Godt nyt til ejerne af en eller flere Pors~
Fra : BJ

Dato : 23-02-07 13:04

Porsche har snart sagt alt i tilbehør endda også cykler.

Nu kommer Porsche de betrængte søens folk til undsætning, så de ikke længere
behøver at undvære deres elskede mærke til søs:

http://epn.dk/international/article22346.ece

Go for it..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 23-02-07 18:10

> [...]
> Nu kommer Porsche de betrængte søens folk til undsætning, så de ikke
> længere behøver at undvære deres elskede mærke til søs:

Jeg tror næppe der findes større udbud af originalt lingeri end det
Porsche tilbyder sine kunder - http://shop2.porsche.com/germany/

I den anden ende af skalaen ift. bådkøbet
http://epn.dk/teknologi/internet/article18664.ece

Fra : BJ

Dato : 23-02-07 18:22

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Porsche tilbyder sine kunder - http://shop2.porsche.com/germany/
>
> I den anden ende af skalaen ift. bådkøbet

Den så jeg godt tidligere.

Nå, hvem mon af de "regerende" "pløresundsbaroner" kommer tøffende i den
første "jolle" med Porsches mærke på..?..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 24-02-07 09:21

> Nå, hvem mon af de "regerende" "pløresundsbaroner" kommer tøffende i den
> første "jolle" med Porsches mærke på..?

Man kan sige, at forudsætningerne bør være til stede:
Indkøbspris - 1/3 af det danske prisniveau (ved køb i D)
Vægtafgift - 2.250 DKK om året (DK: 8.500 DKK)
Forsikring - ca. 10.000 DKK om året (DK: ganske umulig/ubetalelig)
Brændstof - 8,80 DKK pr liter (DK: 9,50 DKK)
Service - minus 30% alenepå timeprisen

Fra : Ivar

Dato : 24-02-07 12:23

Mogens... skrev:

> Man kan sige, at forudsætningerne bør være til stede:
> Indkøbspris - 1/3 af det danske prisniveau (ved køb i D)
> Vægtafgift - 2.250 DKK om året (DK: 8.500 DKK)

Der er ikke vægtafgift på både, og priserne er ikke 3 gange så
høje i Danmark.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : BJ

Dato : 24-02-07 13:50

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der er ikke vægtafgift på både, og priserne er ikke 3 gange så
> høje i Danmark.

Det har du ret i.

Der er til gengæld statsafgift på kaskoforsikringen (er det ikke dobbelt op)
og med en anselig motorstørrelse vel næsten "umulig" at betale.?

Jeg giver selv ca. 14.000 kr om året for 220 hk.

Hvad er din erfaring med helplanende bådes forsikringspris.?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ivar

Dato : 24-02-07 18:50

BJ skrev:

> Hvad er din erfaring med helplanende bådes forsikringspris.?

Den er begrænset

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : BJ

Dato : 24-02-07 18:54

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den er begrænset

O.k., så sejler jeg videre i min egen sø..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ivar

Dato : 23-02-07 20:02

BJ skrev:

> Nu kommer Porsche de betrængte søens folk til undsætning, så de ikke længere
> behøver at undvære deres elskede mærke til søs:

Nu bør man lige bemærke, at det er Porsche Design der står bag.
Det er altså ikke noget med Porsche-teknik.

Porsche Design blev startet i 1972 af F. A. Porsche, et barnebarn
af den "rigtige" Porsche. Det var F. A. Porsche (også kaldt Butzi)
der tegnede 911. Men han valgte altså at stoppe i det egentlige
Porsche firma, og starte sit eget.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : BJ

Dato : 23-02-07 20:07

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu bør man lige bemærke, at det er Porsche Design der står bag.
> Det er altså ikke noget med Porsche-teknik.

Det er vel det samme med Porsches cykler, tøj og alle andre assesoires.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 23-02-07 20:12

> Det er vel det samme med Porsches cykler, tøj og alle andre assesoires.

Både Porsche og Ferrari har en sideløbende forretning, der
handler med accessories. Der værnes meget om at beskytte
mærket, og drister nogen sig til at benytte navnene, slås der
ned på det med hård hånd...

Fra : BJ

Dato : 23-02-07 20:22

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Både Porsche og Ferrari har en sideløbende forretning, der
> handler med accessories. Der værnes meget om at beskytte
> mærket, og drister nogen sig til at benytte navnene, slås der
> ned på det med hård hånd...

Det har de fleste store varemærker vel.

De udnytter deres egenart i design og unikke logo, når der fremstilles
accessoirer.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-02-07 20:27

BJ skriver:

> Det har de fleste store varemærker vel.

Jeps, LEGO gør det også...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ivar

Dato : 23-02-07 22:39

Mogens... skrev:

> Både Porsche og Ferrari har en sideløbende forretning

Jo, men det specielle ved Porsche Design er, at det er et firma
der er startet af en der hedder Porsche, og det er derfra navnet
stammer. Det er ikke startet som et merchandise afdeling af bilfirmaet.
Hvis du har noget, der er designet af Porsche, så står der Porsche
Design eller F. A. Porsche på det, altså medmindre det er en bil,
for så står der Porsche AG på det.
Ikke alle af den gamle Porsches børnebørn kunne blive ledere af
bilfirmaet. Butzi trak sig ud og startede sit eget firma. Sit navn
kunne han selvfølgelig bruge.
Porsche AG (altså dem med bilerne) har i gennem tiderne opkøbt
aktier i Porsche Design.

Ivar Magnusson

Fra : Mogens...

Dato : 24-02-07 06:21

> Jo, men det specielle ved Porsche Design er, at det er et firma
> der er startet af en der hedder Porsche, og det er derfra navnet
> stammer. Det er ikke startet som et merchandise afdeling af bilfirmaet.

OK

> Hvis du har noget, der er designet af Porsche, så står der Porsche
> Design eller F. A. Porsche på det

Der står Porsche Design

> Porsche AG (altså dem med bilerne) har i gennem tiderne opkøbt
> aktier i Porsche Design.

Porsche Lizenz- und Handelsgesellschaft mbH & Co. KG [Porsche Design Group],
based in Bietigheim-Bissingen, is a majority-owned subsidiary of Porsche AG
in Stuttgart. The company's activities are focused on the business areas
Porsche Design, Porsche Design Driver's Selection and the Porsche Design
Studio in Zell am See, Austria.

Porsche Design / Design by F.A. Porsche:

Professor Ferdinand Alexander Porsche, designer of the Porsche 911 and
grandson of the Porsche founder, opened the Porsche Design Studio in
Stuttgart in 1972, which was moved to Zell am See, Austria, two years later.
The 911 quickly became the quintessential sports car and a design classic,
along with many other products that Professor F. A. Porsche designed. Over
the following decades, numerous classic men's accessories such as watches,
glasses and writing utensils were created and marketed worldwide under the
"Porsche Design" brand. At the same time, many industrial products and
household- and consumer goods for internationally recognized clients,
including streetcars for the city of Vienna, were developed under the
"Design by F.A. Porsche" brand. All of the studio's works are distinguished
by a clear and functional design language, careful selection of materials
and high-quality workmanship, which combines artisan tradition with
state-of-the-art technology. Since 2005 all products have been developed and
marketed under the brand Porsche Design.

Fra : Ivar

Dato : 24-02-07 12:11

Mogens... skrev:

> Porsche Lizenz- und Handelsgesellschaft mbH & Co. KG [Porsche Design Group],
> based in Bietigheim-Bissingen, is a majority-owned subsidiary of Porsche AG
> in Stuttgart.

Ja, men det er noget det er blevet:
Prøv at læse på Wikipedia
http://en.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_Alexander_Porsche

"The formerly completely private owned Porsche Design company belongs
in the meantime to a cooperation company between F.A. Porsche and the
Dr.-Ing. hc F. Porsche AG of which F.A. holds roughly 13%"

Ivar Magnusson

Fra : Mogens...

Dato : 24-02-07 16:29

> Ja, men det er noget det er blevet:
> Prøv at læse på Wikipedia

ROFL - mit clip var fra Porsche Design's egen web

Fra : BJ

Dato : 24-02-07 16:51

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> ROFL - mit clip var fra Porsche Design's egen web

Jow, men den webside omhandler nødvendigvis ikke hele historien bag
oprindelsen af firmaet/virksomheden.

Jeg er sikker på, Ivar´s "historie" er korrekt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 24-02-07 16:57

> Jow, men den webside omhandler nødvendigvis ikke hele historien bag
> oprindelsen af firmaet/virksomheden.

Nej de fylder sikkert folk med pladder

> Jeg er sikker på, Ivar´s "historie" er korrekt.

Nå...

Fra : BJ

Dato : 24-02-07 17:45

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej de fylder sikkert folk med pladder

Næ, de skriver det, de synes er nok information om den nuværende situation
mv.

> Nå...

Ja, for eks. Siemens hed også fra begyndelsen Siemens & Halske og den
information præger ikke lige just Siemens website i dag...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ivar

Dato : 24-02-07 17:51

Mogens... skrev:

> ROFL - mit clip var fra Porsche Design's egen web

Hvad er det der er så morsomt?
Der er ikke uoverensstemmelse mellem hvad der står på Wikipedia
og på Porsche Designs side.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Mogens...

Dato : 24-02-07 18:02

> Hvad er det der er så morsomt?

At du har mere "tillid" til en gør-det-selv-side end firmaets egen web.
Det er morsomt - og useriøst IMO...

Fra : Ivar

Dato : 24-02-07 18:11

Mogens... skrev:

> At du har mere "tillid" til en gør-det-selv-side end firmaets egen web.
> Det er morsomt - og useriøst IMO...

Øh, jeg har ikke mere tillid til det ene eller det andet. Hvad mener
du, at jeg har påstået, der var forkert på Porsche Designs side?
Det har ingen mening at tale om at have tillid, hvis der ikke er
modstridende oplysninger.

Ivar Magnusson

Fra : Mogens...

Dato : 24-02-07 18:23

> [...]
> du, at jeg har påstået, der var forkert på Porsche Designs side?
> Det har ingen mening at tale om at have tillid, hvis der ikke er

Du skriver som svar på mine citater følgende:
"Ja, men det er noget det er blevet:"
"Prøv at læse på Wikipedia"

Det handler om, hvad du skriver og ikke om indholdet i det ene eller
andet citat. Jeg vil da blæse "Wiki" en lang march, når jeg har den ægte
vare fra firmaets web - enslydende eller ej :)

Fra : Tom

Dato : 24-02-07 18:45

> Det handler om, hvad du skriver og ikke om indholdet i det ene eller
> andet citat. Jeg vil da blæse "Wiki" en lang march, når jeg har den ægte
> vare fra firmaets web - enslydende eller ej :)

??

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 24-02-07 19:04

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> ??

Ivar giver udtryk for, at han lægger mere vægt på, hvad han finder på mediet
Wikipedia, end hvad Porsche Design selv skriver om deres fortid. Det er sgu
da dybt useriøst IMO...

Man kan jo skrive hvad som helst på det medie - selvfølgelig vil een eller
anden rette i det, men i princippet kan man skrive, hvad man vil/ønsker...

Fra : BJ

Dato : 24-02-07 19:08

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Man kan jo skrive hvad som helst på det medie - selvfølgelig vil een eller
> anden rette i det, men i princippet kan man skrive, hvad man vil/ønsker...

Kan man da ikke det fra en virksomheds officielle webside redigeret af
marketingfolk....?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 24-02-07 19:11

> Kan man da ikke det fra en virksomheds officielle webside redigeret af
> marketingfolk?

Jow, men det er de færreste marketingsafdelinger, der mengelerer med
historien om firmaet, Bjørn...

Fra : BJ

Dato : 24-02-07 19:16

KLIP

> Jow, men det er de færreste marketingsafdelinger, der mengelerer med
> historien om firmaet, Bjørn...

Njaarrr .. det skal du nu ikke sige.

Du skulle hellere sige, Ivar´s henvisning og historien er rigtig beskrevet
på Wikipedia..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 24-02-07 19:44

> Njaarrr .. det skal du nu ikke sige.

Jow

> Du skulle hellere sige, Ivar´s henvisning og historien er rigtig beskrevet
> på Wikipedia..

Ja, far

Fra : BJ

Dato : 24-02-07 19:51

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jow

> Ja, far

Jow jow .........

PS: Jeg håber da ikke, der gik noget af/fra dig..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 24-02-07 19:58

> PS: Jeg håber da ikke, der gik noget af/fra dig..;)

Næh, som du siger: "Denne gruppe er blot tidsfordriv..."

Fra : BJ

Dato : 24-02-07 20:00

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Næh, som du siger: "Denne gruppe er blot tidsfordriv..."

Ja vist..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-02-07 21:42

Mogens... wrote:

> Jow, men det er de færreste marketingsafdelinger, der mengelerer med
> historien om firmaet, Bjørn...

LOL - mon ikke DISA og andre ikke reklamerer med hele sandheden..

--
vh
Torben

Fra : Ivar

Dato : 24-02-07 18:46

Mogens... skrev:

> Jeg vil da blæse "Wiki" en lang march, når jeg har den ægte
> vare fra firmaets web - enslydende eller ej :)

Det er dit valg. Hvis du har fraskrevet dig viden ud over hvad
firmaernes pr-afdelinger giver, kan du regne med at dine indlæg
her i gruppen bliver rimelig uinteressant læsning for andre.

Ivar Magnusson

Fra : Mogens...

Dato : 24-02-07 19:02

> Det er dit valg. Hvis du har fraskrevet dig viden ud over hvad
> firmaernes pr-afdelinger giver, kan du regne med at dine indlæg
> her i gruppen bliver rimelig uinteressant læsning for andre.

Slap da af, mand. Wiki er sgu ikke andet, end hvad een eller anden
tilfældig gut eller flere har indskrevet på en "tilfældig" webside. Gosh

Fra : Ivar

Dato : 24-02-07 19:12

Mogens... skrev:

> Wiki er sgu ikke andet, end hvad een eller anden
> tilfældig gut eller flere har indskrevet på en "tilfældig" webside

At Porsche Design var et selvstændigt firma startet af en af den
gamle Porshes børnebørn, er almenviden for enhver, der kender blot
en smule af Porsches historie efter krigen.

Ivar Magnusson

Fra : Mogens...

Dato : 24-02-07 19:46

> At Porsche Design var et selvstændigt firma startet af en af den
> gamle Porshes børnebørn, er almenviden for enhver, der kender blot
> en smule af Porsches historie efter krigen.

Så er du jo helt fri for at nævne det her i denne gruppe
for altvidende individer

Fra : Bruno

Dato : 23-02-07 21:05

BJ wrote:
> Porsche har snart sagt alt i tilbehør endda også cykler.
>
> Nu kommer Porsche de betrængte søens folk til undsætning, så de ikke længere
> behøver at undvære deres elskede mærke til søs:

Mere relevant i de her dage er at de laver en super kælk

http://mediarelations.lanxess.com/lanxess/lnxnews.nsf/id/2006-0032-EN

Mvh
Bruno

Fra : BJ

Dato : 23-02-07 23:18

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mere relevant i de her dage er at de laver en super kælk
>
> http://mediarelations.lanxess.com/lanxess/lnxnews.nsf/id/2006-0032-EN

Whaauuu .. så tror jeg lige, jeg kan være med, for der skal vel ikke betales
registreringsafgift af sådan en..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 25-02-07 16:34

BJ wrote:

> Whaauuu .. så tror jeg lige, jeg kan være med, for der skal vel ikke betales
> registreringsafgift af sådan en..

Eller vægtafgift efter totalvægt:

Wide-ranging tests on a ski-jump have confirmed that Durethan® can
resist a load of up to a ton.

Godt at der også bliver lavet legetøj til voksne mænd

Knus
Regnar

Fra : BJ

Dato : 25-02-07 16:37

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Wide-ranging tests on a ski-jump have confirmed that Durethan® can resist
> a load of up to a ton.
>
> Godt at der også bliver lavet legetøj til voksne mænd

Helt enig..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : CBA

Dato : 24-02-07 05:45

> Nu kommer Porsche de betrængte søens folk til undsætning, så de ikke
> længere behøver at undvære deres elskede mærke til søs:
>
> http://epn.dk/international/article22346.ece

Hvad med dem her.....

http://www.allgaier-porsche.be/fg-pd.htm

Best regards
C.B.Andersen
"Plus Esse Quam Simultatur - "mere at være end at synes"

Fra : BJ

Dato : 24-02-07 13:52

"CBA" <cba@(jern)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad med dem her.....
>
> http://www.allgaier-porsche.be/fg-pd.htm

Så er vi jo ovre i vintage-afdelingen.

De må bestemt kunne deltage i et historisk rally..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Tom

Dato : 25-02-07 19:11

> [...]
>
> Nu kommer Porsche de betrængte søens folk til undsætning, så de ikke
> længere behøver at undvære deres elskede mærke til søs:

Jeg så faktisk at der er endnu mere godt nyt til Porsche folket. Såfremt at
den kan ombygges til Brint, så bliver den 100% fri for afgifter i følge
regeringen.
Kunne jo være fint hvis man så kunne få den til begge dele

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 25-02-07 20:42

> Porsche har snart sagt alt i tilbehør endda også cykler.
> Go for it..

Og falder du for fristelsen - at købe en brugt Porsche - finder
du reservedelene til fornuiftig pris hér: www.ferdinand.se