Vejsidebombe?
Fra : Dak

Dato : 02-03-07 06:33

Det var garanteret en vejsidebombe.

http://ekstrabladet.dk/112/article276417.ece

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Tom

Dato : 02-03-07 17:06

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> Det var garanteret en vejsidebombe.
>

> http://ekstrabladet.dk/112/article276417.ece

SÅ kan bilisten lære det..... at huske sine vinterdæk så man kan undvige og
bremse i tide

--
Tom

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 02-03-07 18:03

Tom skrev:
> SÅ kan bilisten lære det..... at huske sine vinterdæk så man kan undvige og
> bremse i tide

Nemlig. Desuden er det jo indlysende at bilisten ikke kørte efter
forholdene. Og det var garanteret hans tågelygter, der lyste på
larvefødderne og fik dem til at sprænge..

Fra : Fam. Olsen

Dato : 02-03-07 19:50

"Rune S. Larsen" <not@working.email> skrev i en meddelelse

> Nemlig. Desuden er det jo indlysende at bilisten ikke kørte efter
> forholdene. Og det var garanteret hans tågelygter, der lyste på
> larvefødderne og fik dem til at sprænge..

Tåbelygter med laserlys???

MVH Niels

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-07 13:57

> Tåbelygter med laserlys???

Ja, det var sikkert en terrorist, de får hele tiden nye våben....

/SWP

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-03-07 00:00

Rune S. Larsen wrote:

> Nemlig. Desuden er det jo indlysende at bilisten ikke kørte efter
> forholdene. Og det var garanteret hans tågelygter, der lyste på
> larvefødderne og fik dem til at sprænge..

Larvefødder?

Lige så forkert at kalde bælterne larvefødder som at kalde den kampvogn der
trækker PMV´en for en tank.

Altså /meget/ forkert :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Fam. Olsen

Dato : 08-03-07 17:15

> Lige så forkert at kalde bælterne larvefødder som at kalde den kampvogn
> der trækker PMV´en for en tank.

Kampvogn??

Hvilken kampvogn. Det er en pansret bjærbningsvogn kaldet panserberger. Jeg
vil mene den skal have en kanon før den kan kaldes kampvogn.

> Altså /meget/ forkert :)

Ja

MVH Niels

Fra : Fam. Olsen

Dato : 02-03-07 20:01

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> Det var garanteret en vejsidebombe.
>

> http://ekstrabladet.dk/112/article276417.ece

Næ det var kørerfejl. Han gav for meget gas så bæltet simpelthen blev revet
over....

Nej i virkeligheden skyldes det nok manglende vedligeholdelse. Jeg vil tro
at den har smidt samlemufferne til et bælteled. Disse muffer har en bolt der
jævnligt skal efterspændes for ikke at risikere at bæltet skiller ad.

Det er iøvrigt enhver bæltekøretøjskusks værste mareridt at miste et bælte
da du intet kan gøre andet end at holde sig fast og håbe det bedste. Man kan
intet gøre da vognen mister sin styreevne samtidig med at den drejer skarpt
til den side der smed bæltet. Smider den begge bælter (det er sket) ja så
mister den både styre og bremseevne.

MVH Niels

Fra : 2rb1

Dato : 04-03-07 15:52

> [...]
> skarpt til den side der smed bæltet. Smider den begge bælter (det er sket)
> ja så mister den både styre og bremseevne.

Det er ikke korrekt.. smider man et bælte, i fart uden det sætter sig fast,
fortsætter Pmv'en ligeud.
Men sætter det sig fast og blokker den ene side, ja så har man sq baladen.
Dytten går nærmest i spind med mindre man hurtig får fat i pivo bremse til
den side hvor bæltet er intakt.

Mvh. 2rb1

Fra : Fam. Olsen

Dato : 04-03-07 22:12

"2rb1" <Jule@manden.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men sætter det sig fast og blokker den ene side, ja så har man sq baladen.
> Dytten går nærmest i spind med mindre man hurtig får fat i pivo bremse

Har du prøvet???

Når den smider bæltet mister den fremdriften i den side og svinger rundt.
Man når ikke at reagere og få bremset det intakte bælte ned. Det vil den
gøre på trods af at drivhjulet der mistede sit bælte vil øge sin fart. Det
er ikke alle kræfterne fra transmissionen der løber den vej. Nogle af dem
vil overføres til det intakte bælte.

MVH Niels

Fra : 2rb1

Dato : 05-03-07 01:20

> [...]
> er ikke alle kræfterne fra transmissionen der løber den vej. Nogle af dem

Yep - jeg har prøvet med en M41 og set en Pmv gøre det.

Når det sker får man nogle ENORME smel og ryk i hele vognen, og derfor
slipper man helt automatisk gaspedalen og fremdriften er væk. Det farlige er
som jeg før skrev, hvis et bælte sætter sig fast, eller drivhjul i den ene
side sætter sig. .

Hvis du har prøvet at skifte bælte, ved du også at en Pmv eller kampvogn kan
køre lige ud med kun et bælte.

Selv om et bælte ryger af en Pmv, har den stadig vejhjulene at køre på, og
dytten kan bringes til standsning ved en kontroleret opbremsning, enten ved
styrstænger eller pivobremse.

Et helbæltekøretøj skifter kun retning, hvis den ene side/bælte bremses.

Mvh. 2rb1

Fra : Fam. Olsen

Dato : 08-03-07 17:13

"2rb1" <Jule@manden.dk> skrev i en meddelelse

> Yep - jeg har prøvet med en M41 og set en Pmv gøre det.

Ja så må du jo vide det.

> Når det sker får man nogle ENORME smel og ryk i hele vognen, og derfor
> slipper man helt automatisk gaspedalen og fremdriften er væk.

Ja det gør man jo nok pr. reflex.

Det farlige er
> som jeg før skrev, hvis et bælte sætter sig fast, eller drivhjul i den ene
> side sætter sig. .

Eller hvis den taber begge bælter. Det er vist også set.

> Hvis du har prøvet at skifte bælte, ved du også at en Pmv eller kampvogn
> kan køre lige ud med kun et bælte.

Du har en pointe her.

> [...]
> ved styrstænger eller pivobremse.
>
> Et helbæltekøretøj skifter kun retning, hvis den ene side/bælte bremses.

Ja ja du får ret

MVH Niels