OT - Snehegn
Fra : Ole Jensen

Dato : 25-02-07 16:57

Hvorfor bruger man ikke snehegn mere?

I gamle dage - mere end 20 år siden - så man altid snehegn på markerne.
I dag ser man aldrig snehegn - hvorfor?

Er det fordi det er for besværlig/dyrt, eller tror man bare at dagens
snerydningsmateriel kan klare det hele - hvilket det jo ikke kan.

Med dagens teknologi er det jo muligt at se hvornår der f.eks. er optræk
til en snestorm, og i god tid sætte sneghegn op de steder hvor man af
erfaring ved, der kan blive problemer.

Det er jo muligt at dæmpe virkningerne, så man kan lave større indsatser
med snerydning andre steder.

--
mvh - Ole-J - Aalborg

Sælges: Billedrammer / Træarbejder / Legetøjsbiler m.m.
http://www.oleswebsite.dk/salg.htm

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-02-07 17:14

Ole Jensen skriver:

> Er det fordi det er for besværlig/dyrt

Ingen tvivl. Og i de få dage der er brug for det er det nok alligevel
biligere at lade "stå til".

> eller tror man bare at dagens
> snerydningsmateriel kan klare det hele - hvilket det jo ikke kan.

Jo, det kan det godt, hvis ikke der var andet på vejene end
snerydningsmateriellet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-02-07 17:23

Klaus D. Mikkelsen pretended :

> Jo, det kan det godt, hvis ikke der var andet på vejene end
> snerydningsmateriellet.

Men hvis der kun var snerydningsmateriel så var der jo ingen grund til
at rydde ;)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Fra : alexbo

Dato : 25-02-07 17:49

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Jo, det kan det godt, hvis ikke der var andet på vejene end
> snerydningsmateriellet.

Hvis bare dem der kunne blive hjemme blev hjemme ville det hjælpe meget.
Jeg så i TV en række biler i Hillerød der sad fast, de havde da været til
banko.

I stedet for at spekulere på hvilke dæk bilisterne har på, skulle man spørge
om hvilken god grund de havde til at køre i det hele taget.

Man sidder derhjemme og beslutter at det hele er nok ikke så slemt,
hvorefter man kører ud og gør det hele lidt vanskeligere.
Snerydningsbilerne kan ikke komme igennem for alle de idioter der lige
skulle se hvor galt det var.

mvh
Alex Christensen

Fra : Gunna007

Dato : 25-02-07 21:41

"Ole Jensen" <newsplus@website.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor bruger man ikke snehegn mere?
>
> I gamle dage - mere end 20 år siden - så man altid snehegn på markerne.
> I dag ser man aldrig snehegn - hvorfor?

Ses skam stadigvæk.

Men disse hegn er så umoderne at de ikke kan dreje så de tager fygningen i
den aktuelle vindretning.

Hilsen G

Fra : Peter Schrøder

Dato : 26-02-07 08:36

Ole Jensen skrev:

> I gamle dage - mere end 20 år siden - så man altid snehegn på
> markerne. I dag ser man aldrig snehegn - hvorfor?

I gamel dage blev bønderne betalt for at sætte
snehegn op. Regimet fjernede ydelsen, og bønderne
skulle selv betale. Bønderne har traktorer og kan
sagtens køre i lidt sne.

Peter Schrøder

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-02-07 12:15

On Sun, 25 Feb 2007 16:57:25 +0100, newsplus@website.dk (Ole Jensen)
wrote:

> [...]
>erfaring ved, der kan blive problemer.
>
>Det er jo muligt at dæmpe virkningerne, så man kan lave større indsatser

Hvorfor mener du at du er OT?

Det er faktisk interessant at du nævner det. Det er nemlig
overordentligt effektivt.

Strækningen fra Rostock og ned til Berliner-Ringen har f.eks. mange
snehegn, og det virker.

På den anden side er det blevet populært med forskellige former for
støjafskærmning. Den er selvfølgelig placeret så den mest
hensigtsmæssigt kan varetage støjdæmpning.

Jeg kan hilse og sige at der er grund til at tage sig i agt, når man
ser sådan nogen, for de kan samle nogen kodyle driver tværs over
vejen.

Den bivirkning har man nok ikke lige tænkt over.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ole Jensen

Dato : 27-02-07 00:04

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Hvorfor mener du at du er OT?

Nok fordi en diskussion mere hører under dk.trafik.politik, men den
gruppe deltager jeg ikke i.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-02-07 17:23

Peter Schrøder <petersch@vip.cybercity.invalid> writes:

> Bønderne har traktorer og kan sagtens køre i lidt sne.

Det kan lastbilerne der skal forsyne og afhente hos dem til gengæld
ikke, så bønderne er også interesserede i farbare veje.
--
Mvh Jes Vestervang