|
| Fiat Abarth... Fra : BJ |
Dato : 28-02-07 18:49 |
| | |
Benny (28-02-2007)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 28-02-07 23:18 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45e5c0be$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Fiat Abarth ... ren nostalgi.
>
> Det bliver desværre ikke muligt at få en stang til motorklappen, hvis man
> skal køre "rigtig" Abarth:
>
> http://www.fiat-abarth.net/600abarth2.html
For sa... 190 i en Fiat 600. Det er kun noget for selvmordspiloter. Jeg ved
hvad jeg taler om. Jeg har kørt 170 i en tunet Fiat 127 (900 ccm). Det var
simpelthen hårrejsende.
Benny
| |
KASO (01-03-2007)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 01-03-07 07:06 |
|
"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45e5ff84$0$13977$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:45e5c0be$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Fiat Abarth ... ren nostalgi.
>>
>> Det bliver desværre ikke muligt at få en stang til motorklappen, hvis man
>> skal køre "rigtig" Abarth:
>>
>> http://www.fiat-abarth.net/600abarth2.html
>
> For sa... 190 i en Fiat 600. Det er kun noget for selvmordspiloter. Jeg
> ved hvad jeg taler om. Jeg har kørt 170 i en tunet Fiat 127 (900 ccm). Det
> var simpelthen hårrejsende.
>
Og den havde endda motoren i den rigtige ende i modsætning til en 600......
| |
Aksel (01-03-2007)
| Kommentar Fra : Aksel |
Dato : 01-03-07 23:34 |
|
>> http://www.fiat-abarth.net/600abarth2.html
>
> For sa... 190 i en Fiat 600. Det er kun noget for selvmordspiloter. Jeg
> ved hvad jeg taler om. Jeg har kørt 170 i en tunet Fiat 127 (900 ccm). Det
> var simpelthen hårrejsende.
>
> Benny
>
Der er ikke mange Fiat 600 dele i en Abarth. og køreegenskaberne er meget
anderledes, men den var "spændende" at køre i.
Den ultimative model var 1000 TCR, den var god for 215, nyd lige billederne
af maskineriet: http://www.fiat-abarth.net/tcr3.html
Der blev ikke bygget ret mange, prisen var vanvittig, omkring 3500 $ for
gademodeller i 1967, baneracere kostede ca. 2000 $ mere.
En Jaguar E kostede i billigste model under 2000 $ på den tid.
Hilsen Aksel
| |
John Sahl (01-03-2007)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 01-03-07 13:09 |
|
BJ wrote:
> Fiat Abarth ... ren nostalgi.
>
> http://epn.dk/article23052.ece
Jeg bliver jo helt nostalgisk over at se den med stafferinger og sorte
skærmkanter.. Det er jo næsten en ny Uno Turbo
--
John Sahl
| |
BJ (01-03-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 01-03-07 13:38 |
| | |
John Sahl (01-03-2007)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 01-03-07 14:13 |
|
BJ wrote:
> "John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
>>> http://epn.dk/article23052.ece
>>
>> Jeg bliver jo helt nostalgisk over at se den med stafferinger og
>> sorte skærmkanter.. Det er jo næsten en ny Uno Turbo
>
> LOL .. det er 2 forskellige verdener.
Ja, selvfølgelig er det det, det var mere stilen der bragte minder frem, og
så at den bliver udstyret med en turbo-motor
> Den originale Abarth (600) var en virkelig udfordring at styre.
Jeg har haft en 127'er med 96Hk og den kørte faktisk ret glimrende med
diverse opgraderinger af undervogn, bremser og fælge
> Det samme gjaldt i øvrigt en "gravid rulleskøjte" (VW boble 1302) med
> en ca. 90 Hk´s Porsche-motor og lige ledes motorklappen stående åben,
> så alle "tarmene" kunne få plads.
Jeg har desværre kun haft fornøjelsen af at eje en 1303 der var ganske
standard..
--
John Sahl
| |
BJ (01-03-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 01-03-07 14:42 |
|
"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
news:45e6d138$0$181$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
KLIP
>> Den originale Abarth (600) var en virkelig udfordring at styre.
>
> Jeg har haft en 127'er med 96Hk og den kørte faktisk ret glimrende med
> diverse opgraderinger af undervogn, bremser og fælge
Jeg har selv ejet en Morris 1300GT. Med forhjulstræk var det ingen sag at
komme rundt.
>> Det samme gjaldt i øvrigt en "gravid rulleskøjte" (VW boble 1302) med
>> en ca. 90 Hk´s Porsche-motor og lige ledes motorklappen stående åben,
>> så alle "tarmene" kunne få plads.
>
> Jeg har desværre kun haft fornøjelsen af at eje en 1303 der var ganske
> standard..
Den var vel med pendulaksel?
Det var vin kammerats søsters Triumph Spitfire Mk.I i hvert fald.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Leonard (01-03-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 01-03-07 14:46 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:
>> Jeg har desværre kun haft fornøjelsen af at eje en 1303 der var ganske
>> standard..
>
>Den var vel med pendulaksel?
Nej, ikke en 1303, den er så ny, at den har 4-leddet bagtøj. Du skal
tilbage til 1300 og tidligere før det var pendulaksel eller enkelt
svingarm eller hvad det nu kaldes.
--
Leonard
| |
John Sahl (01-03-2007)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 01-03-07 15:13 |
|
Leonard wrote:
> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:
>> Den var vel med pendulaksel?
>
> Nej, ikke en 1303, den er så ny, at den har 4-leddet bagtøj. Du skal
> tilbage til 1300 og tidligere før det var pendulaksel eller enkelt
> svingarm eller hvad det nu kaldes.
Ja, den var heller ikke med selvbærende karrosse, hvilket jeg fandt ud af
alt for sent, i forhold til mit projekt med at bygge den om til cabriolet
--
John Sahl
| |
BJ (01-03-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 01-03-07 16:04 |
|
"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
news:45e6dff8$0$181$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
KLIP
>>> Den var vel med pendulaksel?
>>
>> Nej, ikke en 1303, den er så ny, at den har 4-leddet bagtøj. Du skal
>> tilbage til 1300 og tidligere før det var pendulaksel eller enkelt
>> svingarm eller hvad det nu kaldes.
>
> Ja, den var heller ikke med selvbærende karrosse, hvilket jeg fandt ud af
> alt for sent, i forhold til mit projekt med at bygge den om til cabriolet
>
Det var nu en festlig tid.
Jeg kan stadig savne min første potte.
En Opel Rekord 1700 (A) med ratgear og bænkforsæde.
Potten var køkkenblå og kostede den rørlige sum af 6.500,- kr.
Jeg solgte den senere til en lokal stjerne, Roland Sørensen for 7.500 kr.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Mogens... (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 04-03-07 07:17 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45e6eb77$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det var nu en festlig tid.
Nostalgiker!
> Jeg kan stadig savne min første potte.
Jow jow...
> En Opel Rekord 1700 (A) med ratgear og bænkforsæde.
VW 1200 type 1
> Potten var køkkenblå og kostede den rørlige sum af 6.500,- kr.
Beige - jeg fik den af de gamle, da jeg blev 18
> Jeg solgte den senere til en lokal stjerne, Roland Sørensen for 7.500 kr.
He he, jeg solgte den ret hurtigt til fordel for en Fiat 127, der var
starten på mit italienske liv. Nu kører jeg en '01 Porsche 996 turbo
| |
Brian (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 04-03-07 13:07 |
|
Mogens... wrote:
> Nu kører jeg en '01 Porsche 996 turbo
Ny potte ?
/Brian
| |
Mogens... (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 04-03-07 13:11 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:45eab647$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Ny potte ?
Jep, jeg har solgt min '03 BMW 530d Touring steptronic og efter-
følgende købt denne for mig nye bil. Den kører udemærket... :)
| |
Brian (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 04-03-07 13:35 |
|
Mogens... wrote:
> Jep, jeg har solgt min '03 BMW 530d Touring steptronic og efter-
> følgende købt denne for mig nye bil. Den kører udemærket... :)
Stort tillykke med den - det er sgu en stilet måde at meddele sådan et
indkøb
/Brian
| |
Mogens... (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 04-03-07 14:01 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:45eabcfb$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Stort tillykke med den
Tak for det, Brian.
> - det er sgu en stilet måde at meddele sådan et indkøb
"Den, der lever skjult, lever godt" - siger man jo
| |
BJ (04-03-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 04-03-07 16:56 |
|
"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:2qzGh.35687$E02.13882@newsb.telia.net...
KLIP
>> - det er sgu en stilet måde at meddele sådan et indkøb
>
> "Den, der lever skjult, lever godt" - siger man jo
He he, så kunne du ikke holde det ud mere..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Mogens... (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 04-03-07 17:36 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45eaec31$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> He he, så kunne du ikke holde det ud mere..
Næh, min mailbox blev fyldt af henvendelser, BJ.
Jeg kommer også i andre fora - derfor...
| |
BJ (04-03-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 04-03-07 18:12 |
|
"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:gACGh.35699$E02.14139@newsb.telia.net...
KLIP
>> He he, så kunne du ikke holde det ud mere..
>
> Næh, min mailbox blev fyldt af henvendelser, BJ.
> Jeg kommer også i andre fora - derfor...
O.k., man jo som bekendt også et standpunkt, Mogens - til man tager et
nyt...
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Mogens... (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 04-03-07 19:27 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45eafe01$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> O.k., man jo som bekendt også et standpunkt, Mogens - til man tager et
> nyt...
Herre gud da - forhåbentligt har du det bedre nu...
| |
BJ (04-03-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 04-03-07 19:45 |
|
"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:FbEGh.35711$E02.14310@newsb.telia.net...
KLIP
>> O.k., man jo som bekendt også et standpunkt, Mogens - til man tager et
>> nyt...
>
> Herre gud da - forhåbentligt har du det bedre nu...
Som jeg sagde til dig, da du fortalte mig om det kommende køb:
Af hjertet tillykke med den gule potte.
Nu håber jeg - du har det bedre ....
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Ukendt (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-03-07 18:15 |
|
"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:kHyGh.35682$E02.14137@newsb.telia.net...
>> Ny potte ?
>
> Jep, jeg har solgt min '03 BMW 530d Touring steptronic og efter-
> følgende købt denne for mig nye bil. Den kører udemærket... :)
Du lyder som om du kommer fra Jylland..
Mange gange tillykke med bilen.. Fantastisk stykke automobil!
Har du evt. nogle billeder et sted af vidunderet?
/HB
| |
Mogens... (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 04-03-07 19:26 |
|
"HB" <nomail(snabela)service.dk> skrev i en meddelelse
news:45eafeb2$0$4156$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Du lyder som om du kommer fra Jylland..
Ja, selvom jeg tilsyneladnede skal høre for det fra anden side
> Mange gange tillykke med bilen.. Fantastisk stykke automobil!
Tak skal du have...
> Har du evt. nogle billeder et sted af vidunderet?
Jow jow men ikke lige ved "hånden..."
| |
BJ (04-03-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 04-03-07 19:55 |
|
"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:GaEGh.35710$E02.14239@newsb.telia.net...
KLIP
>> Du lyder som om du kommer fra Jylland..
>
> Ja, selvom jeg tilsyneladnede skal høre for det fra anden side
Helt ærlig mand, synes du, du kan være det bekendt..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Uffe Bærentsen (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 04-03-07 20:45 |
|
"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:GvtGh.35660$E02.13897@newsb.telia.net...
> He he, jeg solgte den ret hurtigt til fordel for en Fiat 127, der var
> starten på mit italienske liv. Nu kører jeg en '01 Porsche 996 turbo
Hvis du fortsætter på den måde,
altså med at rejse op gennem Europa,
så havner du da snart i Sverige.
Hvornår skal du have en svensk bygget bil?
Kan ikke helt få billedet ind på nethinden:
Mogens i en Saab eller Volvo
Hov, forresten så glemte jeg Königsegg.
Svensk er måske ikke så dumt alligevel
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet
Tipo 1,6i
| |
Mogens... (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 04-03-07 20:52 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45eb21ab$0$52201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvis du fortsætter på den måde,
> altså med at rejse op gennem Europa,
> så havner du da snart i Sverige.
> Hvornår skal du have en svensk bygget bil?
> Kan ikke helt få billedet ind på nethinden:
> Mogens i en Saab eller Volvo
I januar 1995 købte jeg en splinterny Volvo 460 turbo sport og
havde den i 5 år. Inden da kørte jeg i en række år i Volvo 245'ere !
> Hov, forresten så glemte jeg Königsegg.
> Svensk er måske ikke så dumt alligevel
He he - det er vist for dyrt :)
| |
Uffe Bærentsen (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 04-03-07 21:01 |
|
"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:arFGh.35716$E02.14259@newsb.telia.net...
> I januar 1995 købte jeg en splinterny Volvo 460 turbo sport og
> havde den i 5 år. Inden da kørte jeg i en række år i Volvo 245'ere !
Så er der vist ikke så meget at sige om det.
>> Hov, forresten så glemte jeg Königsegg.
>> Svensk er måske ikke så dumt alligevel
>
> He he - det er vist for dyrt :)
Tror det også
Ellers kan jeg kun sige:
Hjertelig tillykke med det nye køretøj
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet
Tipo 1,6i
| |
Mogens... (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 04-03-07 21:11 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45eb2578$0$52158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Så er der vist ikke så meget at sige om det.
Nøh
> Ellers kan jeg kun sige:
> Hjertelig tillykke med det nye køretøj
Tak skal du ha'
| |
Benny (03-03-2007)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 03-03-07 22:32 |
|
"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
news:45e6d138$0$181$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> BJ wrote:
>> "John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
>>>> http://epn.dk/article23052.ece
>>>
>>> Jeg bliver jo helt nostalgisk over at se den med stafferinger og
>>> sorte skærmkanter.. Det er jo næsten en ny Uno Turbo
>>
>> LOL .. det er 2 forskellige verdener.
>
> Ja, selvfølgelig er det det, det var mere stilen der bragte minder frem,
> og så at den bliver udstyret med en turbo-motor
>
>> Den originale Abarth (600) var en virkelig udfordring at styre.
>
> Jeg har haft en 127'er med 96Hk og den kørte faktisk ret glimrende med
> diverse opgraderinger af undervogn, bremser og fælge
96 HK. Var det ikke med den store motor, 1050 ccm. Den samme som sad i 128.
Min bil i læretiden var en 124 Special T med en DOCH motor isat. For satan.
Jeg kunne ikke følge med at sætte nyt blik i. Den forsvandt simpelt hen
under mig.
Benny
| |
Mogens... (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 04-03-07 07:21 |
|
"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45e9e958$0$48612$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> 96 HK. Var det ikke med den store motor, 1050 ccm. Den samme som sad i
> 128.
http://hjem.get2net.dk/thof/fiat127.htm
> Min bil i læretiden var en 124 Special T med en DOCH motor isat. For
> satan. Jeg kunne ikke følge med at sætte nyt blik i. Den forsvandt simpelt
> hen under mig.
Ja, de rustede af helvede til - uanset hvad. Jeg kørte en Fiat 125 Special,
der var tunet til 145 hk (standard 110 hk). Dejlig bil med en fed sound.
(2 dobbelte webere og supersprint udstødning)
| |
Karsten Andersen (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Karsten Andersen |
Dato : 04-03-07 08:02 |
|
Sun, 04 Mar 2007 06:21:23 GMT, skrev "Mogens..." <nyhedsgrupper
FJERNES@jubii.dk>, på 17 linier, i
<DztGh.35661$E02.13990@newsb.telia.net>, :
>"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse
>news:45e9e958$0$48612$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> 96 HK. Var det ikke med den store motor, 1050 ccm. Den samme som sad i
>> 128.
>
> http://hjem.get2net.dk/thof/fiat127.htm
>
>> Min bil i læretiden var en 124 Special T med en DOCH motor isat. For
>> satan. Jeg kunne ikke følge med at sætte nyt blik i. Den forsvandt simpelt
>> hen under mig.
>
>Ja, de rustede af helvede til - uanset hvad. Jeg kørte en Fiat 125 Special,
>der var tunet til 145 hk (standard 110 hk). Dejlig bil med en fed sound.
>(2 dobbelte webere og supersprint udstødning)
>
125 S havde da kun 100 hk standart.
2000tc moteren er ikke standart
--
MVH Karsten
Horsens
| |
Mogens... (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 04-03-07 09:02 |
|
"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:4iqku2loruupm0hhlnjaef6biuvcfovi5m@4ax.com...
> 125 S havde da kun 100 hk standart.
> 2000tc moteren er ikke standart
OK, mente nu, at 125 S 1,6 havde 110. Nuvel jeg monterede
ikke en 2 liters, men tunede den oprindelige motor...
| |
Karsten Andersen (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Karsten Andersen |
Dato : 04-03-07 11:21 |
|
Sun, 04 Mar 2007 08:01:49 GMT, skrev "Mogens..." <nyhedsgrupper
FJERNES@jubii.dk>, på 10 linier, i
<N1vGh.35664$E02.13994@newsb.telia.net>, :
>"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
>news:4iqku2loruupm0hhlnjaef6biuvcfovi5m@4ax.com...
>
>> 125 S havde da kun 100 hk standart.
>> 2000tc moteren er ikke standart
>
>OK, mente nu, at 125 S 1,6 havde 110. Nuvel jeg monterede
>ikke en 2 liters, men tunede den oprindelige motor...
>
Feks kik på
http://www.motorsporlari.net/car/model_specification.asp?makeID=98&modelID=1160&modelspecID=3330
--
MVH Karsten
Horsens
| |
Mogens... (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 04-03-07 11:59 |
|
--
/Mogens
Pas på din GPS - politiet napper den måske:
http://epn.dk/handel_service/turisme_fritid/article19761.ece
"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:ia7lu2tshka88onrk5btl9mqadpa5j2bmm@4ax.com...
> Sun, 04 Mar 2007 08:01:49 GMT, skrev "Mogens..." <nyhedsgrupper
> FJERNES@jubii.dk>, på 10 linier, i
> <N1vGh.35664$E02.13994@newsb.telia.net>, :
>
>>"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
>>news:4iqku2loruupm0hhlnjaef6biuvcfovi5m@4ax.com...
>>
>>> 125 S havde da kun 100 hk standart.
>>> 2000tc moteren er ikke standart
>>
>>OK, mente nu, at 125 S 1,6 havde 110. Nuvel jeg monterede
>>ikke en 2 liters, men tunede den oprindelige motor...
>>
>
> Feks kik på
> http://www.motorsporlari.net/car/model_specification.asp?makeID=98&modelID=1160&modelspecID=3330
Jamen Karsten jeg tror da på dig
Vi har sikkert vendt det før, men en Fiat 125 S var datidens racer.
Den havde udstyr, som kun sportsvogne var udstyret med:
4 skivebremser, 5 trins gearbox, direkte styring, omdr tæller, 4 x
halogenlys, alufælge, en undervogn der matchede kræfterne OG så videre.
Min var rødmetallic med en sølvstribe mellem pyntelisten under dør-
håndtagene og op til det pladebuk, der løber gennem siden. Min kam-
merats 125 Special var mørkeblå med samme sølvstribe og så var
der den 3. kammerat, som kørte Alfa Romeo Gulia 1750. Vi rykkede
alvorligt, når vi var on tour
Der er 8 billeder her af den sidste edition - tryk på pilen under billedet
eller se længere nede på siden:)
www.autoservice-ringdorfer.at/details.asp?a_id=389
| |
Benny (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 04-03-07 18:15 |
|
"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:xDxGh.35676$E02.14116@newsb.telia.net...
>
>
> --
> /Mogens
> Pas på din GPS - politiet napper den måske:
> http://epn.dk/handel_service/turisme_fritid/article19761.ece
> "Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> news:ia7lu2tshka88onrk5btl9mqadpa5j2bmm@4ax.com...
>> Sun, 04 Mar 2007 08:01:49 GMT, skrev "Mogens..." <nyhedsgrupper
>> FJERNES@jubii.dk>, på 10 linier, i
>> <N1vGh.35664$E02.13994@newsb.telia.net>, :
>>
>>>"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
>>>news:4iqku2loruupm0hhlnjaef6biuvcfovi5m@4ax.com...
>>>
>>>> 125 S havde da kun 100 hk standart.
>>>> 2000tc moteren er ikke standart
>>>
>>>OK, mente nu, at 125 S 1,6 havde 110. Nuvel jeg monterede
>>>ikke en 2 liters, men tunede den oprindelige motor...
>>>
>>
>> Feks kik på
>> http://www.motorsporlari.net/car/model_specification.asp?makeID=98&modelID=1160&modelspecID=3330
>
> Jamen Karsten jeg tror da på dig
>
> Vi har sikkert vendt det før, men en Fiat 125 S var datidens racer.
> Den havde udstyr, som kun sportsvogne var udstyret med:
> 4 skivebremser, 5 trins gearbox, direkte styring, omdr tæller, 4 x
> halogenlys, alufælge, en undervogn der matchede kræfterne OG så videre.
Hov hov. En 124 ST var også med 4 skiver og 4 forlygter mm. Desværre var
motoren lidt bovlam (1400 med stødstang). Derfor den anden motor.
Benny
| |
Benny (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 04-03-07 18:12 |
|
"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:4iqku2loruupm0hhlnjaef6biuvcfovi5m@4ax.com...
> Sun, 04 Mar 2007 06:21:23 GMT, skrev "Mogens..." <nyhedsgrupper
> FJERNES@jubii.dk>, på 17 linier, i
> <DztGh.35661$E02.13990@newsb.telia.net>, :
>
>>"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>news:45e9e958$0$48612$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>>> 96 HK. Var det ikke med den store motor, 1050 ccm. Den samme som sad i
>>> 128.
>>
>> http://hjem.get2net.dk/thof/fiat127.htm
>>
>>> Min bil i læretiden var en 124 Special T med en DOCH motor isat. For
>>> satan. Jeg kunne ikke følge med at sætte nyt blik i. Den forsvandt
>>> simpelt
>>> hen under mig.
>>
>>Ja, de rustede af helvede til - uanset hvad. Jeg kørte en Fiat 125
>>Special,
>>der var tunet til 145 hk (standard 110 hk). Dejlig bil med en fed sound.
>>(2 dobbelte webere og supersprint udstødning)
>>
> 125 S havde da kun 100 hk standart.
> 2000tc moteren er ikke standart
Det var en 125'er motor jeg havde monteret. 1400 tror jeg. Boren var den
samme. Den blev monteret med en 5 trins gearkasse fra en 125'er. Og kunne
klare min kammy's 20M fra stilstand til 130 kmt
Benny
| |
|
|