Q: 17" eller 18" dæk på ny Passat med spo~
Fra : Jan B.

Dato : 02-03-07 12:37

Har bestilt ny Passat Variant 2,0 TDI DGS m. 170HK med fabriksmonteret
sænkning - og jeg glæder mig til at få den, men...

Er kommet lidt i tvivl om den bliver for hård og ukomfortabel med 18" dæk i
en 235 bredde - ser rigtig flot ud - eller man er bedre stillet med at
montere 17" ?

Synspunkter efterlyses.

Vh/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-07 15:21

"Jan B." <ajbigbenzon@email.dk (fjern big)> skrev i en meddelelse
> [...]
> i en 235 bredde - ser rigtig flot ud - eller man er bedre stillet med at

Hej jeg har 18" på Altea'en og en 35mm sænkning, den er hård !, men så får
man ikke nyresten

samtidigt skal du tænke på dækpriserne, når du skal skifte dæk, for du har
vel et reelt kørselsbehov når du har valgt diesel, 18" koster altså lidt
mere

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Jan B.

Dato : 02-03-07 17:36

> [...]
> vel et reelt kørselsbehov når du har valgt diesel, 18" koster altså lidt

Hej Dennis

Tak for input.

Jo, der køres ca. 50.000 om året, så dækprisen er selvfølgelig også
relevant.

Vh/Jan

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 02-03-07 22:33

> Jo, der køres ca. 50.000 om året, så dækprisen er selvfølgelig også
> relevant.

Så vil jeg nok gå efter komfort og økonomi ved 17".
Men 18" havde været mere passende.

/Kasper Hansen
Ford Fiesta ST, sænket i alt 65 mm og med 205/40/R17
-Dén er hård :)

Fra : Mogens...

Dato : 03-03-07 09:56

"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev i en meddelelse

> Så vil jeg nok gå efter komfort og økonomi ved 17".
> Men 18" havde været mere passende.

Med det km-tal ville jég vælge fabrikkens løsning !

Fra : Thomas B

Dato : 03-03-07 10:42

>Jeg har en Passat 2,0 TDI Comfortline (som iøvrigt er til salg... grundet
>køb af VW Turan som firmabil)
Passaten har jeg fået sænket 35/40mm orig ved forhandler da de 25 mm der er
"standard" sænkning ikke kommer helt ned så det ser ordenligt ud. (det er så
bare min mening)
Jeg har 19´fælge på og jeg synes ikke at den er blevet for hård. Kører ca.
40.000 om året og jeg er superglad for kombinationen. Den er kontant, men
stadigvæk med komfort.
Så mit råd er at du som minimum skal tage 18´ så du ikke bliver ked af at du
har købt for småt. ? (men igen er vi forskellige)

(den nye Turan er også bestilt med ekstra sænkning og 19´ alu.)

Billeder af min passat med 19´ og sænket 35/40 mm kan ses her:
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=38068&source=2

Mvh. Thomas.

Fra : Jan B.

Dato : 03-03-07 14:46

"Thomas B" <skyggen@dsa-net.dk> wrote in message
> [...]
>
> (den nye Turan er også bestilt med ekstra sænkning og 19´ alu.)
>
> Billeder af min passat med 19´ og sænket 35/40 mm kan ses her:

Tak for info - ser flot ud.

Vh/Jan

Fra : ct

Dato : 03-03-07 15:05

Har kørt 18" i et par år i min gamle Mondeo - jeg ville ikke vælge 18" igen
grundet komfort og pris(!)

Mondeoen havde desuden en uvane med nemt at slide så store dæk skæve, så man
skal være ekstra opmærksom på dette også.

Så i min verden; 17" = nemmere, billigere, og stadig flot.

ct

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-07 15:13

"ct" <claus@-fjerndette-kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man skal være ekstra opmærksom på dette også.
>
> Så i min verden; 17" = nemmere, billigere, og stadig flot.

Er nået til samme konklusion, nu har jeg de 18", så er det det, men næste
gang bliver det også 17", og bilen bliver ikke sænket !
man skal køre som en gammel mand ,over stillebump og ind og ud af div.
tankstationer indkørsler osv.osv, der er nok ikke en uge hvor jeg ikke
skraber på !
jeg burde også have penge for den snerydning jeg lavede i sidste uge

Bilen ka' ses her, med 18" og 35/35mm sæmkning

Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
SEAT Altea 2.0 TDi/DSG '06
BMW K1200 RS '99