Service - hvad kan jeg forvente...
Fra : Uni Bull

Dato : 27-02-07 17:30

Hej.

Jeg har for nylig haft min MB C220CDI til B-service.
Kr. 1895,- plus moms

Jeg har som sådan ingen problemer med at betale kr. 174,-
pr. liter motorolie der udskiftes på bilen.
Jeg har heller ingen problemer med at skulle betale for filtre,
pærer, vinduesviskere, bundprop, spændebånd og diverse
andre småting.

Men jeg *har* derimod problemer med at betale:
Arb.løn: Kr. 530 for udskiftning af brændstofhovedfilter
Arb.løn: Kr. 454 for udskiftning af luftfilter komplet
Arb.løn: Kr. 227 for udskiftning af to pærer til nummerpladebelysning
Arb.løn: Kr. 75 for udskiftning af en pære i handskerum
Arb.løn: Kr. 151 for udskiftning af viskerblade
Arb.løn: Kr. 227 for af- og påmontering af motorens underside
(støjindkapsling)

Alle priser naturligvis plus moms - altså i alt mere end kr. 2000,- for
arbejder der - i min begrebsverden - netop er en del af et service...

Er der nogen der vil forklare en ignorant som mig, hvad det er jeg får for
de kr. 1895,- plus moms som et service koster? Fordi næste gang bilen skal
til
service, så beder jeg dem lave en liste over de ting som de gerne "ville
have lavet"...

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Leonard

Dato : 27-02-07 18:22

"Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote:

>Er der nogen der vil forklare en ignorant som mig, hvad det er jeg får for
>de kr. 1895,- plus moms som et service koster?

Dem fik du da skiftet olie for ... og vel også gratis kaffe mens du
ventede ... eller blev kørt hjem/på arbejde og hentet igen.

Sådan er det på værksteder, der har afskaffet stopuret og bruger faste
priser pr. opgave. Jeg har valgt et værksted, hvor det stadig er
tiden, der er den væsentligste faktor til udregning af prisen.

--
Leonard