Bilsyn hvert år
Fra : Tom

Dato : 23-02-07 16:57

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4262102/

Hvorfor ikke hver 3. måned?

--
Tom,

Fra : BJ

Dato : 23-02-07 16:59

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:45df0ed6$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4262102/
>
> Hvorfor ikke hver 3. måned?

Helt enig.

For det første skæpper det gevaldig i de slunkne bilsynsforretningskasser og
så kan man ikke regne en skid med den elektroniske styring i en moderne bils
motormanagement.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kent Nielsen

Dato : 23-02-07 17:16

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4262102/
>
> Hvorfor ikke hver 3. måned?

Synsintervallet på person og varebiler under 3500 kg er efter min mening ok,
som det er nu.
(Derimod kunne en del mc og påhængskøretøjer trænge til en tur i en
synshal.)

Kent Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-07 18:41

> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4262102/

insane, så skal synspriserne godt nok sættes ned da !!!

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-07 18:51

> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4262102/

Det er jo en galning der har fået den ide.... Alene brændstof til synshal er
da en stor del...

Og mht. mc. tror næppe på mange mc skader sker fordi en mc ikke er i ok
stand. Samt mange cykler bruges én gang hver 2. søndag i sommerens 3
måneder. rimeligt at de skal til syn hvert år?....

Som tom siger.. hvorfor ikke hver 3. måned?.. eller hver måned... Der kan da
ske meget med et køretøj på en måned.... DOGH. lige så langt ude som tråden
med nye afgiftregler..

/swp

Fra : Bruno

Dato : 24-02-07 14:11

Søren Wagner wrote:

> [...]
> stand. Samt mange cykler bruges én gang hver 2. søndag i sommerens 3
> måneder. rimeligt at de skal til syn hvert år?....

Mht. MC så er jeg for hvadsomhelst der livet besværligt for dem der tror
en god MC er en larmende MC. Det er selvfølgelig langt fra alle
motorcykelister, men der er godt nok mange som mener de er mere mandige
fordi deres kværn larmer.

Mvh
Bruno

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 23-02-07 19:26

Hej

Tom wrote:
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4262102/
>
> Hvorfor ikke hver 3. måned?

Det vil da være fint med en gang om året. Langt de fleste fejl findes på
bremsesystemet og selv mange "nye" 4 år gamle biler dumper pga dårlige
bremser. Der findes rigtig mange der kører både 30-, 40- og 50.000 eller
endda mere om året og med to år mellem dem kan bremserne blive særdeles
slid og ringe. En sælgers bil kan jo snildt have rundet 200.000 når den
er fire år gammel. Der er bilen på alle mulige leder slidt og kan
sagtens udgøre en fare i trafikken.

Så fint for mig

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : BJ

Dato : 23-02-07 19:41

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> En sælgers bil kan jo snildt have rundet 200.000 når den er fire år
> gammel. Der er bilen på alle mulige leder slidt og kan sagtens udgøre en
> fare i trafikken.

Helt seriøst du, tror du ikke en sælgers vigtigste arbejdsredskab er holdt i
tip top stand..?

Jeg er meget mere urolig for kvaliteten hos de nærige, søndagsbilisterne og
ikke mindst de indsatte på kontor, butik osv.

Dit udsagn svarer til at mene, en eks. frisør, slagter osv. skulle være
tilfreds med døve redskaber.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 23-02-07 19:57

Hej

BJ wrote:
> Helt seriøst du, tror du ikke en sælgers vigtigste arbejdsredskab er holdt i
> tip top stand..?

Både og. Serviceret ja, topstand nej. Bare fordi en sælger kører mange
km er det jo ikke ensbetydende med at biler er deres hobby. Men ellers
er det nok også mere pendlernes Aygo der på billigste vis skal
transportere dem 50-60.000km om året.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : BJ

Dato : 23-02-07 20:01

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Både og. Serviceret ja, topstand nej. Bare fordi en sælger kører mange km
> er det jo ikke ensbetydende med at biler er deres hobby.

Jeg kender ingen sælgere på fuld tid, der kører i dårlig vedligeholdte
potter.

Det er vores visitkort (både indvendig og udvendig) og de fleste har ikke
biler som hobby.

Du er nu en gang fokuseret på dine arbejdsredskaber, på lige fod med den
indsatte, der ikke kan sidde uden armlæn og 5 hjul på kontorstolen og
bestemt heller ikke må mangle hæve-/sænkebord (gerne elektrisk, da de ellers
kan risikere at få blot en smule motion)..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Pein

Dato : 23-02-07 20:27

"BJ" skrev ...

> ... og bestemt heller ikke må mangle hæve-/sænkebord (gerne elektrisk, da
> de ellers kan risikere at få blot en smule motion)..;)

Man får netop motion når de er elektriske, for så bliver de rent faktisk
brugt til formålet.
--
Hilsen Niels

Fra : BJ

Dato : 23-02-07 20:29

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Man får netop motion når de er elektriske, for så bliver de rent faktisk
> brugt til formålet.

O.k., så hjælper det altså med til at skærpe appetitten, når man skal slæbe
sig over i kantinen med passende mellemrum, for at få fyldt sækken op..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : JBH

Dato : 23-02-07 21:14

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4262102/
>
> Hvorfor ikke hver 3. måned?

Ja, og samtidig kontrol/syn af ALLE køretøjer som anvendes på offentlig vej,
dvs. f.eks cykler, knallerter, løbehjul og rulleskøjter også skal
kontrolleres og være med til at skæppe i fælleskassen.

/mvh
JBH

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 23-02-07 22:40

"Tom" <christensen@bigfoot.com> writes:

> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4262102/
>
> Hvorfor ikke hver 3. måned?

Tja. Det ligner en krystalklar Mandy Rice-Davies (Google, hvis I ikke
kender referencen!)

Foreningen af Danske Bagermestre udtaler at danskerne spiser for lidt
brød, osv.

Fra : Hans Jensen

Dato : 24-02-07 07:33

> Tja. Det ligner en krystalklar Mandy Rice-Davies (Google, hvis I ikke
> kender referencen!)
>
> Foreningen af Danske Bagermestre udtaler at danskerne spiser for lidt
> brød, osv.

Helt korrekt, synshallerne står næsten tomme nu, de har problemer med at
finde kunder

Hans

Fra : news.cybercity.dk

Dato : 24-02-07 11:22

Fra http://www.dr.dk/cgi-bin/fttx1.exe/126

Rapporten er sendt til Folketinget.
Applus+ Bilsyn mener at hyppigere syn
vil øge trafiksikkerheden og give en
åbenbart miljøgevinst.

Hmm, og underligt nok, så tjenere Applus+ Bilsyn jo penge på bilsyn, så
deres holdning kan men næppe tillægge nogen relevant betydning.

/AB

Fra : ShutEye

Dato : 24-02-07 13:13

> [...]
>
> Hmm, og underligt nok, så tjenere Applus+ Bilsyn jo penge på bilsyn, så
> deres holdning kan men næppe tillægge nogen relevant betydning.

Hehe :)
Ja og jeg mener at med et højere fradag og lavere skat til mig ville jeg
leve længere!
Min rapport er afsendt i dag.
Så hvornår sker det?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-02-07 17:59

Bruno <dont.use@this.address.ever> writes:

> [...]
> tror en god MC er en larmende MC. Det er selvfølgelig langt fra alle
> motorcykelister, men der er godt nok mange som mener de er mere

Hvis den eksisterende lovgivning blev håndhævet ville problemet jo
slet ikke være så stort. Politiet skulle lade være med at fokusere så
ensidigt på fart og så begynde at foretage nogle kontrolmålinger af
synderne. Det sker jo aldrig nu om dage.
--
Mvh Jes Vestervang