Centrallås i mondeo
Fra : Martin Hoffmann

Dato : 26-02-07 22:47

Hej

Jeg har problemer med centrallåsen i min Mondeo st.car fra 1999.
Især når bilen er kold er det kun muligt at låse døren op der hvor nøglen
kan drejes i låsecylinderen. Nogle minutter efter åbnes resten af dørene.
Problemet er blevet værre denne vinter, men var dog også tilstede sidste
vinter. Der er ikke problemer om sommeren. Jeg har skiftet batteriet for at
sikre mig at årsagen ikke var for lidt strøm.

Er der nogle idder til hvad problemet kann være ?

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-02-07 23:29

Martin Hoffmann skriver:

> Er der nogle idder til hvad problemet kann være ?

Fugt der fryser i låsetøjet.

Pøs masser af tynd olie i...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Hoffmann

Dato : 03-03-07 15:06

Hej,

tak for rådet - gjorde hvad du sagde og det har afhjulpet problemet. Det er
samtidig blevet lidt mildere i vejret, men jeg tror helt sikkert det har
hjulpet med olien !
Om der direkte har været tale om fugt der er frosset eller låsetøjet bare
generelt har haft brug for olie er jeg usikker på, men problemet lader til
at være overstået.

Mange tak
Mvh.
Martin