Ny Mitsubishi Colt, men hvordan med servic~
Fra : Godtesen

Dato : 02-03-07 22:20

Hej
Jeg står overfor at skulle skifte bil, og overvejer at købe den ny
colt cash. Men jeg har altid hørt at Mitsubishi er dyr i service og
reservedele i forhold til andre biler, ved ikke om det er en gammel
skrøne.... hvad er jeres erfaringer?
Alternativet er at jeg venter på den nye Skoda Fabia II men der er
lang tid til maj når jeg nu gerne vil skifte nu

Venlig hilsen
Gitte

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 02-03-07 22:31

> [...]
>Alternativet er at jeg venter på den nye Skoda Fabia II men der er
>lang tid til maj når jeg nu gerne vil skifte nu

Min mor har selvsamme bil i 1.3 CZ3 udgaven, og det er en rigtig fin lille
bil.
Det er *genialt* at man kan flytte bagsædet frem og tilbage (på bekostning
af bagagepladsen selvfølgelig).
Hvis du kører sædet helt tilbage, er der mindst lige så meget benplads bagi
som i en Passat.
Serviceomkostningerne er heller ikke horrible overhovedet - det er en gammel
skrøne. ALLE japanske biler er dyre i reservedele - men de går også sjældent
i stykker, og dermed udligner priserne sig helt automatisk.
Bilen er velkørende med en frisk motor og en fin gearkasse, og iøvrigt
rigelig med udstyr. Motoren er også ganske økonomisk. Min mor kommer op
omkring 18 km/l når hun kører landevej. Ved bykørsel ligger den omkring 14.
Min mor og hendes mand har også en Volvo 850 2,5 Turbo, som mange ellers
synes er en fantastisk bil. Den bliver stort set ikke brugt efter Colt'en er
kommet i stalden.
Du får rigtigt meget bil for pengene i Colt'en, så det er bare med at prøve
den - du behøver ikke at være bange for at slå til, hvis den falder i din
smag.

/Kasper Hansen

Fra : Stefan

Dato : 02-03-07 23:20

> Det er *genialt* at man kan flytte bagsædet frem og tilbage (på bekostning
> af bagagepladsen selvfølgelig).

Det kan man også i vores Mitsu Space Star fra 2001

Stef

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-03-07 23:42

"Kasper Hansen [8270]" skriver:

> Det er *genialt* at man kan flytte bagsædet frem og tilbage (på bekostning
> af bagagepladsen selvfølgelig).

Wow det kan min mor og fars Mazda Demio også....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 03-03-07 09:50

> Wow det kan min mor og fars Mazda Demio også....

Jammen det bliver det da ikke mindre smart af? Kan en Fabia det (jeg ved det
ikke)?

/Kasper Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-03-07 15:19

"Kasper Hansen [8270]" skriver:

> Jammen det bliver det da ikke mindre smart af? Kan en Fabia det (jeg ved det
> ikke)?

Golf Plus kan. Om en Fabia kan ved jeg ikke.

Fra : Kent

Dato : 04-03-07 01:10

> "Kasper Hansen [8270]" skriver:

> Golf Plus kan. Om en Fabia kan ved jeg ikke.

Nej, en Fabia kan ikke. En Hyundai Matrix kan fx også flytte bagsædet
frem og tilbage. Det har den kunnet lige siden første model kom frem.
Vældigt
smart og praktisk er det da - men det er ikke længere usædvanligt.

Kent.

Fra : Kent

Dato : 03-03-07 00:15

> [...]
>Alternativet er at jeg venter på den nye Skoda Fabia II men der er
>lang tid til maj når jeg nu gerne vil skifte nu

Inden I gør jeg flere overvejelser, vil jeg råde jer til at prøve en tur i
den - hvis I ikke allerede har gjort det. Det gjorde vi, da vi skulle
skifte bil for et halvt års tid siden, da vi havde hørt så meget positivt
om den. Det tog os ikke mange sekunder at beslutte, at det IKKE
skulle være Colt'en. Den var rigtigt flot invendig og har mange smarte
detaljer - men der er alt, alt for meget kabinestøj i den! Især kunne
man meget tydeligt høre motoren. Men smag og behag er jo forskellig,
og mange er glade for Colt'en - så prøv den. Vi valgte istedet en ny
Fabia 1,9 TDI Combi, og det er bare en kanon bil .

Held og lykke.

Kent.

Fra : Godtesen

Dato : 03-03-07 07:58

On 3 Mar., 00:15, "Kent" <Sunsh...@NOSPAMpc.dk> wrote:

> [...]
> og mange er glade for Colt'en - så prøv den. Vi valgte istedet en ny
> Fabia 1,9 TDI Combi, og det er bare en kanon bil .

Hmm jeg må ud og prøve den en tur. Kører Peugeout 307 nu, og den er
ret støjsvag men jeg har haft en del problemer med den så jeg er ved
at være træt af den. Kan stort set ikke køre uden AC uden at den
dugger til, kører derfor kun 11 på literen ved bykørsel.
Jeg vil gerne have en mindre bil der er mere økonomisk, men den skal
heller ikke være FOR lille (syntes jeg swiften er). Desværre har jeg
ikke meget forstand på biler så det bliver jo primært om den er
"pæn" og så selvfølgelig larm når jeg kommer ud og køre i dem, det
har jeg ikke prøvet endnu i nogen af dem jeg kigger på. Har overvejet
Fabia, men ville i så fald vente til Maj når den nye komme.

Gitte

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-03-07 09:05

Godtesen skriver:

> Kan stort set ikke køre uden AC uden at den
> dugger til,

Det er et A/C problem, ike et specifik Peugeout Det samme problem vil du
få en ny bil.

> kører derfor kun 11 på literen ved bykørsel.

Arrrh, det kan du næppe skylde på A/C'en....