Iveco mini-lastbil
Fra : b. james

Dato : 01-03-07 20:19

Hej NG.

Jeg ved det nok ikke er HELT rigtige NG, men jeg forsøger lige alligevel...

For mit arb. skal jeg indkøbe en store varevogn, eller en lille lastbil. Den
skal kunne rumme 6-8 paller og være med lift! Er i den forb. faldet over
IVECO. Er det et ok mærke?. Jeg tænker særligt på kvalitet, driftøkonomi, og
værditab.

Alternativer modtages med kyshånd!

Håber en eller anden har nogel erfaringer at dele.

Mvh.

Thomas

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 01-03-07 21:24

b. james wrote:
> [...]
> IVECO. Er det et ok mærke?. Jeg tænker særligt på kvalitet, driftøkonomi, og

Jeg har kun kørt i en Iveco Daily udlejningsbil. En 6 pallers med lift.
Kvaliteten skal jeg ikke kunne udtale mig om, har kun kørt Herning -
Thisted og tilbage igen. Min oplevelse af bilen er, at den er meget hård
i undervognen. På mit arbejde kører vi med Ford Transit med plads til 4
paller til dagligt. Til sammenligning var Iveco'en ubehagelig at køre.
Der var nok 1-2 tons last - 4 postcontainere. Man kan mærke hvert et hul
i vejen når man kører med læs på. Jeg var faktisk øm i ryggen da jeg kom
hjem. Hver lille sten og hul i vejen giver et slag som kan mærkes i
rygraden.

Om det skyldes en fejl på den ene bil skal jeg lade være usagt, men det
var ikke en sjov tur. :) Derudover var den også langsom, men den kan
sikkert fås med en motor som kan trække bilen.

Jeg kender desværre ikke nogle alternativer som kan laste 6-8 paller.
Jeg har kun set Ford Transit'er med plads til 4 paller.

mvh.
Rasmus

Fra : Frank

Dato : 01-03-07 23:21

"b. james" <bobjames686@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> driftøkonomi, og værditab.
>
> Alternativer modtages med kyshånd!
>
> Håber en eller anden har nogel erfaringer at dele.

Hej
Jeg har i de sidste 4 år kørt 70000km om året i forskellige Iveco Daily m.
alukasse. Jeg vil ikke køre i andet. Vi har flere forskellige modeller
i firmaet. Både Transit, Sprinter, Peugeot Boxer.
Daily´en er helt klart den bedste når der er læs på. Den har de stærkeste
fjedre og en rigtig chassisramme i u-jern.
Jeg er 1.92 i højden og Daily´en er også den eneste jeg sidder ordentligt i.
Hvis penge er ligemeget, så vælg en med tvillingehjul, da den ligger
fantastisk på vejen og snildt læsser 2t. (den må dog ikke hvis den skal være
til lille kørekort, men den er bygget til det)
Den jeg kører i nu er en Daisy 35C18. Det er med tvillingehjul og en 3.0L
motor med 180Hk og 6 gear. Med et tons i kassen trækker den fint i 6.gear
allerede ved 60Km/t.
Der er også nogle af de andre mærker som kører ok med moderat læs, men som
seriøs arbejdshest er Iveco´en nr.1. Som nr.2 kommer Transit. Mercedes
Sprinter er simpelthen en gyngehest når den læsses hårdt.
Vi er 6 kollegaer som egentlig har næsten frit valg når vi skal have ny
firmavogn og vi vælger alle Daily hver gang.
Kvaliteten er ok. Man kan lave en serviceaftale med Iveco hvis man er bange
for servicepriser.

Mvh:
Frank

Fra : MGJ

Dato : 03-03-07 05:40

"Frank" <anders.and@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "b. james" <bobjames686@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg har for et halvt år siden byttet min Iveco ud med en sprinter og det var
IKKE et godt bytte. En Iveco med tvilling hjul er bare guf, specielt på
vinterføre, bare kanon. Desværre koster tvilling hjul laste evne (kg).

Fra : Frank

Dato : 03-03-07 08:10

"MGJ" <REMOVEdrageflyver@msn.dkREMOVE> skrev i en meddelelse

> [...]
> ja, min Daily må også kun læsse 875 kg, men den læsser snildt op til 2T
> uden det giver problemer. Det er til gengæld ubehageligt i en som

/Frank

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-07 08:54

> [...]
> driftøkonomi, og værditab.
>
> Alternativer modtages med kyshånd!
>
> Håber en eller anden har nogel erfaringer at dele.

Jeg har sådan en Iveco (som 6tons lastbil) og den er ganske udemærket. Det
er en halvgammel fætter fra 97 med en 2,8D motor. Med fuldt læs (2,5 tons
pga en tung 1-tons lift) er den dog lidt træt - de store bakker er langsomme
at forcere. Men det er dejligt med luftaffjedret førersæde. Tjek pladsen i
de biler i overvejer - den er ofte ikke alt for ogd, hvis man er lidt stor.
Jeg har ikke haft problemer med Ivecoen som ikke var at forvente (udover at
håndbremsekablet fryser til!!)
Mvh Tommy