/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Fiat Abarth...
Fra : BJ


Dato : 28-02-07 18:49

Fiat Abarth ... ren nostalgi.

Det bliver desværre ikke muligt at få en stang til motorklappen, hvis man
skal køre "rigtig" Abarth:

http://www.fiat-abarth.net/600abarth2.html

http://epn.dk/article23052.ece

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



 
 
Benny (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Benny


Dato : 28-02-07 23:18


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45e5c0be$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Fiat Abarth ... ren nostalgi.
>
> Det bliver desværre ikke muligt at få en stang til motorklappen, hvis man
> skal køre "rigtig" Abarth:
>
> http://www.fiat-abarth.net/600abarth2.html

For sa... 190 i en Fiat 600. Det er kun noget for selvmordspiloter. Jeg ved
hvad jeg taler om. Jeg har kørt 170 i en tunet Fiat 127 (900 ccm). Det var
simpelthen hårrejsende.

Benny



KASO (01-03-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 01-03-07 07:06


"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45e5ff84$0$13977$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:45e5c0be$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Fiat Abarth ... ren nostalgi.
>>
>> Det bliver desværre ikke muligt at få en stang til motorklappen, hvis man
>> skal køre "rigtig" Abarth:
>>
>> http://www.fiat-abarth.net/600abarth2.html
>
> For sa... 190 i en Fiat 600. Det er kun noget for selvmordspiloter. Jeg
> ved hvad jeg taler om. Jeg har kørt 170 i en tunet Fiat 127 (900 ccm). Det
> var simpelthen hårrejsende.
>
Og den havde endda motoren i den rigtige ende i modsætning til en 600......




Aksel (01-03-2007)
Kommentar
Fra : Aksel


Dato : 01-03-07 23:34



>> http://www.fiat-abarth.net/600abarth2.html
>
> For sa... 190 i en Fiat 600. Det er kun noget for selvmordspiloter. Jeg
> ved hvad jeg taler om. Jeg har kørt 170 i en tunet Fiat 127 (900 ccm). Det
> var simpelthen hårrejsende.
>
> Benny
>
Der er ikke mange Fiat 600 dele i en Abarth. og køreegenskaberne er meget
anderledes, men den var "spændende" at køre i.
Den ultimative model var 1000 TCR, den var god for 215, nyd lige billederne
af maskineriet: http://www.fiat-abarth.net/tcr3.html

Der blev ikke bygget ret mange, prisen var vanvittig, omkring 3500 $ for
gademodeller i 1967, baneracere kostede ca. 2000 $ mere.

En Jaguar E kostede i billigste model under 2000 $ på den tid.

Hilsen Aksel




John Sahl (01-03-2007)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 01-03-07 13:09

BJ wrote:
> Fiat Abarth ... ren nostalgi.
>
> http://epn.dk/article23052.ece

Jeg bliver jo helt nostalgisk over at se den med stafferinger og sorte
skærmkanter.. Det er jo næsten en ny Uno Turbo

--
John Sahl



BJ (01-03-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-03-07 13:38


"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
news:45e6c320$0$183$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

>> Fiat Abarth ... ren nostalgi.
>>
>> http://epn.dk/article23052.ece
>
> Jeg bliver jo helt nostalgisk over at se den med stafferinger og sorte
> skærmkanter.. Det er jo næsten en ny Uno Turbo

LOL .. det er 2 forskellige verdener.

Den originale Abarth (600) var en virkelig udfordring at styre.

Det samme gjaldt i øvrigt en "gravid rulleskøjte" (VW boble 1302) med en ca.
90 Hk´s Porsche-motor og lige ledes motorklappen stående åben, så alle
"tarmene" kunne få plads.

http://www.autoanzeigen.de/isa/autoanzeigen/a_showExpose;jsessionid=7B16659ED573BEA3BDF18780DFE52012?category=1&flowContext=Search&advertId=RDMW4WSNACO50-T70ZOJTE00000-JZNR4H0000000-67UE500000000

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~




John Sahl (01-03-2007)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 01-03-07 14:13

BJ wrote:
> "John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
>>> http://epn.dk/article23052.ece
>>
>> Jeg bliver jo helt nostalgisk over at se den med stafferinger og
>> sorte skærmkanter.. Det er jo næsten en ny Uno Turbo
>
> LOL .. det er 2 forskellige verdener.

Ja, selvfølgelig er det det, det var mere stilen der bragte minder frem, og
så at den bliver udstyret med en turbo-motor

> Den originale Abarth (600) var en virkelig udfordring at styre.

Jeg har haft en 127'er med 96Hk og den kørte faktisk ret glimrende med
diverse opgraderinger af undervogn, bremser og fælge

> Det samme gjaldt i øvrigt en "gravid rulleskøjte" (VW boble 1302) med
> en ca. 90 Hk´s Porsche-motor og lige ledes motorklappen stående åben,
> så alle "tarmene" kunne få plads.

Jeg har desværre kun haft fornøjelsen af at eje en 1303 der var ganske
standard..

--
John Sahl



BJ (01-03-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-03-07 14:42


"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
news:45e6d138$0$181$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

>> Den originale Abarth (600) var en virkelig udfordring at styre.
>
> Jeg har haft en 127'er med 96Hk og den kørte faktisk ret glimrende med
> diverse opgraderinger af undervogn, bremser og fælge

Jeg har selv ejet en Morris 1300GT. Med forhjulstræk var det ingen sag at
komme rundt.

>> Det samme gjaldt i øvrigt en "gravid rulleskøjte" (VW boble 1302) med
>> en ca. 90 Hk´s Porsche-motor og lige ledes motorklappen stående åben,
>> så alle "tarmene" kunne få plads.
>
> Jeg har desværre kun haft fornøjelsen af at eje en 1303 der var ganske
> standard..

Den var vel med pendulaksel?

Det var vin kammerats søsters Triumph Spitfire Mk.I i hvert fald.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Leonard (01-03-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 01-03-07 14:46

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

>> Jeg har desværre kun haft fornøjelsen af at eje en 1303 der var ganske
>> standard..
>
>Den var vel med pendulaksel?

Nej, ikke en 1303, den er så ny, at den har 4-leddet bagtøj. Du skal
tilbage til 1300 og tidligere før det var pendulaksel eller enkelt
svingarm eller hvad det nu kaldes.

--
Leonard

John Sahl (01-03-2007)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 01-03-07 15:13

Leonard wrote:
> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:
>> Den var vel med pendulaksel?
>
> Nej, ikke en 1303, den er så ny, at den har 4-leddet bagtøj. Du skal
> tilbage til 1300 og tidligere før det var pendulaksel eller enkelt
> svingarm eller hvad det nu kaldes.

Ja, den var heller ikke med selvbærende karrosse, hvilket jeg fandt ud af
alt for sent, i forhold til mit projekt med at bygge den om til cabriolet


--
John Sahl



BJ (01-03-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 01-03-07 16:04


"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
news:45e6dff8$0$181$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

>>> Den var vel med pendulaksel?
>>
>> Nej, ikke en 1303, den er så ny, at den har 4-leddet bagtøj. Du skal
>> tilbage til 1300 og tidligere før det var pendulaksel eller enkelt
>> svingarm eller hvad det nu kaldes.
>
> Ja, den var heller ikke med selvbærende karrosse, hvilket jeg fandt ud af
> alt for sent, i forhold til mit projekt med at bygge den om til cabriolet
>

Det var nu en festlig tid.

Jeg kan stadig savne min første potte.

En Opel Rekord 1700 (A) med ratgear og bænkforsæde.

Potten var køkkenblå og kostede den rørlige sum af 6.500,- kr.

Jeg solgte den senere til en lokal stjerne, Roland Sørensen for 7.500 kr.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-03-07 07:17

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45e6eb77$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det var nu en festlig tid.

Nostalgiker!

> Jeg kan stadig savne min første potte.

Jow jow...

> En Opel Rekord 1700 (A) med ratgear og bænkforsæde.

VW 1200 type 1

> Potten var køkkenblå og kostede den rørlige sum af 6.500,- kr.

Beige - jeg fik den af de gamle, da jeg blev 18

> Jeg solgte den senere til en lokal stjerne, Roland Sørensen for 7.500 kr.

He he, jeg solgte den ret hurtigt til fordel for en Fiat 127, der var
starten på mit italienske liv. Nu kører jeg en '01 Porsche 996 turbo



Brian (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-03-07 13:07

Mogens... wrote:

> Nu kører jeg en '01 Porsche 996 turbo

Ny potte ?

/Brian



Mogens... (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-03-07 13:11

"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:45eab647$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...

> Ny potte ?

Jep, jeg har solgt min '03 BMW 530d Touring steptronic og efter-
følgende købt denne for mig nye bil. Den kører udemærket... :)



Brian (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-03-07 13:35

Mogens... wrote:

> Jep, jeg har solgt min '03 BMW 530d Touring steptronic og efter-
> følgende købt denne for mig nye bil. Den kører udemærket... :)

Stort tillykke med den - det er sgu en stilet måde at meddele sådan et
indkøb

/Brian



Mogens... (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-03-07 14:01

"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:45eabcfb$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...

> Stort tillykke med den

Tak for det, Brian.

> - det er sgu en stilet måde at meddele sådan et indkøb

"Den, der lever skjult, lever godt" - siger man jo



BJ (04-03-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-03-07 16:56


"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:2qzGh.35687$E02.13882@newsb.telia.net...

KLIP

>> - det er sgu en stilet måde at meddele sådan et indkøb
>
> "Den, der lever skjult, lever godt" - siger man jo

He he, så kunne du ikke holde det ud mere..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-03-07 17:36

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45eaec31$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> He he, så kunne du ikke holde det ud mere..

Næh, min mailbox blev fyldt af henvendelser, BJ.
Jeg kommer også i andre fora - derfor...



BJ (04-03-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-03-07 18:12


"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:gACGh.35699$E02.14139@newsb.telia.net...

KLIP

>> He he, så kunne du ikke holde det ud mere..
>
> Næh, min mailbox blev fyldt af henvendelser, BJ.
> Jeg kommer også i andre fora - derfor...

O.k., man jo som bekendt også et standpunkt, Mogens - til man tager et
nyt...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-03-07 19:27

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45eafe01$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> O.k., man jo som bekendt også et standpunkt, Mogens - til man tager et
> nyt...

Herre gud da - forhåbentligt har du det bedre nu...



BJ (04-03-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-03-07 19:45


"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:FbEGh.35711$E02.14310@newsb.telia.net...

KLIP

>> O.k., man jo som bekendt også et standpunkt, Mogens - til man tager et
>> nyt...
>
> Herre gud da - forhåbentligt har du det bedre nu...

Som jeg sagde til dig, da du fortalte mig om det kommende køb:

Af hjertet tillykke med den gule potte.

Nu håber jeg - du har det bedre ....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-03-07 18:15


"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:kHyGh.35682$E02.14137@newsb.telia.net...
>> Ny potte ?
>
> Jep, jeg har solgt min '03 BMW 530d Touring steptronic og efter-
> følgende købt denne for mig nye bil. Den kører udemærket... :)

Du lyder som om du kommer fra Jylland..
Mange gange tillykke med bilen.. Fantastisk stykke automobil!
Har du evt. nogle billeder et sted af vidunderet?

/HB



Mogens... (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-03-07 19:26

"HB" <nomail(snabela)service.dk> skrev i en meddelelse
news:45eafeb2$0$4156$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Du lyder som om du kommer fra Jylland..

Ja, selvom jeg tilsyneladnede skal høre for det fra anden side

> Mange gange tillykke med bilen.. Fantastisk stykke automobil!

Tak skal du have...

> Har du evt. nogle billeder et sted af vidunderet?

Jow jow men ikke lige ved "hånden..."



BJ (04-03-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-03-07 19:55


"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:GaEGh.35710$E02.14239@newsb.telia.net...

KLIP

>> Du lyder som om du kommer fra Jylland..
>
> Ja, selvom jeg tilsyneladnede skal høre for det fra anden side

Helt ærlig mand, synes du, du kan være det bekendt..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Uffe Bærentsen (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 04-03-07 20:45


"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:GvtGh.35660$E02.13897@newsb.telia.net...

> He he, jeg solgte den ret hurtigt til fordel for en Fiat 127, der var
> starten på mit italienske liv. Nu kører jeg en '01 Porsche 996 turbo

Hvis du fortsætter på den måde,
altså med at rejse op gennem Europa,
så havner du da snart i Sverige.

Hvornår skal du have en svensk bygget bil?

Kan ikke helt få billedet ind på nethinden:
Mogens i en Saab eller Volvo



Hov, forresten så glemte jeg Königsegg.
Svensk er måske ikke så dumt alligevel



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet
Tipo 1,6i



Mogens... (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-03-07 20:52

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45eb21ab$0$52201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvis du fortsætter på den måde,
> altså med at rejse op gennem Europa,
> så havner du da snart i Sverige.
> Hvornår skal du have en svensk bygget bil?
> Kan ikke helt få billedet ind på nethinden:
> Mogens i en Saab eller Volvo

I januar 1995 købte jeg en splinterny Volvo 460 turbo sport og
havde den i 5 år. Inden da kørte jeg i en række år i Volvo 245'ere !

> Hov, forresten så glemte jeg Königsegg.
> Svensk er måske ikke så dumt alligevel

He he - det er vist for dyrt :)



Uffe Bærentsen (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 04-03-07 21:01


"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:arFGh.35716$E02.14259@newsb.telia.net...

> I januar 1995 købte jeg en splinterny Volvo 460 turbo sport og
> havde den i 5 år. Inden da kørte jeg i en række år i Volvo 245'ere !

Så er der vist ikke så meget at sige om det.


>> Hov, forresten så glemte jeg Königsegg.
>> Svensk er måske ikke så dumt alligevel
>
> He he - det er vist for dyrt :)

Tror det også



Ellers kan jeg kun sige:
Hjertelig tillykke med det nye køretøj





--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet
Tipo 1,6i



Mogens... (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-03-07 21:11

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45eb2578$0$52158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Så er der vist ikke så meget at sige om det.

Nøh

> Ellers kan jeg kun sige:
> Hjertelig tillykke med det nye køretøj

Tak skal du ha'



Benny (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Benny


Dato : 03-03-07 22:32


"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
news:45e6d138$0$181$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> BJ wrote:
>> "John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
>>>> http://epn.dk/article23052.ece
>>>
>>> Jeg bliver jo helt nostalgisk over at se den med stafferinger og
>>> sorte skærmkanter.. Det er jo næsten en ny Uno Turbo
>>
>> LOL .. det er 2 forskellige verdener.
>
> Ja, selvfølgelig er det det, det var mere stilen der bragte minder frem,
> og så at den bliver udstyret med en turbo-motor
>
>> Den originale Abarth (600) var en virkelig udfordring at styre.
>
> Jeg har haft en 127'er med 96Hk og den kørte faktisk ret glimrende med
> diverse opgraderinger af undervogn, bremser og fælge

96 HK. Var det ikke med den store motor, 1050 ccm. Den samme som sad i 128.

Min bil i læretiden var en 124 Special T med en DOCH motor isat. For satan.
Jeg kunne ikke følge med at sætte nyt blik i. Den forsvandt simpelt hen
under mig.

Benny



Mogens... (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-03-07 07:21

"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45e9e958$0$48612$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> 96 HK. Var det ikke med den store motor, 1050 ccm. Den samme som sad i
> 128.

http://hjem.get2net.dk/thof/fiat127.htm

> Min bil i læretiden var en 124 Special T med en DOCH motor isat. For
> satan. Jeg kunne ikke følge med at sætte nyt blik i. Den forsvandt simpelt
> hen under mig.

Ja, de rustede af helvede til - uanset hvad. Jeg kørte en Fiat 125 Special,
der var tunet til 145 hk (standard 110 hk). Dejlig bil med en fed sound.
(2 dobbelte webere og supersprint udstødning)



Karsten Andersen (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 04-03-07 08:02

Sun, 04 Mar 2007 06:21:23 GMT, skrev "Mogens..." <nyhedsgrupper
FJERNES@jubii.dk>, på 17 linier, i
<DztGh.35661$E02.13990@newsb.telia.net>, :

>"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse
>news:45e9e958$0$48612$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> 96 HK. Var det ikke med den store motor, 1050 ccm. Den samme som sad i
>> 128.
>
>http://hjem.get2net.dk/thof/fiat127.htm
>
>> Min bil i læretiden var en 124 Special T med en DOCH motor isat. For
>> satan. Jeg kunne ikke følge med at sætte nyt blik i. Den forsvandt simpelt
>> hen under mig.
>
>Ja, de rustede af helvede til - uanset hvad. Jeg kørte en Fiat 125 Special,
>der var tunet til 145 hk (standard 110 hk). Dejlig bil med en fed sound.
>(2 dobbelte webere og supersprint udstødning)
>
125 S havde da kun 100 hk standart.
2000tc moteren er ikke standart

--
MVH Karsten
Horsens

Mogens... (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-03-07 09:02

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:4iqku2loruupm0hhlnjaef6biuvcfovi5m@4ax.com...

> 125 S havde da kun 100 hk standart.
> 2000tc moteren er ikke standart

OK, mente nu, at 125 S 1,6 havde 110. Nuvel jeg monterede
ikke en 2 liters, men tunede den oprindelige motor...



Karsten Andersen (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 04-03-07 11:21

Sun, 04 Mar 2007 08:01:49 GMT, skrev "Mogens..." <nyhedsgrupper
FJERNES@jubii.dk>, på 10 linier, i
<N1vGh.35664$E02.13994@newsb.telia.net>, :

>"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
>news:4iqku2loruupm0hhlnjaef6biuvcfovi5m@4ax.com...
>
>> 125 S havde da kun 100 hk standart.
>> 2000tc moteren er ikke standart
>
>OK, mente nu, at 125 S 1,6 havde 110. Nuvel jeg monterede
>ikke en 2 liters, men tunede den oprindelige motor...
>

Feks kik på
http://www.motorsporlari.net/car/model_specification.asp?makeID=98&modelID=1160&modelspecID=3330


--
MVH Karsten
Horsens

Mogens... (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-03-07 11:59



--
/Mogens
Pas på din GPS - politiet napper den måske:
http://epn.dk/handel_service/turisme_fritid/article19761.ece
"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:ia7lu2tshka88onrk5btl9mqadpa5j2bmm@4ax.com...
> Sun, 04 Mar 2007 08:01:49 GMT, skrev "Mogens..." <nyhedsgrupper
> FJERNES@jubii.dk>, på 10 linier, i
> <N1vGh.35664$E02.13994@newsb.telia.net>, :
>
>>"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
>>news:4iqku2loruupm0hhlnjaef6biuvcfovi5m@4ax.com...
>>
>>> 125 S havde da kun 100 hk standart.
>>> 2000tc moteren er ikke standart
>>
>>OK, mente nu, at 125 S 1,6 havde 110. Nuvel jeg monterede
>>ikke en 2 liters, men tunede den oprindelige motor...
>>
>
> Feks kik på
> http://www.motorsporlari.net/car/model_specification.asp?makeID=98&modelID=1160&modelspecID=3330

Jamen Karsten jeg tror da på dig

Vi har sikkert vendt det før, men en Fiat 125 S var datidens racer.
Den havde udstyr, som kun sportsvogne var udstyret med:
4 skivebremser, 5 trins gearbox, direkte styring, omdr tæller, 4 x
halogenlys, alufælge, en undervogn der matchede kræfterne OG så videre.

Min var rødmetallic med en sølvstribe mellem pyntelisten under dør-
håndtagene og op til det pladebuk, der løber gennem siden. Min kam-
merats 125 Special var mørkeblå med samme sølvstribe og så var
der den 3. kammerat, som kørte Alfa Romeo Gulia 1750. Vi rykkede
alvorligt, når vi var on tour

Der er 8 billeder her af den sidste edition - tryk på pilen under billedet
eller se længere nede på siden:)
www.autoservice-ringdorfer.at/details.asp?a_id=389



Benny (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Benny


Dato : 04-03-07 18:15


"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:xDxGh.35676$E02.14116@newsb.telia.net...
>
>
> --
> /Mogens
> Pas på din GPS - politiet napper den måske:
> http://epn.dk/handel_service/turisme_fritid/article19761.ece
> "Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> news:ia7lu2tshka88onrk5btl9mqadpa5j2bmm@4ax.com...
>> Sun, 04 Mar 2007 08:01:49 GMT, skrev "Mogens..." <nyhedsgrupper
>> FJERNES@jubii.dk>, på 10 linier, i
>> <N1vGh.35664$E02.13994@newsb.telia.net>, :
>>
>>>"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
>>>news:4iqku2loruupm0hhlnjaef6biuvcfovi5m@4ax.com...
>>>
>>>> 125 S havde da kun 100 hk standart.
>>>> 2000tc moteren er ikke standart
>>>
>>>OK, mente nu, at 125 S 1,6 havde 110. Nuvel jeg monterede
>>>ikke en 2 liters, men tunede den oprindelige motor...
>>>
>>
>> Feks kik på
>> http://www.motorsporlari.net/car/model_specification.asp?makeID=98&modelID=1160&modelspecID=3330
>
> Jamen Karsten jeg tror da på dig
>
> Vi har sikkert vendt det før, men en Fiat 125 S var datidens racer.
> Den havde udstyr, som kun sportsvogne var udstyret med:
> 4 skivebremser, 5 trins gearbox, direkte styring, omdr tæller, 4 x
> halogenlys, alufælge, en undervogn der matchede kræfterne OG så videre.

Hov hov. En 124 ST var også med 4 skiver og 4 forlygter mm. Desværre var
motoren lidt bovlam (1400 med stødstang). Derfor den anden motor.

Benny



Benny (04-03-2007)
Kommentar
Fra : Benny


Dato : 04-03-07 18:12


"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:4iqku2loruupm0hhlnjaef6biuvcfovi5m@4ax.com...
> Sun, 04 Mar 2007 06:21:23 GMT, skrev "Mogens..." <nyhedsgrupper
> FJERNES@jubii.dk>, på 17 linier, i
> <DztGh.35661$E02.13990@newsb.telia.net>, :
>
>>"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>news:45e9e958$0$48612$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>>> 96 HK. Var det ikke med den store motor, 1050 ccm. Den samme som sad i
>>> 128.
>>
>>http://hjem.get2net.dk/thof/fiat127.htm
>>
>>> Min bil i læretiden var en 124 Special T med en DOCH motor isat. For
>>> satan. Jeg kunne ikke følge med at sætte nyt blik i. Den forsvandt
>>> simpelt
>>> hen under mig.
>>
>>Ja, de rustede af helvede til - uanset hvad. Jeg kørte en Fiat 125
>>Special,
>>der var tunet til 145 hk (standard 110 hk). Dejlig bil med en fed sound.
>>(2 dobbelte webere og supersprint udstødning)
>>
> 125 S havde da kun 100 hk standart.
> 2000tc moteren er ikke standart

Det var en 125'er motor jeg havde monteret. 1400 tror jeg. Boren var den
samme. Den blev monteret med en 5 trins gearkasse fra en 125'er. Og kunne
klare min kammy's 20M fra stilstand til 130 kmt

Benny



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste