VBA-adgang til smtp-adresse fra Exchange
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-03-07 11:25

Hej gruppe. Jeg har en liste med navne og fejladresser fra en
mailliste (opsamlet via returmails fra Exchangeserveren).

De oplysninger jeg får fra mailserveren ser ud som følger:

Tilnavn       Tiladresse
Hans Hansen   /O=Firmanavn/OU=FIRMADOMAENE.DK/CN=ADRESSER/CN=HansH

Jeg vil gerne lave en vba-rutine der løber navnene igennem og
returnerer den smtp-adresse der findes for hver enkelt af dem
(fælles for denne gruppe af fejlmails er at det er eksterne
adresser, oprettet på Exchangeserveren).

Hvis jeg bare skriver navnet (fx "Hans Hansen") i en tom mail, og
dobbeltklikker på det genkendte navn, får jeg Outlooks standard
informationsboks hvor jeg nederst kan se
SMTP:den.eksterne.adresse@domæne.invalid, og ved fanebladet E-mail-
adresser er der blandt andet også en linje med SMTP-adressen.

Men jeg kan ikke få programmatisk adgang til denne værdi. Jeg har
lavet følgende kode tilknyttet en form:

Private Sub btnMailtjek_Click()
myName = boxNavn.Value
Set myNameSpace = Application.GetNamespace("MAPI")
Set myGAddressList = myNameSpace.AddressLists("Global
adresseliste")
Set myGEntries = myGAddressList.AddressEntries
Set mygentry = myGEntries(myName)
theaddress = mygentry.Address
boxMail.Value = theaddress

End Sub

- der givet et navn i tekstboksen boxNavn returnerer adressen i
tekstboksen boxMail. Problemet er bare at det er en adresse på
samme form som den jeg allerede har - altså:

    /O=Firmanavn/OU=FIRMADOMAENE.DK/CN=ADRESSER/CN=HansH

Den kan jeg ikke bruge til noget. Jeg har prøvet med et watch på
mygentry, men jeg kan ikke finde nogen måde at få adgang til den
reelle adresse. Kan det lade sig gøre?
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen