Paraply til Fabiaens paraplyholder...
Fra : Kent

Dato : 24-02-07 18:43

Hvis der er nogen, der ved hvor man kan købe en paraply i
god kvalitet, der passer til paraplyholderen i en Fabia
Combi, skal I endelig sige til .

Skodas egen er et par centimeter for lang. Den skal
helst være max 93 cm lang, men 94 går måske lige.
Jeg har googlet i jeg ved ikke hvor lang tid, men jeg
har sgutte kunnet finde en ski'.

Det må ikke være en helt kort model - taskemodellen.

Kent.

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-07 01:03

> Skodas egen er et par centimeter for lang. Den skal
> helst være max 93 cm lang, men 94 går måske lige.

Skoda må da selv lave en da de har en paraplyholder i fabiaens fra
fabrikken.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Kent

Dato : 25-02-07 10:54

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> Skoda må da selv lave en da de har en paraplyholder i fabiaens fra
> fabrikken.

Som sagt - nej, Skoda har IKKE én pt. Jeg har faktisk haft én bestilt
og hentede den hos min lokale Skoda-pusher, hvorefter jeg afprøvede
den med det samme på stedet. Den var ca. 3-4 cm. for lang, så jeg gik
ind og fik min penge igen.

Kent.

Fra : Mogens...

Dato : 25-02-07 11:02

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og hentede den hos min lokale Skoda-pusher, hvorefter jeg afprøvede
> den med det samme på stedet. Den var ca. 3-4 cm. for lang, så jeg gik

Ja det er sgu lidet imponerende. Var det denne?
http://shop.skoda.dk/default.asp?intElementId=508&intSideId=3

Fra : Kent

Dato : 25-02-07 11:21

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er sgu lidet imponerende. Var det denne?
> http://shop.skoda.dk/default.asp?intElementId=508&intSideId=3

Det var det, ja. Skoda har vist ikke andre.

Kent.

Fra : Mogens...

Dato : 25-02-07 21:04

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Skoda har vist ikke andre.

Næ, denne er sikkert mage til:
http://shop.skoda-auto.de/cgi-bin/SkodaShop.storefront/45e21bab04acf77e271bc16ec14b071c/Product/View/MVF40-510

Fra : Elmer Fjort

Dato : 26-02-07 09:10

> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Næ, denne er sikkert mage til:
> http://shop.skoda-auto.de/cgi-bin/SkodaShop.storefront/45e21bab04acf77e271bc16ec14b071c/Product/View/MVF40-510

Vi har en Octavia, men hvor pokker er der plads til en paraply,
fastmonteret?

Elmer

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-02-07 09:54

Elmer Fjort wrote:

> Vi har en Octavia, men hvor pokker er der plads til en paraply,
> fastmonteret?

Måske skal man have "morfarpakken" for at det er med?

--
vh
Torben

Fra : Kent

Dato : 27-02-07 10:51

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> "Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har en Octavia, men hvor pokker er der plads til en paraply,
> fastmonteret?

I Fabia Combi er paraplyholderen lige bag nakkestøtterne, på langs.

Kent.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 01-03-07 11:03

On Mon, 26 Feb 2007 09:10:06 +0100, "Elmer Fjort"
<Whoknows@Whocares.com> wrote:

> Vi har en Octavia, men hvor pokker er der plads til en paraply,
>fastmonteret?

I min Combi er der et rum i dimsen hvor rullegardinet der dækker
bagagerummet sidder hvor der er plads til en. Det er en Octavia-2 med
Elegance udstyr.

** Lars

Fra : Elmer Fjort

Dato : 01-03-07 11:12

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

> I min Combi er der et rum i dimsen hvor rullegardinet der dækker
> bagagerummet sidder hvor der er plads til en. Det er en Octavia-2 med
> Elegance udstyr.

Vi har godt nok ikke en combi, men en almindelig hatchback også i
elegance udstyr

Elmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-02-07 10:53

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

Jo tilsyneladende

> Næ, denne er sikkert mage til:
> http://shop.skoda-auto.de/cgi-bin/SkodaShop.storefront/45e21bab04acf77e271bc16ec14b071c/Product/View/MVF40-510

Hvis du sammenligner billederne så vil du se at den ikke er magen til.
Om den så passer eller ej, det ved jeg ikke noget om.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet

Fra : Elmer Fjort

Dato : 26-02-07 11:04

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis du sammenligner billederne så vil du se at den ikke er magen til.
> Om den så passer eller ej, det ved jeg ikke noget om.

Den her skulle da passe:
http://shop.skoda-auto.de/isroot/SkodaShop/prod_images/Schirme_250.JPG

Elmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-02-07 11:17

> Den her skulle da passe:
> http://shop.skoda-auto.de/isroot/SkodaShop/prod_images/Schirme_250.JPG

Det er så 'tysker' modellen og ikke den danske model.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet

Fra : Elmer Fjort

Dato : 26-02-07 12:18

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> Det er så 'tysker' modellen og ikke den danske model.

Hvad får dig til at tro der er flere forskellige modeller??

Elmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-02-07 14:01

> "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad får dig til at tro der er flere forskellige modeller??

Hvis du sammenligner billederne på den tyske med den danske hjemmeside,
så vil du se at det ikke er samme paraply der er afbildet på de to sider.
Derfor konkluderer jeg der er tale om to forskellige modeller.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet

Fra : Elmer Fjort

Dato : 26-02-07 15:34

> [...]
> så vil du se at det ikke er samme paraply der er afbildet på de to sider.
> Derfor konkluderer jeg der er tale om to forskellige modeller.

Så har du ikke set ordenligt efter! På den tyske side er der hele 2
forskellige
paraplyer, en med buede håndtag, og en uden.

Elmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-02-07 15:55

> Så har du ikke set ordenligt efter! På den tyske side er der hele 2
> forskellige
> paraplyer, en med buede håndtag, og en uden.

På den danske side er der, så vidt jeg kan se, kun en med lige håndtag.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet

Fra : Kent

Dato : 01-03-07 10:48

> [...]
> så vil du se at det ikke er samme paraply der er afbildet på de to sider.
> Derfor konkluderer jeg der er tale om to forskellige modeller.

Der er tale om samme model. Det er i hvert fald hvad jeg har fået at vide
efter at have kontaktet Skoda Danmark. Der findes kun én slags
Skoda-paraply. Så må det være billederne på en af de to sider, der ikke
er opdaterede.

Kent.

Fra : Kent

Dato : 27-02-07 10:52

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> Det er så 'tysker' modellen og ikke den danske model.

Ja, ser ud til at man skal kontakte Skoda Tyskland for at få den.

Kent.

Fra : Mogens...

Dato : 02-03-07 22:32

> Ja, ser ud til at man skal kontakte Skoda Tyskland for at få den.

Prøv det, prøv det :)

Fra : Kent

Dato : 03-03-07 00:07

> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv det, prøv det :)

Lidt længere oppe i tråden har jeg skrevet følgende indlæg:

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-03-07 00:35

> [...]
> efter at have kontaktet Skoda Danmark. Der findes kun én slags
> Skoda-paraply. Så må det være billederne på en af de to sider, der ikke

Det ville ikke undre mig om Mogens _har_ kontaktet Skoda i Tyskland.
At Skoda DK siger at der kun er 1 model, kan være for at du netop ikke skal
spørge i D.
Jeg ville prøve Tyskland bare for at have prøvet den mulighed også.

PS. en almindelig klap-sammen-paraply ligger fint i dørlommen på Mondeo

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet

Fra : Kent

Dato : 03-03-07 00:42

> [...]
> Jeg ville prøve Tyskland bare for at have prøvet den mulighed også.
>
> PS. en almindelig klap-sammen-paraply ligger fint i dørlommen på Mondeo

Sådan én kunne også være i dørlommen i Fabiaen, men jeg vil sgu ha' en
paraply i fuld længde, der passer til holderen, når jeg nu HAR en holder,
ikke! .

Kent.

Fra : Mogens...

Dato : 03-03-07 07:05

Billederne er ikke ens

He he, dog ikke...

Det er sjældent, at man er behjælpelig så lille en ting...

Enig, måske en dag Kent alligevel skal ned at fylde bilen med øl :)

> Sådan én kunne også være i dørlommen i Fabiaen, men jeg vil sgu ha' en
> paraply i fuld længde, der passer til holderen, når jeg nu HAR en holder,
> ikke! .

Se'fø'li :)

Fra : Kent

Dato : 03-03-07 09:48

> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Billederne er ikke ens

Det er jo det, jeg siger. Billederne viser to forskellige paraplyer, men
Skoda
har kun én at sælge.

> He he, dog ikke...

> Det er sjældent, at man er behjælpelig så lille en ting...

<klip>

Det tror jeg faktisk, de er denne gang. Snakker godt med sælgeren
m.m. - og han skulle i øvrigt selv have én til sin egen Fabia. Ville
kontakte mig, hvis han selv finder én et sted.

Kent.

Fra : Mogens...

Dato : 03-03-07 10:04

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo det, jeg siger.

OK, men det er sgu lidt svært at vide hvad du mener om sagen,
kan man læse i tråden :)

> Det tror jeg faktisk, de er denne gang. Snakker godt med sælgeren
> m.m. - og han skulle i øvrigt selv have én til sin egen Fabia. Ville
> kontakte mig, hvis han selv finder én et sted.

Skriv nu til Skoda i Tyskland og spørg dem direkte inkl. links til
de 2 muligheder -> info @ skoda-auto . de

Hallo "Skoda" Deutschland

Ich habe eine Frage - bitte folgende Links anschauen.
Sind die beide Windschutzschirme gleicher Art oder gibt es Differenzen?
Ich bedanke mich für Ihre Hilfe in Voraus

Mit freundlichen Grüssen
Kent, Danmark

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-03-07 23:52

> [...]
> Sind die beide Windschutzschirme gleicher Art oder gibt es Differenzen?
> Ich bedanke mich für Ihre Hilfe in Voraus

Nu er tysk ikke det jeg er allerbedst til.
Men studser alligevel over ordvalget
'Ich bedanke mich für Ihre Hilfe in Voraus'

Direkte oversat står der jo:
Jeg vil på forhånd betakke mig for jeres hjælp

Er oversættelsen helt i skoven, eller er jeg helt i skoven

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet

Fra : Mogens...

Dato : 04-03-07 07:23

> Direkte oversat står der jo:
> Jeg vil på forhånd betakke mig for jeres hjælp
> Er oversættelsen helt i skoven, eller er jeg helt i skoven

Ja, din oversættelse er forkert, fordi bedanken ikke kan oversættes
med det negative danske ord betakke. Det er faktisk yderst korrekt
at skrive bedanken :)