Bøde for vinterdæk
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 25-02-07 12:41

Tænkte lige på, at hvis der skal indføres bøde for uheld med sommerdæk i
vinterføre, må det jo også gå den anden vej, nemlig bøde for vinterdæk i
sommerføre. Vi skal naturligvis ikke ind på hverken det ene eller det andet,
vi har millimeterdemokrati nok her i landet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Klaus G.

Dato : 25-02-07 13:07

> [...]
> andet,
> vi har millimeterdemokrati nok her i landet.
Nu er forskellen mellem vinterdæk på tør landevej, og sommerdæk på is/sne
ikke helt den samme. Så det kommer næppe på tale...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 25-02-07 21:15

> Nu er forskellen mellem vinterdæk på tør landevej, og sommerdæk på is/sne
> ikke helt den samme. Så det kommer næppe på tale...

Nej, hastighederne er meget større om sommeren og derfor meget farligere

Som Rådet for større færdselssikkerhed siger: "Gid det var snevejr hele
året - Så kører folk meget pænere, og de par blikbuler, der opstrå i løbet
af vinteren, dem dør ingen af"

Iøvrigt tankevækkende, at De også udtaler, at sommerdæk 95% af tiden er
bedre end vinterdæk. Da man typisk har vinterdæk på slæden fra 1. oktober
til 1.marts, ja så har jeg altså bedre dæk på end vinterdæksfolkene i 45% af
tiden !

Noget helt andet er, at det i høj grad afhænger af hvilken bil man kører i.
Triller man rundt på 200+ i dæk bredde, så vil jeg sq også foretrække
vinterdæk. Boede jeg i Sverige, hvor temperaturene er meget lavere og salt
ikke virker, ja så kørte jeg på vinterdæk og med snekæder i bagagerummet.

Noget andet til eftertanke: Onsdag eftermiddag hamrede sneen ned over os på
Djursland og fortsatte både torsdag og fredag.
Driver flere steder på flere meters højde, og jeg skal gi dig. Lørdag var
stadig vinterdæksvejr, men uproblematisk at køre i. Søndag er stort set alle
veje rene og våde. Og vi blev ramt hårdt!

I gennemsnit er der 7 sneføredage om året, Sidste år var speciel med 14 og i
år nøjes vi nok med 4.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Rochy Nielsen

Dato : 25-02-07 13:13

Nu er der jo lige den forskel Preben måske en lille forskel i bremselængden
somme vinterdæk i vådt føre men meget stor forskel på sneglat vej så derfor
vinterdæk om vinteren som man også skal i mange andre lande OG det koster
jo ikke noget at tænke på sin egen og især andres sikkerhed vel
mvh Rochy

Fra : Tom

Dato : 25-02-07 13:31

"Rochy Nielsen" <rochy@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sneglat vej så derfor vinterdæk om vinteren som man også skal i mange
> andre lande OG det koster jo ikke noget at tænke på sin egen og især

hmm koster ikke noget?
Nej sålænge det kun bliver ved tankerne er det måske rigtigt. Men som regl
plejer man når at have 2 dæksæt.
Vinterdæk og sommerdæk....og så er det bestemt noget der koster selv om man
kun bruger hvert sæt den halve tid. Jeg får i hvert fald ikke alu og
stålfælge gratis, ej heller det stativ de skal stå på osv.
Man kan så vælge vintersutter til hele året eller nedsætte hastigheden som
man alligevel skal gøre det på sneglatte veje.

Hvis man som i så mange andre tråde føler sig så uovervindelig med
vinterdæk, hvorfor overhaler man så ikke bare dem på sommerdæk som kører med
30 Km/t (som det påstås)? Det kan man da nok finde ud af når traktorerne
kører om sommeren.

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 25-02-07 13:41

"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote:

> [...]
>30 Km/t (som det påstås)? Det kan man da nok finde ud af når traktorerne

Jeg skal sg*tte have noget af at overhale dem der ikke kan stå fast.
Det kan jo meget vel resultere i at de bliver forskrækkede og rykker
lidt i rattet - og så er det mig de skrider ud i.

Og jeg kan sagtens komme forbi, 4WD, vinterdæk, 18cm frihøjde og 2t
egenvægt, jo jo, jeg bliver ikke standset af den smule sne vi har haft
her på Fyn

--
Leonard

Fra : Tom

Dato : 25-02-07 13:47

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg skal sg*tte have noget af at overhale dem der ikke kan stå fast.
> Det kan jo meget vel resultere i at de bliver forskrækkede og rykker
> lidt i rattet - og så er det mig de skrider ud i.

Arh mon dog
Jeg synes aldrig jeg har haft svært ved at overhale selv om det skulle være
glat, såfemt jeg ikke vil ligge bagved. Det værste er da kun lige når man
skal køre ud af sporene som bilerne har lavet i sneen, det kan godt give
lidt rusken hvor man skal have tungen lige i munden

--
Tom

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 25-02-07 13:50

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vinterdæk, hvorfor overhaler man så ikke bare dem på sommerdæk som kører
> med 30 Km/t (som det påstås)? Det kan man da nok finde ud af når

Fordi

- de ikke kan sætte igang ved lyssignaler, og derved skaber køer
- der typisk kun er et farbart spor
- de fylder mere end en vejbane, fordi de 'slider' frem og tilbage på banen,
fordi de ikke har grip
- det ikke er nok at sætte farten ned, det kan man stadig ikke bremse af.

Jeg så fx. en på sommerdæk, der ikke kunne sætte i gang, overhovedet. Han
blokerede en hel vejbane (der var heldigvis 2), fordi hans lavprofil
sommerdæk overhovedet ikke kunne få grip, og det eneste der skete, når han
forsøgte at sætte igang var at den kørte en smule sidelæns....

De der ikke vil købe vinterdæk; HOLD NU JERES LØFTE ("naaaa... jeg vil ikke
investere 4.000,- på vinterdæk til min 400.000,- bil, fordi der er sne en
uge i Danmark, jeg lader den bare stå de par dage") OG LAD VÆRE MED AT KØRE
UD NÅR DET SNER!

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Tom

Dato : 25-02-07 14:47

"Peter Brandt Jørgensen" <peter@FJERNESpeterbj.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi
>
> - de ikke kan sætte igang ved lyssignaler, og derved skaber køer
> - der typisk kun er et farbart spor

Det er vel ikke noget sikkehedsmæssigt i dette. Det er jo bare irritation
for dem bagved at det tager 5-10 sekunder længere at komme igang. Jeg VED
det godt det kan være irriterende og føles som om INTET sker, men det ER
altså ikke mere end de her 5-10 sekunder

> - de fylder mere end en vejbane, fordi de 'slider' frem og tilbage på
> banen, fordi de ikke har grip

Du må her tale om baghjulstrukne biler. Sommerdæk får ikke bilen til at
glide ud af de spor som i forvejen findes. Dette kan jeg måske bedre end
mange andre udtale mig om da jeg har kørt på både sommer og vinterdæk i både
Mondeo og Sierra (for og baghjultrukken)

> - det ikke er nok at sætte farten ned, det kan man stadig ikke bremse af.

Sikke da noget decideret VRØVL. Du overvurderer helt klart den markante
forskel der er på dækkene. Hvis man ikke kunne bremse så ville der nok være
vanvittig mange flere ulykker i danmark end der rent faktisk er tale om. Det
underlige ved dine fordomme er at statestikken siger at når vejene er tørre
om vinteren så sker der faktisk FLERE uheld end hvis det er tørt. Men OK
statestik kan (mis)bruges på mange måder, da vi jo ikke ved hvor mange der
kører rundt på vinterdæk.

Bremselængden bliver længere med sommerdæk end ved vinterdæk, men at sige
man ikke kan bremse, er helt ude i overdrevet.
Desuden ville det være lettere at tale om konkrete meter som bremselængden
forlænges med og hvad der måtte være rimeligt at stille som krav.
Min erfaring siger mig at selv om der ligger 3 cm sne på motorvejen, så
kører folk (incl. mig) med 110 - 130 alligevel. Så selv om bremselængden
måtte blive længere, så er vi åbenbart ikke derude hvor det har AFGØRENDE
betydning.

> [...]
> sommerdæk overhovedet ikke kunne få grip, og det eneste der skete, når han
> forsøgte at sætte igang var at den kørte en smule sidelæns....

Jeg tror der findes temmelig MANGE sådanne eksempler med det sne "i" har
fået. Jeg kan f.eks læse om steder hvor kun bæltekøretøjer kan komme frem.

Jeg husker også konens Sierra med M+S dæk der ikke kunne komme ud af
indkørslen der hælder ca 5° en dag der var isslag fordi en sierra ikke vejer
noget som helst bagi.
Men jeg medgiver klar at sommerdæk ikke er gode til igangsætning og ikke
står så godt fast. Dette gør nedslidte vinterdæk i øvrigt heller ikke

> [...]
> sne en uge i Danmark, jeg lader den bare stå de par dage") OG LAD VÆRE MED

Jeg tror at en del her i gruppen har det umådeligt svært med andre
billister. Såsnart nogen ikke følger de "idealer" som man selv har, så er
fanden løs. Det er stadig fuld LOVLIGT at køre på sommerdæk lige som det er
lovligt at køre med lastbiler, baghjulstrukne Sierra'er, biler uden ABS,
ESP, Airbag, Snekæder, ikke 4 x 4, sænkede biler og ikke Renaults med 5 NCAP
stjerner osv. osv.
Ved bare at udvise en smule tålmodighed over for andre og måske endda stige
ud af bilen og give den foran et skub for at komme igang, hvis det er så
total umuligt. Ja så ville det nok være lettere for alle. Vi kunne eder....
lære meget af venlighed ved f.eks at køre i østeuropa hvor veje aldrig
bliver saltet og kun sporadisk ryddet.
Jeg er SIKKER på at en stor 4 x 4 på vinterdæk og snekæder kunne forbande os
latterlige små biler langt væk fordi vores biler slet ikke er bygget til det
samme føre som en 4 x 4 er. Men de skyder åbenbart ikke med hagl på alle der
har siddet fast (med deres vinterdæk).

Før jeg blive sablet ned af dem som har siddet fast i deres biler i timevis
pga. andres fastkørsel med sommerdæk, så var det måske en tanke værd at når
man peger på en anden, så er der 3 fingre der peger på en selv. Det er vel
intet nyt og overraskende i at når vejret arter sig som det gør at så tager
alt ting længere tid.
Sjovt at læse at de uovervindelige med deres nye UG7 hvert år bliver
overrasket over at møde køretøjer som ikke kører så hurtigt som dem selv og
derfor skal bandes langt væk......
Sluttelig så vil jeg vove den påstand at en bil på sommerdæk er lettere til
både igangsætning og har kortere stanselængde end en 18 tons lastbil. Og de
lastbiler er altså med til at holde hele danmark igang, så måske lidt mere
tollerance over for andre kunne hjælpe meget. At man skal køre lidt
tidligere afsted eller lytte til politiets anbefalinger burde også være en
del af køreundervisningen vi havde med.

PS: Jeg synes også det er træls at køre bag ved langsomme køretøjer og her
gør sommer vinter ikke nogen forskel. Jeg har også siddet i kø i 6 timer i
tyskland fordi en bimmer kørte galt....shit happens.

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 25-02-07 15:18

"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote:

>Før jeg blive sablet ned af dem som har siddet fast i deres biler i timevis

Du bliver ikke sablet ned af mig, tværtimod er dit indlæg her vel det
første rigtigt fornuftige i denne tråd, et af de få, hvor jeg tænker,
hvorfor har jeg ikke skrevet det?

--
Leonard

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 25-02-07 16:00

> [...]
> mange andre udtale mig om da jeg har kørt på både sommer og vinterdæk i
> både Mondeo og Sierra (for og baghjultrukken)

Dem (baghjulstrækkere) er der da også en hel del af.

> Sikke da noget decideret VRØVL.

????? Har du været på en glatbane på sommerdæk? Det er jeg hver år, og kan
hver gang konstatere, at de biler der kører sommerdæk, har bremselængder der
er 3-4 gange så lange som de der kører på vinterdæk. Problemet her er man jo
så skal holde en afstand til den foranliggende der svarer til dette, og det
kan jeg da se i trafikken, absolut ikke sker.

> [...]
> være vanvittig mange flere ulykker i danmark end der rent faktisk er tale
> om. Det underlige ved dine fordomme er at statestikken siger

Kildeangivelse please. Jeg ved kun at forsikringsselskaberne jamrer hver
gang der falder sne, fordi der kommer så mange skader.

at når vejene er tørre
> om vinteren så sker der faktisk FLERE uheld end hvis det er tørt.

Hvis dette udsagn ikke er VRØVL, så ved jeg altså ikke hvad VRØVL er ('Der
sker flere uheld når det er tørt end når det er tørt')

> [...]
>
> Bremselængden bliver længere med sommerdæk end ved vinterdæk, men at sige
> man ikke kan bremse, er helt ude i overdrevet.

Smut en tur ud på din lokale glatbane. Med vendingen 'ikke bremse' mener jeg
naturligvis, at standselængden forlænges betragteligt. På glatbanen har jeg
set eksempler på biler (med gode fuldmønstrede sommerdæk) der ikke kunne
bringe bilen til standsning på en 120 m glatbane (starthastighed 80 km/t).
Først da de nåede ud på tør asfast standsede bilen.

> [...]
> måtte blive længere, så er vi åbenbart ikke derude hvor det har AFGØRENDE

Det er vel fordi du endnu ikke har skullet foretage en _rigtig_ opbremsning?
Selvom du og de andre fortsat kører110-130 km/t i glat vejr bliver det da
ikke OK; du har jo bare været heldig!

> [...]
> Men jeg medgiver klar at sommerdæk ikke er gode til igangsætning og ikke
> står så godt fast. Dette gør nedslidte vinterdæk i øvrigt heller ikke

Der er da vel ingen der kører på nedslidte dæk?!?!?!?

> [...]
> selv. Det er vel intet nyt og overraskende i at når vejret arter sig som
> det gør at så tager alt ting længere tid.

Nej, men der er forskel på at havne i situationen ved et uheld, og ved at
komme i den fordi man agerer mod bedrevidende.

Fra : Tom

Dato : 25-02-07 16:20

> [...]

> man jo så skal holde en afstand til den foranliggende der svarer til
> dette, og det kan jeg da se i trafikken, absolut ikke sker.

Jeg har aldrig kørt på glatbane og kommer det sikkert heller ikke med mindre
det bliver et lovkrav.

> Du overvurderer helt klart den markante
>
> Kildeangivelse please. Jeg ved kun at forsikringsselskaberne jamrer hver
> gang der falder sne, fordi der kommer så mange skader.

Det var i dagpressen for nogle dage siden. Input til indlæget kom fra
forsikringssleskaberne og politiet. Jeg går ud fra at de har tal internt der
kunne underbygge deres udtalelser.

> at når vejene er tørre
>
> Hvis dette udsagn ikke er VRØVL, så ved jeg altså ikke hvad VRØVL er ('Der
> sker flere uheld når det er tørt end når det er tørt')

Jeg fik ikke skrevet DØDsulykker

> [...]
> kunne bringe bilen til standsning på en 120 m glatbane (starthastighed 80
> km/t). Først da de nåede ud på tør asfast standsede bilen.

Jeg vil ikke ofre penge på det da jeg ikke har problemer med at komme
sikkert frem som jeg kører i dag.

> Det er vel fordi du endnu ikke har skullet foretage en _rigtig_
> opbremsning? Selvom du og de andre fortsat kører110-130 km/t i glat vejr
> bliver det da ikke OK; du har jo bare været heldig!

Jep, det er en kalkuleret risiko. Den tager vi alle hver dag fordi vi ved at
det KAN gå galt.

> Der er da vel ingen der kører på nedslidte dæk?!?!?!?

Næste gang du skal have skiftet dæk, så kig i pusherens container hvor meget
mønster der er på dækkene

> Nej, men der er forskel på at havne i situationen ved et uheld, og ved at
> komme i den fordi man agerer mod bedrevidende.

Ja, men fremkommeligheden vil være under pres når vejret ændrer sig.....selv
om det kommer bag på nogen.

--
Tom

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 27-02-07 10:19

Tom wrote:

> Jeg har aldrig kørt på glatbane og kommer det sikkert heller ikke med
> mindre det bliver et lovkrav.

Det skulle du nu tage og prøve alligevel. Det er faktisk ret sjovt

Ebbe

Fra : Tom

Dato : 27-02-07 16:49

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> Det skulle du nu tage og prøve alligevel. Det er faktisk ret sjovt

Tror jeg gerne, jeg ville dog aldrig betale for det og ej heller lægge egen
bil til og få ridser i lakken hvis den skulle ramme nogle kegler m.m.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-07 22:05

> [...]
> man kun bruger hvert sæt den halve tid. Jeg får i hvert fald ikke alu og
> stålfælge gratis, ej heller det stativ de skal stå på osv.

Hvad koster stålfælge idag?... 300?.. x4 må være 1200,- + arbejdstid for at
køre lidt mere sikkert.... Om du slider på vinterdæk eller sommerdæk er vel
lige fedt.... Dog sjovest at køre på sommerdæk (i min bil)...

/SWP

Fra : Tom

Dato : 26-02-07 18:25

"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse

> Hvad koster stålfælge idag?... 300?.. x4 må være 1200,- + arbejdstid for
> at køre lidt mere sikkert.... Om du slider på vinterdæk eller sommerdæk er
> vel lige fedt.... Dog sjovest at køre på sommerdæk (i min bil)...

Tja hvis du vil kører på fælge uden dæk så skal det nok passe med 1200,-
Min bil kører endda 5-10 Km mere i timen som tophastighed med vinterdæk,
grundet mindre vindmodstand, mindre vejmodstand og en anelse større
hjuldiameter ved vinterdæk.....så i min er vinterdæk klart det "sjoveste"
men de er eder. grimme sådan nogle stålfælge med dækkapsler.

Alufælge i mit tilfælde er kun til for at se bedre ud, stålfælgene er også
er bedre ballance end alufælgene.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 01:51

> Tja hvis du vil kører på fælge uden dæk så skal det nok passe med 1200,-

Det jeg hentyede til ar at om di slider på det ene sæt eller det andet, kan
være ligemeget, så prisen for vinterdæk kan du ikke helt lige beregne...

> [...]
> hjuldiameter ved vinterdæk.....så i min er vinterdæk klart det "sjoveste"
> men de er eder. grimme sådan nogle stålfælge med dækkapsler.

Tror nu mest det er størrelsen på dækket der får dit speedometer til at vise
for meget.... Mine vinterdæk er nederen. Min bil slinger alt for meget når
den kommer ver 120-130.... og små vindstød i ok hastighed gør at amn ligger
i midten af vejen... så når man kommer op på de 180 begynder det at blive
ubehageligt.....

/SWP

Fra : Tom

Dato : 28-02-07 21:34

> [...]
> amn ligger i midten af vejen... så når man kommer op på de 180 begynder

Nej min mondeo kører i flg. gps en del hurtigere på vinterdæk end de brede
sommerdæk

--
Tom

Fra : Tom

Dato : 25-02-07 13:13

> [...]
> andet,
> vi har millimeterdemokrati nok her i landet.

Så hellere uddele bøde til meterologerne hver gang vi får vintervejr

--
Tom

Fra : Rochy Nielsen

Dato : 25-02-07 14:46

Ja Tom vinterdæk koster ca. 4000 kr.. det regner jeg som en investering men
ok forrentning at vinterdæk er ca. 160 kr. om året
det kan jeg godt se det er mange penge at spare FOR EN LANGT BEDRE SIKKERHED
NÅR DET ER SNEGLAT
derfor er det da også rimeligt at det koster noget når man tilsidesætter
sikkerheden for så lille et beløb ik

mvh Rochy

Fra : Tom

Dato : 25-02-07 15:01

> [...]
> men ok forrentning at vinterdæk er ca. 160 kr. om året
> det kan jeg godt se det er mange penge at spare FOR EN LANGT BEDRE

Problemet for mange er vel at du ikke kan nøjes med at betale 50 øre pr dag
for dine vinterdæk, men at du skal finde de 4.000 Kr på én gang. Jeg kunne
også forestille mig at for nogle er dette er ganske pænt beløb.
Jeg VED også at hvis man skal have 2 sæt dæk så giver der problemer for dem
som bor i en 2 værelses lejlighed på Nørrebro modsat os andre der måske har
rigelig plads. Jeg VED også at en ung lærling med 6.500 Kr efter skat yderst
sjældent er tynget af behovet for vinterdæk m.m. når han i forvejen skal
betale 15.000 Kr på sin 1.3 Kadett i forsikring

> derfor er det da også rimeligt at det koster noget når man tilsidesætter
> sikkerheden for så lille et beløb ik

Jeg tror du har glemt hvordan det er med unge mennesker og lønninger

Men hvis vi ser på tallene, så dør der flere mennesker i bilerne når vejene
er tørre i flg forsikringsselskaberne. De siger vi generelt kører
langsommere når det er glat.

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 25-02-07 15:20

"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote:

>Men hvis vi ser på tallene, så dør der flere mennesker i bilerne når vejene
>er tørre i flg forsikringsselskaberne. De siger vi generelt kører
>langsommere når det er glat.

Du mener når det er synligt glat, altså sne og ikke bare is.

--
Leonard

Fra : Tom

Dato : 25-02-07 15:37

> Du mener når det er synligt glat, altså sne og ikke bare is.

Hmm husker ikke hvad forsikringsselskaberne mener. Det var bare noget med at
der døde temmelig mange i januer måned i bilerne og at man mente at
hovedårsagen var at det var fordi der ikke var sne og folk derfor kørte
hurtigere.

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 25-02-07 15:47

> [...]
>der døde temmelig mange i januer måned i bilerne og at man mente at
>hovedårsagen var at det var fordi der ikke var sne og folk derfor kørte

Netop det samme jeg forsøger at skrive

--
Leonard

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-02-07 15:05

Rochy Nielsen wrote:
> [...]
> SIKKERHED NÅR DET ER SNEGLAT
> derfor er det da også rimeligt at det koster noget når man
> tilsidesætter sikkerheden for så lille et beløb ik

Jeg var meget i tvivl, da jeg i går skulle til Herning. De frarådede
udkørsel i Århus, Herning, Skive og hele Ringkøbing Amt.

Jeg kørte til Herning uden problem og mødte der en der havde været fra
Silkeborg til Århus og tilbage til Herning uden problemer.

Vinterdæk er noget opreklameret gylle :)

--
Per, Esbjerg
Ski sælges med bæretaske, størrelse passer til 175-180 cm person, kr. 500

Fra : Tom

Dato : 25-02-07 15:01

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-02-07 15:18

Rochy Nielsen pretended :
> vinterdæk koster ca. 4000 kr

Jeg gav 2300 for mine UG7.......

Fra : Rochy Nielsen

Dato : 25-02-07 15:51

Ja Henrik det er jo sådan at der er gode og dårlige dæk dermed også forskel
i prisen tager du dem der ligger bæst i tast er prisen nok ikke så forkert
mvh Rochy

Fra : Brian

Dato : 25-02-07 16:16

Rochy Nielsen wrote:
> Ja Henrik det er jo sådan at der er gode og dårlige dæk dermed også
> forskel i prisen tager du dem der ligger bæst i tast er prisen nok
> ikke så forkert mvh Rochy

Goodyear UG7 ligger bedst i test

Men Henrik skylder nok at forklare, at han ikke har købt dem ved den lokale
dækpusher, til den noget højere pris han sikkert tager.

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-02-07 16:30

Brian explained on 25-02-2007 :
> Men Henrik skylder nok at forklare, at han ikke har købt dem ved den lokale
> dækpusher, til den noget højere pris han sikkert tager.

Jeps, det var daekonline.dk der leverede.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-02-07 16:32

Rochy Nielsen presented the following explanation :
> Ja Henrik det er jo sådan at der er gode og dårlige dæk dermed også forskel i
> prisen tager du dem der ligger bæst i tast er prisen nok ikke så forkert

Som Brian skriver, Goodyear Ultra Grip 7 (UG7) vandt faktisk FDM og
flere andres vinterdæk test denne gang. Men prisen var så lav fordi jeg
købte dem fra daekonline.dk og ikke hos en grådig dækpusher. Prisen for
montering kom så oveni, blev til knap 600kr fordi gutten der monterede
dem også ville have penge for at pille de gamle dæk af fælgene og smide
dem ud...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-02-07 17:07

On 27 Feb., 16:49, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:

> Tror jeg gerne, jeg ville dog aldrig betale for det og ej heller lægge egen
> bil til og få ridser i lakken hvis den skulle ramme nogle kegler m.m.

De fleste steder kan man leje bilen på banen. Men så mister man netop
det at man lærer at køre sin egen bil på glat vej. Jeg ville iøvrigt
være mere nervøs for overdrevet slid på dæk end ridser i lakken.