problemer med Geforce 7600 GT
Fra : jeppeskov@gmail.com

Dato : 07-03-07 21:01

Hej folkens

Jeg, købte et grafikkort her for et par uger siden, til godt og vel kr.
1170 da jeg satte det i skulle jeg jo selvfølgelig installere det, jeg
prøver, at følge brugsanvisningen der følger med, men uanset hvilken
driver jeg prøver skriver den at den ikke kunne finde nogen driver til
det påsatte hardware. Jeg tænker at der nok er en fejl på cden, og jeg
prøver igen inde fra Nvidias hjemmeside, jeg fik den hente og
installeret den.
Installationen kører fejlfrit igennem og jeg er klar til at spille.

Så da jeg går ind og spiller, går der ca. 10 min også er der streger
på kryds og tværs overalt på skærmen, som om at sceneriet bliver
trukket fra hinanden, jeg undrer mig meget over det, jeg lukker mit
spil og prøver at gå ind i et andet spil, men efter 10 min. Sker det
igen... streger der trækker sig ud over hinanden igen overalt, græs,
huse, sværd og andet bliver trukket fra hinanden så man til sidst ikke
kan se hvor man går henne.

er der nogle ved hvad jeg skal gøre i denne situation... jeg har
prøvet at sende mit kort til reparation men uden held...

som sagt er det et Galaxy Geforce 7600 GT AGP x8

hvis i kan hjælpe vil det være fantatisk

På forhånd tak

Jeppe S. Svendsen

Fra : Flemming

Dato : 08-03-07 01:28

<jeppeskov@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

GPU'en har ikke ordentlig berøring med køleren. der er temp.måler i
driveren.
Check dit grafikkort for rette hastighed på GPU og ram, havde selv problemer
med et grafikkort, hvor producenten havde lagt en ultrabios i - så kortet
var overclocket.
Der er ikke luftgennemtrængning nok i kabinettet.
Kølingen til CPU'en sidder løs. check temp i bios efter spil.
Dine ram er overclocket.
PSU'en er for lille.
Du har epilepsi - gå til lægen.

Det jeg mener er at man ofte kan finde fejlen andre steder end lige på
grafikkortet.

Mvh. Flemming

Fra : Hansen

Dato : 08-03-07 14:22

> Kølingen til CPU'en sidder løs. check temp i bios efter spil.

Eller du kan prøve med SpeedFan. Den kan også aflæse temp og så behøver du
ikke at genstarte osv.

Jeg har også prøvet nogle lignende problemer, hvor det netop var efter ca.
10 min. Det var fordi jeg havde leget med køleren på GFX og glemt at sætte
strømkablet på igen .... Dough. Så manglende køling lyder som et godt bud.

/Hansen