Erfaringer med eftermonteret fartpilot søg~
Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 28-02-07 22:10

Er der nogle der har monteret en uoriginal fartpilot i deres øse, ville jeg
gerne høre om deres erfaringer, både med montering og kørsel

pft,

tue

Fra : Henrik

Dato : 28-02-07 22:13

"Nygaard (4330)" <holmnygaardfjerndette@tiscali.dk> wrote in message
> Er der nogle der har monteret en uoriginal fartpilot i deres øse, ville
> jeg gerne høre om deres erfaringer, både med montering og kørsel
>
> pft,
>
> tue

Har haft den der hedder AP500, vist nok fra Uniq import, i min hi-ace.
Det var et mas at montere den, men den virkede rigtigt godt under kørslen.
Overvejede at montere den i min sportsvan, men har fra en kammarat hørt at
det er meget værre end hi-acen af få den monteret.
Monterede dog ikke koblingskontakt, det vil jeg gøre næste gang jeg skal
montere sådan en i en bil.

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-07 22:19

"Nygaard (4330)" skriver:

> Er der nogle der har monteret en uoriginal fartpilot i deres øse, ville jeg
> gerne høre om deres erfaringer, både med montering og kørsel

Selve valget af pilot og stabiliteten heraf afhænger utroligt meget af
hvilken type pilot du vælger og hvilken bil du har.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 28-02-07 22:23

> "Nygaard (4330)" skriver:

> Selve valget af pilot og stabiliteten heraf afhænger utroligt meget af
> hvilken type pilot du vælger og hvilken bil du har.

Neeej, det havde jeg søreme ikke kunne regne ud sæl. Tak for det gode og
nyttige råd - Klaus

/tue

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-07 22:55

"Nygaard (4330)" skriver:

> Neeej, det havde jeg søreme ikke kunne regne ud sæl. Tak for det gode og
> nyttige råd - Klaus

Velbekom!

Det var så nu at du skulle komme med et svar på hvilken bil du har og
hvilke piloter du har set på. Ellers kan du nok regene ud hvilke svar du
ellers får.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-02-07 22:44

"Nygaard (4330)" <holmnygaardfjerndette@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der har monteret en uoriginal fartpilot i deres øse, ville
> jeg gerne høre om deres erfaringer, både med montering og kørsel

Hvad er det for en bil?
Hvis det er af nyere dato kan det være en smal sag at sætte en org i. F.eks
hvis det er en VAG Diesel med E-gas er det som at stjæle slik fra børn.

/Dennis

Fra : tp

Dato : 28-02-07 23:18

> Hvad er det for en bil?
> Hvis det er af nyere dato kan det være en smal sag at sætte en org i.
> F.eks hvis det er en VAG Diesel med E-gas er det som at stjæle slik fra
> børn.

hvad er egas? har en vag diesel (SDI), og jeg fik af vide at det ville
koste 1½ jetjæger at få sådan en fætter monteret, da "der ikke var
forberedt" for en sådan... trods der findes sdi'ere modeller MED sån en i
:-/

Fra : Brian

Dato : 01-03-07 18:36

tp wrote:

> hvad er egas?

Elektronisk gaspedal - sådan lidt firkantet. Det betyder bare at der sidder
en kontakt ved speederen, istedet for et kabel. Se efter om du har et kabel
ved speederen - hvis ikke, har du e-gas, og det er en smal sagt at montere
en fartpilot.

/Brian

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 01-03-07 20:07

Hej Dennis

> Hvad er det for en bil?

En Nissan Primera P12 1.8

/tue

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-07 03:18

> Er der nogle der har monteret en uoriginal fartpilot i deres øse, ville
> jeg
> gerne høre om deres erfaringer, både med montering og kørsel

Nu du alligevel spørger vil jeg så høre hvad andre siger til denne ide:

http://jariauto.dk/shop/fartpilot-model-ap50-6544p.html
Jari har en fartpilot til en tusse..

Monter den på min Honda Civic ES 1,6i fra 1997.

/SWP

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 01-03-07 19:45

Søren Wagner skrev:
> http://jariauto.dk/shop/fartpilot-model-ap50-6544p.html
> Jari har en fartpilot til en tusse..
>
> Monter den på min Honda Civic ES 1,6i fra 1997.

Lyder godt! Jeg vil meget gerne høre om hvordan dit projekt spænder af.
Har nemlig overvejet at få en fartpilot til min Civic MB3 fra 1998.

Vh Rune

Fra : Per Olsen

Dato : 01-03-07 10:17

Hej

Jeg har en Chevolet Nubira 2006 1.6 SX stationcar
Jeg har selv monteret en AP50 i den det gik meget smertefrit.
Styreboksen er stillet til low sensitivity og der er monteret to magneter på
akslen, ledningsloopet er ikke klippet.

(hvis der monteres tre magneter på akslen, så har den tendens til at hakke
lidt i det, så får styreboksen for mange impulser)
(Hvis lednings loopet klippes, så tager fartpiloten frst ved 70 kmt og op
til 190
Køre man med loop så tager den ved 40-140 kmt)

Selve installationen forløb uden problemer, vaccumslangen monteres på
vaccunfordeleren (der er forberedt til fartpilot med ekstra udtag) og så
skal der lige trækkes ledninger til bremsekontakt, føler og kobling)

Det tog mig en bette lørdag at sætte det i og jeg skydnte mig ikke...

Mvh Per

Fra : Ped

Dato : 03-03-07 22:51

Nygaard (4330) skrev:
> Er der nogle der har monteret en uoriginal fartpilot i deres øse, ville jeg
> gerne høre om deres erfaringer, både med montering og kørsel

Jeg har en eftermonteret fartpilot på min Punto, og det er den bedste
investering i biludstyr jeg har gjort. Den kostede 1900 kr i år 2000.
Jeg kan desværre ikke huske hvilket mærke. Den trækker i gasspjældet ved
hjælp af en servo og et kabel, og styringen består af en box med nogle
dipswitches til indstilling af parametre. Impulserne får den fra
ledningen til det elektroniske speedometer. Betjening sker på en 'arm'
som et afviserblink. Så vidt jeg husker monterede jeg den på en dag, og
jeg løb ikke ind i nogen problemer undervejs. Dog gik der nogle dage med
at finde den ideelle indstilling af dipswitches. Jeg har dog aldrig fået
mig taget sammen til at få monteret den kontakt, der skal sætte
fartpiloten ud af drift når koblingen trædes ned. Det lyder lidt sjovt
hvis jeg lader den løbe i friløb ned ad en bakke, og så glemmer at
berøre bremsepedalen eller at afbryde fartpiloten manuelt...

Fartpiloten er uhyre nøjagtig, og holder hastigheden indenfor 1 km/t
uden at virke 'nervøs'. Kun hvis det går ned ad bakke, og der er lidt
påløb kan man godt mærke en anelse ujævn speeder. Jeg har kun godt at
sige om den, dog skal man - på grund af det mekaniske kabels træghed i
frostvejr - undlade at bruge den i hård frost før der er varme i
motorrummet. Hvis den gik i stykker i morgen ville jeg helt sikkert gå
ud og købe en anden.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
'99 Punto 60 SX