883$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> <klip>
>
> Har du hørt om TDI?

Ja - de er svære at overhøre

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-03-07 09:34

On Fri, 2 Mar 2007 23:48:44 +0100 "Jasper Norman Ahrensbach"
<jasper@FJERNESahrensbach.com> sent the following smoke signals:

>Forhandleren fortalte at de havde chippet en demo til 240 hk. Det kunne nu
>være lidt sjovt. Gad vide hvad den kunne præstere?

Bøder for konstruktive ændringer samt klip i kortet pga.
fartoverskridelser.

Og fabriksgarantien vil næppe være det papir værd, som den er skrevet
på.

Have fun!

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Klaus G.

Dato : 03-03-07 10:01

> Forhandleren fortalte at de havde chippet en demo til 240 hk. Det kunne nu
> være lidt sjovt. Gad vide hvad den kunne præstere?

Jeg troede ikke det var muligt at chiptune toyota'er?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Mogens...

Dato : 03-03-07 10:11

> Jeg troede ikke det var muligt at chiptune toyota'er?

Jow jow men markedet er nok ret begrænset kva Toyotya's ry (morfar).

Tillykke med bilen, Jasper - en kanon højteknologisk konstruktion
og sikkert tilsvarende køretøj, I forhåbentligt bli'r glade for!

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 03-03-07 10:14

> Jeg troede ikke det var muligt at chiptune toyota'er?

Aner det ikke. Det er muligt at det var en gang salgsgas?

Men pga. garantien tør jeg nu heller ikke lege med det foreløbig. (Hvis det
da overhovedet er muligt at se, om den tidligere har været chippet?)

Mvh

Jasper

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-03-07 10:32

> Jeg troede ikke det var muligt at chiptune toyota'er?

Nu er det godt nok en boks - men landberg har noget.
Sportsvan står ikke nævnt - men der står til Avensis,Yaris osv.
Spørgsmålet er om det er dovenskab eller fordi der ikke findes noget

/Dennis

Fra : KASO

Dato : 03-03-07 12:19

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:45e94089$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> Sportsvan står ikke nævnt - men der står til Avensis,Yaris osv.
> Spørgsmålet er om det er dovenskab eller fordi der ikke findes noget

Motoren er den samme som i Avensis - så det burde være muligt. Landbergs
side er desværre ikke helt korrekt/opdateret - f.eks. står min egen Scénic
1.9dCi til 120hk/270nm standard - men det er blot specifikationerne fra
Laguna, der er overført. I Scenic har motoren 120hk/300Nm fra fabrikken.

Husk, at du skal have TÜV og syn før den er lovlig!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-03-07 15:04

Jasper Norman Ahrensbach wrote:

> Så fik jeg endelig konebilen i hus. En Toyota Sportsvan med 177 diesel
> heste.
> kraft... der er da utroligt at den kan flytte sig fra 0-100 på 8.5
> sek. på en diesel motor!

Hvor mange kg vejer den?

--
Per, Esbjerg
Ski sælges med bæretaske, størrelse passer til 175-180 cm person, kr. 500

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 03-03-07 15:23

> Hvor mange kg vejer den?

Mener at det er omkring 1.500 kg.

/Jasper

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-07 16:30

Hvad så Jasper

Skal vi bestille 2 stk :)))

http://www.dieseltuning.com/Kategorie_Configurator_84135.html

212 hk 480 nm

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-03-07 20:14

Jasper Norman Ahrensbach skrev:

> Mener at det er omkring 1.500 kg.
>
> /Jasper

Det passer meget fint min Mondeo vejer 1600kg med hundebur incl. 40kg
hund og fuld tank samt 1 person og den gør det på samme tid.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-03-07 20:43

Martin Vollert" <"Mit fornavn wrote:

> Det passer meget fint min Mondeo vejer 1600kg med hundebur incl. 40kg
> hund og fuld tank samt 1 person og den gør det på samme tid.

Gad vide så hvor hurtig min Golf III på 1150 kg og 145HK gør det?

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-03-07 21:12

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Gad vide så hvor hurtig min Golf III på 1150 kg og 145HK gør det?

Den er nok dobbelt så hurtig..

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-07 21:35

Martin Vollert <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i news:45e9d66d$0$90268
$14726298@news.sunsite.dk:

> Den er nok dobbelt så hurtig..

Min Corolla på 1075kg og med 160HK tror jeg da ikke kan gøre det væsenligt
bedre end en Sportsvan...

/bm

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-03-07 21:46

Boris Mathiasen wrote:
> Martin Vollert <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i news:45e9d66d$0$90268
> $14726298@news.sunsite.dk:

> Min Corolla på 1075kg og med 160HK tror jeg da ikke kan gøre det
> væsenligt bedre end en Sportsvan...

Når jeg måler mig selv i clubben med biler med tilsvarende antal HK har jeg
i de fleste tilfælde svært ved at følge med. Jeg tilskriver det de 50 ekstra
kg plus minus jeg slæber rundt på.

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-07 21:50

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i

> Når jeg måler mig selv i clubben med biler med tilsvarende antal HK
> har jeg i de fleste tilfælde svært ved at følge med. Jeg tilskriver
> det de 50 ekstra kg plus minus jeg slæber rundt på.

Jeg satser nogle gange også på BMI tuning...

/bm

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-03-07 21:58

Boris Mathiasen skrev:
> [...]
> $14726298@news.sunsite.dk:

> Min Corolla på 1075kg og med 160HK tror jeg da ikke kan gøre det væsenligt

Nej det var også ironisk, jeg tror heller ikke der er reelt nogen stor
forskel, husk nu om det er tør vægt eller køreklar vægt de 1075kg, hvis
det er tør vægt kan du jo lige ligge min.150kg til for chauffør og
benzin plus at det andet lort man har til at ligge i biler, også ender
den jo nok omkring 1300kg.
Jeg havde min på en brovægt og der stor den mellem 1575 og 1600kg som
sagt med fuld tank ( =60l )og 1 person (85kg) samt 40kg hund og et bur
på godt og vel 20kg.
Det løse er vel 10-15kg så tør vægt skulle vel være omkring 1400kg, men
den er opgivet til 1325kg så der er mange skjulte kg i en bil.

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-07 22:07

> [...]
> Det løse er vel 10-15kg så tør vægt skulle vel være omkring 1400kg,
> men den er opgivet til 1325kg så der er mange skjulte kg i en bil.

Min vejet med fører og det hele landede på 1180 kg... køreklar vægt er på
1000 kg... Der er jo heller ikke meget plads i en Corolla... så der kan
slet ikke være bur til hunden i... der er jo kun 4 pladser... og dem der
sidder bag i skal have deres ben ambuteret hvis de skal sidde ordenligt...

/bm

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-03-07 22:19

Boris Mathiasen skrev:
> [...]
> sidder bag i skal have deres ben ambuteret hvis de skal sidde ordenligt...

Ok
Hvad er det forresten for en corolla du har er det en ældre GT med 16V
og baghjulstræk ?? de laver jo ikke corollaer idag som i gamle dage..

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-07 22:26

> Ok
> Hvad er det forresten for en corolla du har er det en ældre GT med 16V
> og baghjulstræk ?? de laver jo ikke corollaer idag som i gamle
> dage..

Desværre jeg har solgt min gamle AE86 som er en RWD Corolla Coupe fra 84...

Men jeg har fundet en AE101 Coupe der kommer fra Japan (Så må man jo leve
med rattet i den side...) og den køre med en 4A-GE motor bedre kendt som en
Silvertop der er en 160HK 1,6 liters motor med dobbelt overliggende
knastaksler og 4 spjældhuse...

/bm

Fra : Brian

Dato : 03-03-07 22:43

Boris Mathiasen wrote:

> [...]
> kendt som en Silvertop der er en 160HK 1,6 liters motor med dobbelt
> overliggende knastaksler og 4 spjældhuse...

Lyder som seriøst kræs for entusiaster

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-07 23:00

"Brian" <nej@tak.du> skrev i news:45e9ebec$0$90273$14726298
@news.sunsite.dk:

> Lyder som seriøst kræs for entusiaster

Og alt sammen standard... bare kun i Japan... Skal nok lige sige at det er
en 20v... så den tager lidt snoninger... faktisk er den stadard begrænset
ved 8200 omdr....

/bm

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-03-07 23:04

Boris Mathiasen skrev:
> [...]
> med rattet i den side...) og den køre med en 4A-GE motor bedre kendt som en
> Silvertop der er en 160HK 1,6 liters motor med dobbelt overliggende

Føøjjj den lyder fin er det en du har lagt nogle billeder op af
nogen stedre på nettet ?

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-07 23:07

> Føøjjj den lyder fin er det en du har lagt nogle billeder op af
> nogen stedre på nettet ?

Hvis det er noget der virker... men den er ikke skide fin hvis man tænker
på buler og sådan noget...

Der er engelske plader på på billederne, men der kom danske på i går...

/bm

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-03-07 23:22

Boris Mathiasen skrev:
> [...]
> på buler og sådan noget...
>
> Der er engelske plader på på billederne, men der kom danske på i går...

Ok sej bil, jeg har hørt om den der 20V motor jeg tror faktisk at Morten
Fruergaard her fra gruppen som køre syver race, har eller har haft sådan
en i sin racer...Han må lige rette mig hvis jeg tager fejl.