Score i Aquamank3 på fx7900GT
Fra : Tonni Madsen

Dato : 05-03-07 20:26

Hejsa, jeg hjar lige smidt et 7900gt i min spand...
AMD 64 3500+ 2*512mb(dual) ram.
Jeg har kune prøvet aquamark3, og der scorer jeg 72000 (11500 gfx).
Når jeg søger på nettet ligger de ofte over 100000, er det pga en hurtigere
cpu, eller kører min ikke optimalt...
Jeg blev lidt overrasket over at fps ikke var meget højere end med mit gamle
5900xt, ca 70 fps hele vejen, nåede ingen steder over 100, det overraskede
mig noget da den gamle ofte lå lige så højt...
Nogen forslag?

Tonni Madsen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 06-03-07 02:40

"Tonni Madsen" <Tonnimadsen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gamle 5900xt, ca 70 fps hele vejen, nåede ingen steder over 100, det
> overraskede mig noget da den gamle ofte lå lige så højt...

CPU'en har da noget at sige, men også gfx driveren har noget at sige.
Mange der bencher har tunet deres drivere for at få så høj en score som
muligt, det har ingen afspejling til den reelle ydelse i f.eks. spil.
Så jeg tror ikke du skal bekymre dig alt for meget om din score.

Jeg tog til sammenligning en test på min gamle spand bestående af:
AMD XP 1800+ @ 2.2 GHz
2 x 512 PC4000 RAM @ 200 MHz (400 FSB)
nVidia 7600GS AGP

Score: (ca. tal pga. jeg glemte at skrive dem ned)
GFX: ca. 7000
CPU: ca. 7300
Score: ca 42.000

Mvh
Benjamin

Fra : Tonni Madsen

Dato : 07-03-07 21:03

Jeg takker for svaret... det har nok noget med cpuen at gøre ja...
Jeg har prøvet at OC 100Mhz både på core og ram, og det har ikke hævet
scoren, så flaskehalsen må ligge et andet sted...

Tonni Madsen