Sygekørsel
Fra : jon.batsberg@gmail.c~

Dato : 25-02-07 22:45

Er det en skrøne at man må køre "privat sygekørsel" (herunder
overskride fartgrænser) hvis bare det er varslet til politiet og man
binder en hvid klud på antennen? Jeg synes det lyder lidt langt ude..
Det er selvfølgelig tænkt til specielle situationer f.eks. en fødende
kvinde.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-02-07 22:53

jon.batsberg@gmail.com explained :
> [...]
> binder en hvid klud på antennen? Jeg synes det lyder lidt langt ude..
> Det er selvfølgelig tænkt til specielle situationer f.eks. en fødende

I livstruende situationer hvor der ikke er tid til at vente på
ambulancen må private køre ambulancekørsel. Det kræver officielt at du
binder en hvid klud på bilens forende. Du skal så huske at melde til
politiet hvor og hvornår du har gjort det straks efter kørslen er
foretaget.

I praksis gør man det at man så vidt muligt før - eller under - kørslen
kontakter politiet og fortæller dem at nu kører man, hvor man kører
fra, hvor man skal til (hvilket sygehus) og selvfølgelig hvad der er
galt. Politiet sender så - så vidt muligt - en patrulje eller en MC ud
for at eskortere dig til sygehuset.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 25-02-07 23:11

jon.batsberg@gmail.com skrev:
> [...]
> binder en hvid klud på antennen? Jeg synes det lyder lidt langt ude..
> Det er selvfølgelig tænkt til specielle situationer f.eks. en fødende

Den stod dog i min bog. Og er ikke ret lang tid siden jeg så den omtalt
som benyttet. Man kan også godt vente med at give besked til efter. Men
om man kan benytte den til en fødende ved jeg ikke. Kan vel kun i visse
tilfælde være livstruende.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Anders Christensen

Dato : 25-02-07 23:23

Ib Jakobsen skrev:
> Men om man kan benytte den til en fødende ved jeg ikke. Kan vel kun i visse
> tilfælde være livstruende.

En fødsel er vist normalt netop det modsatte

Fra : sailor99

Dato : 25-02-07 23:56

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> En fødsel er vist normalt netop det modsatte

Med mindre der opstår komplikationer, og det kan vel kun en læge konstatere.

Fra : Tom

Dato : 26-02-07 18:43

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> En fødsel er vist normalt netop det modsatte

Hvis forstervandet går i bilen, så er det i hvert fald livstruende for
interiøret i bilen

--
Tom

Fra : Broegger

Dato : 26-02-07 19:01

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev news:45e31c24$0$15875
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> "Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis forstervandet går i bilen, så er det i hvert fald livstruende for
> interiøret i bilen

Så ber du hende vel bare om at tørre op efter sig?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 26-02-07 20:44

Tom skrev:

> Hvis forstervandet går i bilen, så er det i hvert fald livstruende for
> interiøret i bilen

Det snakker min kammerat stadig om 25 år efter. Det skete i hans næsten
nye BMW728 med lædersæder.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-03-07 09:30

Ib Jakobsen skrev:
> Det snakker min kammerat stadig om 25 år efter. Det skete i hans næsten
> nye BMW728 med lædersæder.

Er hun blevet færdig med at tørre op?

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-03-07 16:02

Finn Guldmann skrev:

> Er hun blevet færdig med at tørre op?

Ja ja. Han er i øvrigt en af de barske der kørte Saudi arabien,Iran/Irag
og i alle de lande på de kanter. Togter, hvor de var væk i måneder.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-03-07 16:41

Ib Jakobsen skrev:
> Ja ja. Han er i øvrigt en af de barske der kørte Saudi arabien,Iran/Irag
> og i alle de lande på de kanter. Togter, hvor de var væk i måneder.

Slige steder holder jeg mig fra. både på den ene og den anden måde.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 26-02-07 06:33

Hej

jon.batsberg@gmail.com wrote:
> [...]
> binder en hvid klud på antennen? Jeg synes det lyder lidt langt ude..
> Det er selvfølgelig tænkt til specielle situationer f.eks. en fødende

Ja, jeg har selv prøvet det. Jeg havde hverken hvid klud eller mulighed
for at ringe først, da det hastede. Så snart jeg kom til en telefon
ringede jeg til politiet og fortalte dem om udrykningen. De noterede sig
sted og tidspunkt i tilfælde af at der skulle være nogen billister der
ville melde mig.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 09:56

> [...]
>binder en hvid klud på antennen? Jeg synes det lyder lidt langt ude..
>Det er selvfølgelig tænkt til specielle situationer f.eks. en fødende

Jeg har gjort det et par gange.
Den ene gang var i hyrevogn (jeg var chauffør) og der ringede jeg til
politiet da jeg startede turen, de stødte til midtvejs og gav escorte. Den
anden gang ringede jeg først efterfølgende og der var ingen problemer - de
noterede rute og tidspunkt og så var den ikke længere - de skulle ikke
engang have dokumentation (fra sygehuset).

Det bedste er naturligvis, hvis man kan ringe efter en ambulance. Jeg er
ikke sikker på at politiet accepterer hvis man kører fra Ryesgade til Riget
Men på landet, hvor det kan tage lang tid for en ambulance at nå
frem....

Mvh Tommy

Fra : Martin Bak

Dato : 27-02-07 15:51

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse
> Den anden gang ringede jeg først efterfølgende og der var ingen
> problemer - de noterede rute og tidspunkt og så var den ikke længere - de
> skulle ikke engang have dokumentation (fra sygehuset).

Det vil jeg da gøre hvis jeg (mod forventning naturligvis) skulle komme i
tvivl om jeg var blevet blitzet eller vidste at jeg var blevet blitzet. Hjem
og ring, og fortæl at man har foretaget en udrykningskørsel. Så skulle
alibiet være på plads

Martin

Fra : Fam. Olsen

Dato : 27-02-07 21:17

> [...]
> tvivl om jeg var blevet blitzet eller vidste at jeg var blevet blitzet.
> Hjem og ring, og fortæl at man har foretaget en udrykningskørsel. Så

Bare surt hvis man kørte i en retning væk fra hospitalet :oz

MVH Niels

Fra : Møller

Dato : 26-02-07 11:43

<jon.batsberg@gmail.com> wrote in message
[...]

http://www.ask-teori.dk/ask15/loven15.html#007

§7 Stk. 4.

Møller

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 26-02-07 16:50

> [...]
> binder en hvid klud på antennen? Jeg synes det lyder lidt langt ude..
> Det er selvfølgelig tænkt til specielle situationer f.eks. en fødende

Uanset hvad, så husk lige på, du står med det fulde ansvar, hvis der
sker en ulykke undervejs. Det samme gælder for både politi og falck, når
de kører over for rødt lys, så er det dem der har ansvaret for at de kan
passere krydset.

Jesper

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-02-07 16:22

On 27 Feb., 15:50, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
> og ring, og fortæl at man har foretaget en udrykningskørsel. Så skulle

Ja lige indtil PO beder dig forklare hvorfor du kørte udrykningskørsel
i retning væk fra hospitalet og på en lukket villavej i retning væk
fra udkørslen ;)