Bilsyn tidligere og tidligere
Fra : Claus Espeholt

Dato : 24-02-07 16:27

Jeg har en bil synet 1. gang (importeret fra Schweiz) den 16/6 1997. 2. gang
blev den synet 20. oktober 1999. For 2 år siden synet 25/5 2005.
Nu er jeg blevet indkaldt til syn med frist den 19. marts 2007. Er det
lovligt at fremrykke fristen for syn 2½ måned hver gang den skal synes ?
mvh
Claus

--

Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruß / Kind regards
Claus Espeholt

Fra : Niels Munk

Dato : 24-02-07 16:36

"Claus Espeholt" <espeholt@grenaa-kommune.dk> wrote in message

> Er det lovligt at fremrykke fristen for syn 2½ måned hver gang den skal
> synes ?
> mvh
> Claus

Kunne jeg også godt tænke mig at vide. Modtog i starten af måneden et tilbud
fra FDM, idét de kunne se at min bil skulle synes indenfor de næste 6
måneder. Den blev sidst synet primo november forrige år. Hvordan hænger det
sammen?

/Niels Munk

Fra : jacob johansen

Dato : 24-02-07 17:27

Det betyder ikke noget hvornår den sidst er synet. Det er dem måned bilen er
indregistreret i, der gælder.

Fstyr.dk må indkalde bilen to måneder før og tre måneder efter første
indreg.

MVH
Jacob

Fra : alexbo

Dato : 24-02-07 18:15

"Claus Espeholt" skrev

> [...]
> Nu er jeg blevet indkaldt til syn med frist den 19. marts 2007. Er det
> lovligt at fremrykke fristen for syn 2½ måned hver gang den skal synes ?

Det er den jo heller ikke, 2 gang syn ligger 2 år og 4 mdr. efter 1 syn.
I princippet skal du indkaldes 16/6 Minus 2 mdr. plus 3 mdr.

Spørgsmålet om det første syn lå væsenligt tidligere end første godkendelse.

mvh
Alex Christensen