Scor og spam
Fra : Svend Erik

Dato : 06-03-07 11:29

Hej

Er der nogen der kan hjælpe mig med at indbrette www.Scor.dk for spam. Nu er
min tålmodighed slut
Hvordan anmelder man en spammer.?

Svend Erik

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-03-07 11:53

Den 06-03-07 11.28 skrev Svend Erik følgende:

Du burde have spurgt i news:dk.admin.netmisbrug.

> Er der nogen der kan hjælpe mig med at indbrette www.Scor.dk for spam. Nu er
> min tålmodighed slut

Du har ikke selv meldt dig til på et tidspunkt? Og har du prøvet at
bruge deres afmeldingsfunktion?

> Hvordan anmelder man en spammer.?

http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/godskik/saerlige-omraader/internet/net-tjek-dk/spam/

XFUT: dk.edb.sikkerhed og dk.admin.netmisbrug med opfølgning til
sidstnævnte. Det betyder, at dette indlæg sendes til begge grupper, og
at svar på dette indlæg automatisk dirigeres over i netmisbrugsgruppen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sammenlign dagens pc med en pc i 1986, og gys over datidens priser.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 06-03-07 12:01

Svend Erik skrev:
> Er der nogen der kan hjælpe mig med at indbrette www.Scor.dk for spam. Nu er
> min tålmodighed slut
> Hvordan anmelder man en spammer.?

Først så skal du være sikker på at du ikke på noget tidspunkt har
accepteret at modtage nyhedsbreve, informations mails eller andet fra
scor.dk eller andre under samme hat.
Der er flere firmaer der benytter gratis tilbud og eller konkurrencer
hvor man så for at komme videre skal godkende betingelserne. I
betingelserne står bla. at man accepterer at modtage nyhedsbreve, info
mails eller lign.

Hvis du har gjort det, må du pænt afmelde de forskellige nyhedsbreve og
infomails når du modtager disse - der skal gerne fremgå af en sådan mail
hvordan dette gøres.

Virker dette ikke, kigger du i mailheaderen for hvem der udsender
nyhedsmailene, og kontakter disse.

Fortsætter det ved jeg ikke hvad du skal gøre. Mine erfaringer er at
danske firmaer der sender nyhedsmails ud er ganske medgørlige når man
kontakter dem i forbindelse med nyhedsbrevudsendelse.

Men den lette løsning er blot at blackliste afsenderadresen i dit
spamfilter hvis du har et sådan. Så slipper du for alt bøvlet, ventetid
og videre stilling i telefonen...

MvH

/Andreas

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 08-03-07 08:40

"Svend Erik" <sew@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen der kan hjælpe mig med at indbrette www.Scor.dk for spam. Nu
> er min tålmodighed slut
> Hvordan anmelder man en spammer.?

Hvis det er spam er det jo ulovligt og så skal det vel meldes til politiet

MVH
Bjarne

Fra : Alex Holst

Dato : 08-03-07 09:23

Bjarne Østergård wrote:
> "Svend Erik" <sew@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er spam er det jo ulovligt og så skal det vel meldes til politiet

Tro på det.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 08-03-07 11:17

> Tro på det.

Ja jeg har da flere gange læst at folk både har fået bøder og endda
fængselsstraf for at udsende spam.
Så at udsende spam er vel en kriminel handling, og derfor bør det vel være
en politisag.

Bjarne

Fra : Alex Holst

Dato : 08-03-07 13:10

Bjarne Østergård wrote:
> Ja jeg har da flere gange læst at folk både har fået bøder og endda
> fængselsstraf for at udsende spam.
> Så at udsende spam er vel en kriminel handling, og derfor bør det vel være
> en politisag.

Tro på det. Ring til dit lokale politi og spørg hvordan du anmelder en
spammer. Fortæl os hvordan det gik.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-03-07 13:53

Bjarne Østergård <bja@ydicon.dk> wrote:

<snip>

> Ja jeg har da flere gange læst at folk både har fået bøder og endda
> fængselsstraf for at udsende spam.
> Så at udsende spam er vel en kriminel handling, og derfor bør det vel være
> en politisag.

Du har nok læst om at det er tilfældet i USA - ikke i Danmark.

<http://www.ftc.gov/bcp/conline/pubs/buspubs/canspam.htm>

I Danmark er som sagt forbrugerombudsmanden.

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 08-03-07 16:18

> Du har nok læst om at det er tilfældet i USA - ikke i Danmark.
>
> <http://www.ftc.gov/bcp/conline/pubs/buspubs/canspam.htm>
>
> I Danmark er som sagt forbrugerombudsmanden.

Se denne artikkel her har forbrugerombudsmanden da meldt firmaet til
politiet og de er blevet dømt.
http://www.computerworld.dk/art/37501?cid=4&q=spam&sm=search&a=cid&i=4&o=14&pos=15

Så det er jo åbenbart i sidste ende politiet der får dem dømt, også her i
Danmark.
Men så er det måske nok forbrugerombudsmanden man først skal anmelde spam
til.

MVH
Bjarne

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-03-07 18:28

> [...]
> Danmark.
> Men så er det måske nok forbrugerombudsmanden man først skal anmelde spam

Nå ja, fordi det (nok - svjh, har dog ikke set efter i lovgivningen) er
forbrugerombudsmanden der er den påtaleberettigede.

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 08-03-07 18:53

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nå ja, fordi det (nok - svjh, har dog ikke set efter i lovgivningen) er
> forbrugerombudsmanden der er den påtaleberettigede.

Ok Så må konklucionen og svaret til Svend Erik vel være at spam skal
anmeldes til forbrugerombudsmanden.

Bjarne

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-03-07 19:29

Bjarne Østergård <bja@ydicon.dk> wrote:

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ok Så må konklucionen og svaret til Svend Erik vel være at spam skal
> anmeldes til forbrugerombudsmanden.

Ja, og det var nok en nyttig oplysning og ta' med på:

http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 08-03-07 10:08

On 2007-03-08, Bjarne Østergård <bja@ydicon.dk> wrote:

> Hvis det er spam er det jo ulovligt og så skal det vel meldes til politiet

Spam er mere end overtrædelse af markedsføringsloven.

--
Andreas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-03-07 13:53

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote:

> Spam er mere end overtrædelse af markedsføringsloven.

Og så er det forbrugerombudsmanden, ikke politiet.

Fra : Kent Friis

Dato : 08-03-07 16:55

Den Thu, 8 Mar 2007 08:39:49 +0100 skrev Bjarne Østergård:

> "Svend Erik" <sew@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er spam er det jo ulovligt og så skal det vel meldes til politiet

Ikke alt spam er ulovligt. Og hvis der er tale om ulovligt spam, er
det forbrugerombudsmanden der skal klages til.

Mvh
Kent

Fra : Kristian Thy

Dato : 08-03-07 21:11

On Mar 8, 7:29 pm, h...@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote:

> Ja, og det var nok en nyttig oplysning og ta' med på:
>
> http://sikkerhed-faq.dk

Hvad i himlens navn har det med sikkerhed at gøre?

\\kristian

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-03-07 21:34

Det der står på http://sikkerhed-faq.dk? Det må du nok spørge om.