Indsæt filer ?
Fra : Is

Dato : 06-03-07 20:04

Hej

Jeg har overtaget et ældre word dokument, som er redigeret af flere
forskellige, med mere eller mindre forstand sådan hvad design angår.
Det er derfor meget rodet stilmæssigt. Det var dog godt opdelt i
afsnit.

Derfor har jeg taget et afsnit af gangen, kopieret det til "Notesblok"
og så tilbage i word, for på den måde at komme af med alt gammel
formatereing.

Jeg har så gemt hvert afsnit i ET word dokument, fordi jeg mener det
på den måde er nemmere at redigere for alle.

Nu er det så, jeg kunne tænke mig at inkludere alle filerne i en fil,
så men ved gennemsyn/visning, ikke skal åbne hver fil for sig, men kan
vise det som en samlet fil.

Jeg tænker på ligesom man kan når man laver hjemmeside, kan man
inkludere mange sider i en side.

Eller bør det gøres på en helt anden måde

Erik Isager

Fra : Lars Klintholm

Dato : 07-03-07 00:30

Den 06 mar 2007 skrev Is i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Derfor har jeg taget et afsnit af gangen, kopieret det til
> "Notesblok" og så tilbage i word, for på den måde at komme af med
> alt gammel formatereing.

Du kan rense hele dokumentet på en gang:
1. Tryk Ctrl + A (for at markere hele dokumentet)
2. Tryk Ctrl + mellemrum (for at rense for tegnformater)
3. Tryl Ctrl + Q (for at rense for afsnitsformater)
4. Tryk Shift+Ctrl+N (for at rense for typografier)

Hvis du bruger Word 2002 eller 2003 kan du aktivere opgaveruden
Typografier og formater, og her vælge "ryd formatering". Den udfører
2., 3. og 4. i et hug

Lars Klintholm

Fra : Lars Klintholm

Dato : 07-03-07 00:32

> [...]

> fil, så men ved gennemsyn/visning, ikke skal åbne hver fil for
> sig, men kan vise det som en samlet fil.

Word har en facilitet, der hedder Hoved- og underdokument. Prøv at læse
i hjælpen eller søg på nettet (Masterdocument)

Lars Klintholm

Fra : Is

Dato : 07-03-07 20:30

"Lars Klintholm" <klintholm@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Word har en facilitet, der hedder Hoved- og underdokument. Prøv at
læse
> i hjælpen eller søg på nettet (Masterdocument)

hmm, det ser spændende ud - synes dog ikke der står meget i hjælp
(2003)
Søgning på nettet, synes jeg enten føre til kurser man kan købe, eller
noget på engelsk, som ikke lige er sagen.

Har du et link til noget særligt ??

Har dog fundet ud af at man laver et index, som anvendes som hoved
dokument, og herfra linker man til under dokumenterne. ??

Hvor skal de være placeret i forhold til hinanden ??
Jeg har det hele liggende i samme mappe, og når jeg forsøger at lave
et link, kan jeg ikke få lov til at vælge ok.
Hvis jeg klægger under dokumenterne i en mappe ved siden af, kan jeg
godt få lov til at vælge ok.

Men når jeg åbner linket, så komme jeg kun til den mappe hvori
underdokumentet ligger i ??
Kan det være noget i navnet på under dokumentet der ikke er godt nok
??
Linket er : ../Rød%20mappe%202007/# 03 Udvalgsmedlemmer.doc

Har også forsøgt med :
.../Rød%20mappe%202007/#%2003%20Udvalgsmedlemmer.doc

men resultatet er det samme.

Erik Isager

Fra : Lars Klintholm

Dato : 08-03-07 00:09

Den 07 mar 2007 skrev Is i dk.edb.programpakker.ms-office:

> [...]
> Søgning på nettet, synes jeg enten føre til kurser man kan købe,
> eller noget på engelsk, som ikke lige er sagen.

Må det være på norsk?

http://infoweb.ntnu.no/read_article.php?aid=340

Eller måske denne (punkt 20):

http://www.it-borger.dk/laer-om-it/din-pc/25-tips-til-word-1

Lars Klintholm

Fra : Is

Dato : 08-03-07 22:33

> Må det være på norsk?
>
> http://infoweb.ntnu.no/read_article.php?aid=340
>
> Eller måske denne (punkt 20):
>
> http://www.it-borger.dk/laer-om-it/din-pc/25-tips-til-word-1

Mange tak Lars

De er helt fine - foreløbig tror jeg, jeg har fået det til at fungere
ved at læse den danske - men jeg skal da også lige kigge lidt på den
på Norsk.

Takker

Erik Isager

Fra : Lars Klintholm

Dato : 09-03-07 08:11

Den 08 mar 2007 skrev Is i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Mange tak Lars

Velbekomme Erik, tak for tilbagemelding

Lars Klintholm

Fra : Finn Erichsen

Dato : 15-03-07 23:51

Hej Erik jeg må sige at jeg blev inspireret af din samtale med
Lars og fik lyst til at prøve hvordan det virker. Jeg så mig om
få den af dig oplyste adresse med alt der er jo på dansk og det
syntes jeg er helt fint. Dejligt at se at man har sådan nogle
sider hjemme i dammen. Det er da også dejligt at der er
mennesker som Lars, Leo og en del flere der over mange år har
været så hjælpsomme i disse bruger grupper og så helt vederlags
frit, fint.
Jeg gik altså i gang men måtte ty til de engelske beskrivelser
da jeg bor i Australien. Det gik egentligt forbavsende let men
det i i Danmark kalder Disposition kaldes på Engelsk Outline og
det heksede jeg med et par dage for man skal faktisk bruge 2
forskellige Outline. Outline fra Menu linien i toppen af skærmen
under værktøjslinier, som jeg skulle bruge til at promote samt
demote til henholdsvis overskrift og kapitler. Den Outline der
skulle bruges til at forbinde hoved dokument og kapitlerne kunne
jeg ikke finde da jeg ikke tænkte over at der 2 forskellige
Outline menuer det er den i nederste venstre hjørne nr. 4 fra
venstre så da klokke endeligt ringede ja så gik det hele som på
skinner. Dog er der en ting jeg gerne vil vide on du ha det
samme problem. Mit master dokument kommer nu op med kapitel
overskrift som en hyber link alle med mappe navnet (altså samme
navn for alle kapitler + nummer der er forskelligt) og så i mit
tilfælde et nummer der svare til samme kapitel. Jeg havde
egentligt forventet at det ville komme op med kapitel navn.
Har du samme problem? Hvis nej hvordan får du navnet til bære
kapitel navnet og ikke mappe navnet.

Cheers Finn

--
Finn Canberra Australia

Fra : Is

Dato : 16-03-07 00:28

"Finn Erichsen (slet JWLXJ)" <elveplum@JWLXJcyberone.com.au> skrev i
en meddelelse news:11739993490.211382874740973@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> egentligt forventet at det ville komme op med kapitel navn.
> Har du samme problem? Hvis nej hvordan får du navnet til bære

Hej - ka du holde varmen der nede ??

Det er da godt at andre kan få ideer af de spørgsmål jeg stille

Men må dog sige - at jeg har droppet ideen med på den måde at samle
dokumentet igen. Fordi jeg synes at det så igen bliver for indviklet
at vedligeholde af personer der er meget lidt kyndige i word m.m.

Så jeg lagre et afsnit i hver fil, men nummerere dem praktisk, så de
er i den ønskede rækkefølge i mappen de er i.
F.eks.
#02 Formål
#03 Bestyrelsens arbejdsfordeling
osv.

Erik Isager

Fra : Finn Erichsen

Dato : 16-03-07 05:16

Hej Erik det var hurtigt du kom tilbage må jeg sige

>Hej - ka du holde varmen der nede ??

Ja det går, i dag er det lidt varmt for årstiden 32 grader men
det er efterår nu som startede 1/03 og her i denne del af
Australien passer det forbavsende nok det med årstiderne.
Normalt har vi om efteråret dagtemperaturen op til 28 men ofte
mellem 22 til 28 nat temperaturen ned til ca. 14 grader og det
lader sig nik høre. Det er de dejligste 9 måneder der ligger
forude, men denne form for sludder hører vist ikke til i denne
gruppe.

>Det er da godt at andre kan få ideer af de spørgsmål jeg
stille

Ja det er vel det, det hele drejer sig om, lære af andres
manglende viden eller deres visdom. Mange går vel ligesom jeg,
støder på muligheder og tænker det må jeg huske hvis jeg skulle
komme der men får ikke gjort andet. Ja så kommer der en Erik
forbi med spørgsmålet, og bingo selvstarteren går i gang, men
det er vel også sådan det bør være.

> [...]
indviklet
>at vedligeholde af personer der er meget lidt kyndige i word

Det føler jeg du har ret i man kommer til at mangle overblikket
over dokumentet da man skal åbne alle disse afsnit. Til det jeg
troede jeg ville kunne komme til at bruge det til virker det
mildest talt kluntet og ser usmart ud, ingen finesse. Jeg har
også tænkt mig at fortsætte med den måde vi hidtil har klaret
den på. Et stort dokument opdelt i afsnit og hvor vi alle kan se
hvem der har skrevet hvad og med diverse sektions break kolonne
break og hvad ved jeg (jeg kan ikke lige forestille mig hvad
break hedder på dansk, gider ikke slå det op).

Cheers Finn

Finn Canberra Australia