Snekæder på is ?
Fra : Anders Majland

Dato : 23-02-07 21:11

Ja kort og godt - er snekæder bedre på is end vinterdækkene alene ?

(Overvejer at køre ned og kælke imorgen - Bilen har stået i en drive siden
onsdag (med kæder), så idag foregik indkøbene på mc, men jeg vil ikke køre
med sønnike og kælk når der er isglat - min gns fart idag var 12km/t og
indebar flere uvendinger til jeg fandt en farbar vej og kun et tilt)

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-02-07 21:32

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev :

>Ja kort og godt - er snekæder bedre på is end vinterdækkene alene ?

Jeg synes ikke kæderne står særligt godt fast på is, der føles de
værre end dårlige sommerdæk.

(mine kæder er ikke særligt skarpkantede)

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-02-07 22:34

Anders Majland skriver:

> Ja kort og godt - er snekæder bedre på is end vinterdækkene alene ?

Kommer an på, hvor skarpe kæøderne er, hvor hårdt bilen træder og hvor
sprød isen er.

Kan du få grip nok, hjælper du med til at knuse isen og dermed fjerne
lortet....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen L.

Dato : 24-02-07 00:29

> [...]
> med sønnike og kælk når der er isglat - min gns fart idag var 12km/t og
> indebar flere uvendinger til jeg fandt en farbar vej og kun et tilt)

Hvor står bilen henne ?
er det i nærheden af Helsinge kan jeg da give en hånd

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Anders Majland

Dato : 24-02-07 10:22

> Hvor står bilen henne ?
> er det i nærheden af Helsinge kan jeg da give en hånd

Nope nord for viborg

> Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Sådan en kunne jeg godt bruge - på hvide plader - men det vil kræve en
voldsom omprioritering af økonomien

/A

Fra : Holten

Dato : 24-02-07 08:49

> [...]
> med sønnike og kælk når der er isglat - min gns fart idag var 12km/t og
> indebar flere uvendinger til jeg fandt en farbar vej og kun et tilt)

Ja det vil jeg absolut mene.
Husker i 1991 eller 1992, hvor der kom isslag i en mængde jeg aldrig havde
oplevet før.
Kunne ikke komme op ad en blot lille stigning i min Hiace.

Satte så snekæder på og kom op uden problemer, og kørte de 15 km hjem fra
job på snekæder.

Da det var ren is på vejen sagde det forfærdeligt, og jeg kunne ikke køre
mere end 30 km/t, men hjem kom jeg.

MVH

Holten