Volvo 855: Periodisk udfald på varme og ve~
Fra : Frank

Dato : 25-02-07 14:38

Jeg har periodisk udfald på ventilation og varme på min Volvo 855. Når
den endelig går i gang, er der en svag periodisk hyletone fra
instrumentpanelets højre side. Kender nogle denne biltype mht
ventilation og varme? Hvor skal jeg lede?

Fra : Peter Frost

Dato : 25-02-07 15:11

Frank skrev:
>Jeg har periodisk udfald på ventilation og varme på min Volvo 855.

Som at blæseren ikke starter ?

>Når den endelig går i gang, er der en svag periodisk hyletone fra
>instrumentpanelets højre side.

Har ikke rigtig meget forstand på det, men det kunne godt være to
forskellige fejl du har, ved blæseren skulle der sidde noget de kalder en
formodstand, det kan være den der gør, blæseren ikke køre... Det kan også
være din kabinde blæser er meget tæt på at give op... Den hyle tone du har
er fra blæseren der sidder inde bag handskerummet, har selv denne meget
irreterende lyd...

Det du gør er du åbner handskerummet, og så skal du løsne de to bøjler der
holder klappen... så skruger du alle skrugerne til selve handsketums kassen
ud, og hiver det ud, så kan du se blæseren i højre side...

Hvis du er intresseret er jeg på MSN, og kan levere pdf filer med
instrukser... Du kan sende mig en mail på mail@peterfrost.dk hvis du vil ha
mere hjælp...

-Peter Frost
Også med Volvo 850 ;)

Fra : Frank

Dato : 26-02-07 16:23

On 25 Feb., 15:11, "Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> wrote:

> [...]
> ud, og hiver det ud, så kan du se blæseren i højre side...
>
> Hvis du er intresseret er jeg på MSN, og kan levere pdf filer med

------------------
super. jeg tager gerne imod pdf´erne. jeg er ikke så vant til at rode
med biler, men vil kigge på det i weekenden sammen med svigerfar. jeg
er ikke på MSN, men derimod på Skype: frankhollinger2.

Frank Hollinger

Fra : Frank

Dato : 26-02-07 16:48

jeg kiggede lige i min haynes bog til bilen og der er angivet en
modstand bagved handskerummet, men ikke nogen trouble shooting guide
til manglende blæservind... jeg kigger på det i weekenden.

jeg glemte at svare på, at blæseren ikke altid starter og det er
vel hovedproblemet. når fejlen er periodisk er det vel en "løs
forbindelse" og tegn på at elektronikken (her modstanden?) er ved at
stå helt af? mekanisk fejl er det nok ikke? er der andre elektroniske
styreenheder til blæseren?

Fra : Nicolai Mølgaard-And~

Dato : 26-02-07 21:02

Nu har jeg vist ikke læst hele korrespondancen, men har motoren hylet gennem
længere tid?

Hvis så, er det motorens leje der hyler, og den skal skiftes.

Din blæsermotor er jo styret af klimaanlægget, og der kan du også have en
elektronisk defekt, måske i skyderen der bestemmer om det er aut. eller
manuel.

Mvh.
Nicolai Mølgaard-Andersen
(som havde en volvo 855 tidl. Nu ifærd med at få nr. plader til en V70 D5).

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-02-07 21:58

> [...]
>forbindelse" og tegn på at elektronikken (her modstanden?) er ved at
>stå helt af? mekanisk fejl er det nok ikke? er der andre elektroniske

Hvis blæseren hyler er lejerne nok dårlige, hvis de er meget dårlige kan
blæseren blive så svær at trække rundt, at der vist nok sidder et
overstrømsrelæ der slukker for strømmen til blæseren.

Mvh Niels