|
| Remskive satte sig, kileremmen røg... Fra : Uni Bull |
Dato : 01-03-07 14:51 |
|
Hej.
Min kilerem på MB C220CDI (W203) blev skiftet ved
B-service i slutningen af januar hos MB-Herlev.
Forleden gik den alligevel i stykker
Heldigvis nåede fruen at standse inden den hoppede helt
af, men den var flået i stykker. Ikke flere motoromdrejninger
før det var blevet ordnet. Som sagt op på en Falck-bil og
af sted til MB-Herlev.
Jeg havde naturligvis - i betragtning af at remmen var blevet
skiftet for fire uger siden - en formodning om, at det på et eller
andet plan var en garantisag. Men MB-Herlev fortæller mig, at
remmen var blevet flået i stykker fordi remskiven på generatoren
havde sat sig fast. Altså havde det ikke noget med den tidligere
udskiftning af remmen at gøre - og jeg måtte punge ud ved kasse 1
Nu har jeg så tænkt lidt over sagerne og der er noget jeg ikke helt forstår.
Remskiven på generatoren sætter sig efter sigende fast...
Men er sådan en remskive ikke direkte forbundet til en aksel ind i
generatoren?
Kan remskiven sætte sig fast uden at der er noget i generatoren der har sat
sig fast?
Og ville der så ikke være et generelt generatorproblem?
Lyder forklaringen fra MB-Herlev plausibel?
Kan en remskive på generatoren sætte sig fast, ødelægge remmen og efter
udskiftning af remskive er alt igen i skønneste orden?
Eller prøver de at binde mig en historie på ærmet for at slippe for at
betale?
--
Uni Bull
Vallensbæk
MB C220CDI
| |
Ukendt (01-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-03-07 16:19 |
|
jeg har prøvet at min generetor på en Golf II satte sig, = en masse røg og
en død rem.. men den generator var så også helt død..
Mvh
Morten
| |
Per Henneberg Kriste~ (02-03-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 02-03-07 07:57 |
|
Morten Juel wrote:
> jeg har prøvet at min generetor på en Golf II satte sig, = en masse
> røg og en død rem.. men den generator var så også helt død..
Ditto her - blot var det servoremmen - og servoen var død bagefter.
--
Per, Esbjerg
Ski sælges med bæretaske, størrelse passer til 175-180 cm person, kr. 500
| |
Klaus D. Mikkelsen (01-03-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 01-03-07 16:27 |
|
Uni Bull skriver:
>
> Remskiven på generatoren sætter sig efter sigende fast...
Den skulle gerne sidde urokkeligt fast på .... generatorakslen.
> Men er sådan en remskive ikke direkte forbundet til en aksel ind i
> generatoren?
Jo
> Kan remskiven sætte sig fast uden at der er noget i generatoren der har sat
> sig fast?
Nej. Sidder den løst på akslen så den kan forskubbesig på akslen kan den
måske komme til at sidde op mod et eller andet.
> Kan en remskive på generatoren sætte sig fast, ødelægge remmen og efter
> udskiftning af remskive er alt igen i skønneste orden?
NEJ.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Rune S. Larsen (01-03-2007)
| Kommentar Fra : Rune S. Larsen |
Dato : 01-03-07 17:03 |
|
Jeg ville selv have prøvet at fejlsøge lidt først - nu er beviserne jo
nok væk. Det lyder som om MB-Herlev har lavet en fejl, som de ikke vil
stå ved - men nu har jeg jo også kun hørt din side af sagen.
Hvad kom du til at betale for påsætning af ny rem og remskive? Det kan
vel ikke være mere end ca. 1.000 kr. inkl alt.
Vh Rune
Honda Civic
| |
Arne Riis (01-03-2007)
| Kommentar Fra : Arne Riis |
Dato : 01-03-07 18:26 |
|
Hej
Remskiver på mange generatorer,MB, er med friløb. Dvs at de kun drejer
generatorakslen med i den ene retning, Alt dette fordi enertien i
generatorens rotor er meget voldsom, hvis den f.eks. retarderer fra
25-30000generatoromdr.
og ned til tomgang.Måske 5000 omdr. Friktionsløbet kan sætte sig fast, men
hvis man er bare en nogenlunde mekaniker mærker man efter
friløb,strammerhjul,vandpumpeaksel når man skifter en vent. rem. Men det er
rigtigt, det hører ikke med. Find en 350-400 kr/h mekaniker.
Arne
"Rune S. Larsen" <not@working.email> skrev ifen meddelelse
news:45e6f952$0$182$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jeg ville selv have prøvet at fejlsøge lidt først - nu er beviserne jo
> nok væk. Det lyder som om MB-Herlev har lavet en fejl, som de ikke vil
> stå ved - men nu har jeg jo også kun hørt din side af sagen.
>
> Hvad kom du til at betale for påsætning af ny rem og remskive? Det kan
> vel ikke være mere end ca. 1.000 kr. inkl alt.
>
> Vh Rune
> Honda Civic
| |
Uni Bull (01-03-2007)
| Kommentar Fra : Uni Bull |
Dato : 01-03-07 21:25 |
|
"Arne Riis" <famriis@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:45e70cc1$0$8223$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
> Remskiver på mange generatorer,MB, er med friløb. Dvs at de kun drejer
> generatorakslen med i den ene retning, Alt dette fordi enertien i
> generatorens rotor er meget voldsom, hvis den f.eks. retarderer fra
> 25-30000generatoromdr.
> og ned til tomgang.Måske 5000 omdr. Friktionsløbet kan sætte sig fast, men
> hvis man er bare en nogenlunde mekaniker mærker man efter
> friløb,strammerhjul,vandpumpeaksel når man skifter en vent. rem. Men det
> er rigtigt, det hører ikke med. Find en 350-400 kr/h mekaniker.
Ok - tak for info.
Jeg "søger jo" efter noget som taler til MB-Herlevs fordel. Måske fordi jeg
i bund og grund har en (naiv) forestilling om, at en forretning som
udgangspunkt
ikke snyder sine kunder.
For Prins Knud:
Det du fortæller mig er, at det godt /kan/ lade sig gøre at remskiven kan
sætter sig fast - uden at der nødvendigvis er et "alvorligt"
generatorproblem??
Eller at MB-Herlev godt /kan/ tale sandt når de siger som de gør?
--
Uni Bull
Vallensbæk
| |
Uni Bull (01-03-2007)
| Kommentar Fra : Uni Bull |
Dato : 01-03-07 21:20 |
|
"Rune S. Larsen" <not@working.email> skrev i en meddelelse
news:45e6f952$0$182$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jeg ville selv have prøvet at fejlsøge lidt først - nu er beviserne jo
> nok væk. Det lyder som om MB-Herlev har lavet en fejl, som de ikke vil
> stå ved - men nu har jeg jo også kun hørt din side af sagen.
>
> Hvad kom du til at betale for påsætning af ny rem og remskive? Det kan
> vel ikke være mere end ca. 1.000 kr. inkl alt.
Kr. 1000,- ... Det er hvad MB tager for en kop kaffe...
Remmen havde slået noget brændstof-slange i stykker så der blev også
skiftet to stykker brændstofslange...
Men prisen skal da ikke være nogen hemmelighed: 4800 incl. moms...
--
Uni Bull
Vallensbæk
| |
Ukendt (01-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-03-07 21:48 |
|
> Kr. 1000,- ... Det er hvad MB tager for en kop kaffe...
>
> Remmen havde slået noget brændstof-slange i stykker så der blev også
> skiftet to stykker brændstofslange...
> Men prisen skal da ikke være nogen hemmelighed: 4800 incl. moms...
hehe det er ½delen af hvad min vinterbil koster )))
Mvh
Morten
| |
Rune S. Larsen (01-03-2007)
| Kommentar Fra : Rune S. Larsen |
Dato : 01-03-07 21:51 |
|
Uni Bull skrev:
> Kr. 1000,- ... Det er hvad MB tager for en kop kaffe...
Hehe.
> Remmen havde slået noget brændstof-slange i stykker så der blev også
> skiftet to stykker brændstofslange...
> Men prisen skal da ikke være nogen hemmelighed: 4800 incl. moms...
Mind mig om aldrig at sætte noget til rep. hos en aut. MB i DK! :D
Vh Rune
Honda Civic
| |
Uni Bull (01-03-2007)
| Kommentar Fra : Uni Bull |
Dato : 01-03-07 23:05 |
|
"Rune S. Larsen" <not@working.email> skrev i en meddelelse
news:45e73cc7$0$140$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Mind mig om aldrig at sætte noget til rep. hos en aut. MB i DK! :D
Det bør retfærdigvis tilføjes, at remmen døde kl. 16.
Kl. 17 hentede Falck bilen og vi kørte til MB-Herlev.
Kl. 22 ringede MB-Herlev og fortalte at bilen var klar.
Dyrt? Ja! Urimeligt? Måske!
Lækkert med døgnværksted? Ja!
Så der er naturligvis flere aspekter i forholdet mellem
kunde og forretning end blot den høje regning for en rep.!
--
Uni Bull
Vallensbæk
MB C220CDI
| |
pwh (02-03-2007)
| Kommentar Fra : pwh |
Dato : 02-03-07 06:38 |
|
Uni Bull, skrev:
> Men prisen skal da ikke være nogen hemmelighed: 4800 incl. moms...
*LOL*
Det er 200kr mindre end jeg betalte for min bil (Kadyt 1,4),
utroligt hvad folk pumper af penge i deres biler her i gruppen,
ret underholdene at læse faktisk
/Jens
| |
Per Henneberg Kriste~ (02-03-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 02-03-07 07:59 |
|
pwh wrote:
>> Men prisen skal da ikke være nogen hemmelighed: 4800 incl. moms...
>>
>
> *LOL*
> Det er 200kr mindre end jeg betalte for min bil (Kadyt 1,4),
> utroligt hvad folk pumper af penge i deres biler her i gruppen,
> ret underholdene at læse faktisk
Jeg anede ikke man kunne få en Kadyt med så stor en motor :)
--
Per, Esbjerg
Ski sælges med bæretaske, størrelse passer til 175-180 cm person, kr. 500
| |
pwh (02-03-2007)
| Kommentar Fra : pwh |
Dato : 02-03-07 08:05 |
|
Per Henneberg Kristensen, skrev:
> pwh wrote:
>
>>> Men prisen skal da ikke være nogen hemmelighed: 4800 incl. moms...
>>>
>>
>> *LOL*
>> Det er 200kr mindre end jeg betalte for min bil (Kadyt 1,4),
>> utroligt hvad folk pumper af penge i deres biler her i gruppen,
>> ret underholdene at læse faktisk
>
> Jeg anede ikke man kunne få en Kadyt med så stor en motor :)
De findes vist også i 1,6, de er rigtigt vilde
/Jens
| |
DerGolf (02-03-2007)
| Kommentar Fra : DerGolf |
Dato : 02-03-07 08:23 |
|
>
> Jeg anede ikke man kunne få en Kadyt med så stor en motor :)
Endda med 12 ventiler! ....8 i motoren og 4 i hjulene!
Hilsen MIC
| |
pwh (02-03-2007)
| Kommentar Fra : pwh |
Dato : 02-03-07 09:08 |
|
DerGolf, skrev:
>> Jeg anede ikke man kunne få en Kadyt med så stor en motor :)
>
> Endda med 12 ventiler! ....8 i motoren og 4 i hjulene!
> Hilsen MIC
Og ikke at forglemme uden restgæld, dyre service, ect, ect
/Jens
| |
Brian (02-03-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 02-03-07 12:40 |
|
pwh wrote:
> DerGolf, skrev:
>>> Jeg anede ikke man kunne få en Kadyt med så stor en motor :)
>>
>> Endda med 12 ventiler! ....8 i motoren og 4 i hjulene!
>> Hilsen MIC
>
> Og ikke at forglemme uden restgæld, dyre service, ect, ect
Eller noget der minder om komfort, køreglæde eller andre positive ting
Det er jo (for de fleste af os) et spørgsmål om prioritering...
/Brian
| |
Klaus D. Mikkelsen (02-03-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 02-03-07 15:38 |
| | |
Uni Bull (02-03-2007)
| Kommentar Fra : Uni Bull |
Dato : 02-03-07 22:43 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45E836B3.9381FE6E@du.kan.finde.den...
>
> Ingen restgæld. Sidste service = 1308,08 kr.
>
Det har jeg også. Det er en Kildemoes med syv gear
--
Uni Bull
Vallensbæk
MB C220CDI
| |
|
|