Ny bil! - Stationcar
Fra : Anton

Dato : 02-03-07 12:26

Hej
Jeg prøvede lige i dk.teknink.bil og blev anbfalet at prøve her også.

Vores nuværende bil, Opel Vectra Std. car 1997, blev desværre påkørt,
i en grad så den nok ikke kommer til at køre igen.
Derfor vil jeg lige høre om der var nogen der kunne give et godt bud på en
fornuftig bil.

Vi er en familie på 5 + hund.
Vi har en stor campingvogn (1200 kg.) som vi ikke kører sydpå med.
Vi ved intet om biler (og vi har prøvet at få skiftet tandrem på den dyre
måde).
Så nu laver vores mekaniker service på bilen jævnligt.
Vi kører cirka 20000 km. om året.

Vi vil gerne have en bil hvor der kan være en stor (Odder metalkasse)
barnevogn bagi,
eventuelt kasse for sig og undervogn for sig (bredt, dybt bagagerum).
Børnene ønsker 3 sæder, det kan være lidt trangt med 2 autostole i Opel'en.
Vi ønsker en der er lidt hurtigere i optrækket (Opel'en er 1.6).
Bilen skal helst være driftssikker (vi har haft biler hvor vi skulle sparke
et bestemt sted i motorrummet .

Vi er blevet anbefalet at kigge efter en Passat eller en Mondeo.

Vi har selv kigget lidt på Zafira.

Nogen der har nogen gode ideer?

mvh
Anton

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-03-07 12:30

On 2 Mar., 12:25, "Anton" <anton...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> et bestemt sted i motorrummet .
>
> Vi er blevet anbefalet at kigge efter en Passat eller en Mondeo.

Peugeot 406, billig, rimelig stor og driftsikker.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Kent

Dato : 02-03-07 12:44

"Anton" <anton_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sparke
> et bestemt sted i motorrummet .
>
> Vi er blevet anbefalet at kigge efter en Passat eller en Mondeo.

Såhut jeg visker har Renault Laguna Stationcar en af de største
lastrum i klassen. Samtidigt er den sikker - 5 stjerner i Euro NCAP's
kollisiontests. Så er det bare om du tør købe franske biler . Jeg
turde nok ikke.

Kent.

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 02-03-07 17:07

Kent skrev:
> [...]
> lastrum i klassen. Samtidigt er den sikker - 5 stjerner i Euro NCAP's
> kollisiontests. Så er det bare om du tør købe franske biler . Jeg

Den er så allerede dømt ude, for den må ikke køre med en CV på 1200 kg.
Jeg mener den ligger på mellem 900-1000 kg på krogen. Selv syntes jeg
det er en skam den ikke må trække mere, men det er noget med den måde de
regner det ud på ved Renault, der gør den ikke må trække det den
egentlig kan.

Jesper.

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-07 13:11

> [...]
> sparke
> et bestemt sted i motorrummet .
>
> Vi er blevet anbefalet at kigge efter en Passat eller en Mondeo.

Jeg har en Toyota Camry 2,2 gl aut med klima osv. Den kører pissegodt, ser
godt ud (imo) og går aldrig i stykker. Jeg har haft den i 2 år og jeg har
ikke fået lavet andet end alm. service og nye klodser foran.
Den er dog lidt dyr i brændstof, så hvis i vil have bil der kører min 15
km/l så skal i ikke vælge sådan en. Jeg kører på de lange ture ca 12 km/l,
ren by er vi nede på ca. 8,5 km/l. Den kan uden tvivl køres mere økonomisk,
men hvor meget ved jeg ikke.
Sådan en fyr fra 98 kan man få for omkring 130Kkr.
Mvh Tommy

Fra : Jesper Juul

Dato : 02-03-07 13:38

TBJ skrev:
> [...]
> men hvor meget ved jeg ikke.
> Sådan en fyr fra 98 kan man få for omkring 130Kkr.

I stationcar?

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-07 15:24

> [...]
> sparke
> et bestemt sted i motorrummet .
>
> Vi er blevet anbefalet at kigge efter en Passat eller en Mondeo.

Ny eller brugt ?

Hvad med den nye SEAT Altea XL

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Mette & Michael

Dato : 02-03-07 16:21

> [...]
>skide lækker øse. Den fås fra ca. 230.000 for en 1,8 fra 2003 med knap

Mvh.
Michael

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 02-03-07 17:08

Anton skrev:
> Hej
> Jeg prøvede lige i dk.teknink.bil og blev anbfalet at prøve her også.
>

> Nogen der har nogen gode ideer?
>
> mvh
> Anton

En god idé vil nok være at sætte et prisleje.

Jesper

Fra : Tom

Dato : 02-03-07 17:14

"Anton" <anton_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vi har selv kigget lidt på Zafira.

Jeg tror jeg ville gå en stor bue uden om Opel, de fortsætter vist i bedste
stil med at give sorteper til kunderne hvis der skulle komme problemer med
bilen. Kullance er ukendt hos Opel, bare så du er klar over det.

--
Tom

Fra : Tina & Allan Fosborg

Dato : 02-03-07 18:09

Ja, vi har jo "fået" en ny Citroën C4 Picasso til vores familie på 5 -
deriblandt en teenager med lange ben...

Og det er en stor, rummelig bil. Jeg synes selv, bagagerummet er pænt stort
og dybt. Den er godt lys indvendig, p.gr. af en kæmpe forrude. Alt det glas
får vægten op på omkring 1.600 kg. Jeg ville godt have haft den i diesel,
men der var pengepungen desværre ikke med længere.

Jeg ved ikke, om den findes i en udgave, der kan trække 1.200 kg. Vi har
ikke krog på, så vi har ikke det behov.

Men oplevelses- kørselsmæssigt og pladsmæssigt er der rigeligt til hele
familien.

Hilsen Allan

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-03-07 21:37

Anton wrote:

> Vi har en stor campingvogn (1200 kg.) som vi ikke kører sydpå med.

Stor?

Hvis det er totalvægten, er den ikke større end den min Golf III trækker ;)

--
Per, Esbjerg
Ski sælges med bæretaske, størrelse passer til 175-180 cm person, kr. 500

Fra : Kent

Dato : 03-03-07 00:03

> [...]
> sparke
> et bestemt sted i motorrummet .
>
> Vi er blevet anbefalet at kigge efter en Passat eller en Mondeo.

Har du så set på en Octavia Combi? Med 1,9 TDI blev den jo kåret til
årets campingtrækker i DK i 2006. Den må trække 1400 kg på krogen.
Men som andre har nævnt, ville det være smart at sætte et prisleje.

Kent.

Fra : Anton

Dato : 03-03-07 08:24

> [...]
> årets campingtrækker i DK i 2006. Den må trække 1400 kg på krogen.
> Men som andre har nævnt, ville det være smart at sætte et prisleje.

Hej
Du har nok ret i at et prisleje ville være på sin plads.
Det var dog ikke så nemt!
Vi er absolut ikke til biler og var glade for vores Vectra.
Den havde sine sygdomme, men den startede hver dag og var behagelig at køre
i.
Den gav vi 108000 for.
Jeg ved ikke hvor meget den ville koste idag, men et bud ville være 120000
kroner omskrevet til idag.
Det betyder ikke så meget om det svinge 10000, men mere end det skal nok
opfølges af de rigtige argumenter.

Men tak for alle de gode forslag.
Indtil videre kan jeg sige at det ikke bliver Peugot (dårlig erfaring), ikke
Toyota (for lille til store mennesker).

/Anton

Fra : Mette & Michael

Dato : 03-03-07 08:47

> [...]
> Indtil videre kan jeg sige at det ikke bliver Peugot (dårlig erfaring),
> ikke Toyota (for lille til store mennesker).

, endnu en a' de "gamle" fordomme" som slet ikke har hold i virkeligheden
længere. Den nye avensis er en STOR bil med meget god plads. Men skidt, hvis
du hel're vil holde på værksted end køre bil, så er det jo din prioritering

Mvh.
Michael

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 07-03-07 13:57

"Mette & Michael" <miv@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men skidt, hvis du hel're vil holde på værksted end køre bil, så er det jo

Toyota er ikke nødvendigvis = det evige lyksaggørelige. Korrekt, Toyota
værkstederne er gang på gang kåret til de bedste i Danmark, men det er jo
først i den seneste Avensis at bilen er blevet europæisk af størrelse, og
til dén pris er den nok ikke længere så interessant. Du ved, guld kan også
købes for dyrt.

-M
'06 BMW 325i Coupé E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth
'97 VW Polo 1,6

Fra : Jesper

Dato : 03-03-07 09:22

> [...]
> 120000
> kroner omskrevet til idag.
> Det betyder ikke så meget om det svinge 10000, men mere end det skal nok

I den prisklasse skal du se dig godt for - der er stor efterspørgsel "på
familliestørrelserne" så priserne er ikke altid gunstige og mange er
tidligere flådevogne (=mange kilometer og chauffør ikke specielt engageret
i bilens tilstand).
Jeg ved ikke hvad nedenstående biler må have på krogen, så mine
overvejelser er med det forbehold.
3 regulære bagsædet bliver ikke let at finde - så er du ude i en MPV -
Postmand Per bilerne (Berlingo, Partner etc.) er ikke pæne, men hvis du
kan leve med udseendet, får du en masse funktion for pengene. Picasso har
3 regulære bagsæder, kan nåes med dit budget og i tyske tests er den kåret
som den mest pålidelige i sin klasse (foran feks. Zafira og Touran) -
selvom den er en Citroen.
Passaten ville jeg ikke røre ved - de kører godt, men har gået for langt,
er alt for dyrt prissadte og VWs rygte for pålidelighed stammer fra en
gang i slut firserne start halvfemserne. Mondeo kunne være fornuftig, men
bagsæde pladsen er jammerlig og den skal ses grundigt efter for rust.
Overvej Nissan Primera - pålidelige, velkørende og meget fornuftigt
prissadte
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=142501186&source=1
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=126600678&source=1
desværre røvkedeligt udseende som kun japanerne kan lave det.

Hvis du var glad for Vectraen kunne du jo også bare købe sådan en igen ;)

Ligegyldigt, hvad du køber er test på et FDM center at anbefale inden evt.
køb.

--
Jesper

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 07-03-07 13:53

"Anton" <anton_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men tak for alle de gode forslag.
> Indtil videre kan jeg sige at det ikke bliver Peugot (dårlig erfaring),
> ikke Toyota (for lille til store mennesker).

Så gå efter en Mondeo. - Det har helt klart været de mest stabile (og
billige i drift) firma-biler vi har haft.
Mine forældre har en Mondeo 2,0 Ghia 2004(tror jeg det er) efter at have
haft 406 i er periode, og vi er også ret høje i min familie, og af samme
årsag dumpede de også Toyota.
Ford er meget billige i reservedele hvis det endelig går i stykker en dag,
og en stationcar er både praktisk, rummelig og har en suveræn komfort samt
gode køreegenskaber.

-M
'06 BMW 325i Coupé E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth
'97 VW Polo 1,6

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 07-03-07 13:49

"Anton" <anton_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogen der har nogen gode ideer?

Kig da på endnu en Vectra. Den ny sluger jo dælme en hel børnehave, inkl.
remedier.

-M
'06 BMW 325i Coupé E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth