Spybots scanningsresultater
Fra : Lone

Dato : 04-03-07 16:19

Go' søndag

Ved scanning med Spybot, finder den konsekvent 2 'detaljer'
som jeg godt kunne tænke mig at vide om jeg uden videre
kan tillade mig at bede den holde op med at meddele....
-eller, hvis det ville være en dårlig idé - hvad kan der så ske
ved at lade den "fixe" det. (grunden til jeg er lidt forsigtig med
dét, er at det jo er reg.en der vil blive 'pillet ved' ved 'fixning')

De to detaljer den finder er:
1)
Microsoft.WindowsSecurityCenter.UpdateDisableNotify: Indstillinger
(Registreringsdatabaseændring, nothing done)
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center
\UpdatesDisableNotify!=dword:0

2)
Microsoft.WindowsSecurityCenter.AntiVirusDisableNotify: Indstillinger
(Registreringsdatabaseændring, nothing done)
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center
\AntiVirusDisableNotify!=dword:0

Ad 1) Jeg kører ikke med automatisk opdatering, men henter selv,
så dette er slået _fra_ i sikkerhedscentret

Ad 2) I sikkerhedscentret har jeg slået _til_ at jeg godt vil adviceres
hvis den registrerer problemer med mit antivirusprogram.

Spybot har ikke noget at tilføje ude til højre vedr. disse to 'detaljer'
så jeg kan ikke helt gennemskue hvad det er den har fundet her.

Anyone?

--
vh Lone

Fra : MFN

Dato : 04-03-07 17:13

Hvis du fjerner dem, vil Windows give besked om at "du ikke har en aktiv
firewall eller antivirus" ...... noget i den stil i alt fald. Systemet
crasher altså ikke, og du kan blot sige "nej" når windows så spørger om den
fremover skal give dig denne besked. Spybot vil i så fald finde de samme
detaljer igen og igen, men det har altså ingen betydning.

Det var sådan i grove træk, andre og klogere hoveder vil sikkert kunne give
dig mange flere detaljer.

mvh
Michael

Fra : Lone

Dato : 04-03-07 18:59

"MFN" <mfnprivat@msn.com> skrev i en meddelelse news:45eaf007$0$836$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
>
> Det var sådan i grove træk, andre og klogere hoveder vil sikkert kunne give dig mange flere

Tak for indsparket!

Nu har jeg valgt at fortælle spybot den ikke behøver give
mig dén besked igen - så regner jeg med den reagerer
hvis der ændres ved indstillingen på et senere tidspunkt
.....det _kunne_ jo være det ikke var mig selv der havde
ændret det

--
vh Lone

Fra : Ole C

Dato : 04-03-07 17:50

Lone skrev blandt andet:

> [...]
>
> Spybot har ikke noget at tilføje ude til højre vedr. disse to
> 'detaljer' så jeg kan ikke helt gennemskue hvad det er den har fundet

Spybot fortæller dig egentlig bare, at der er ændret på default
indstillingerne i Sikkerhedscentret.
Men da det er noget du helt bevidst har gjort, kan du bare bede Spybot om at
ignorere dette i fremtiden. Det har jeg gjort.

--
vh
Ole C.

Fra : Lone

Dato : 04-03-07 19:00

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Spybot fortæller dig egentlig bare, at der er ændret på default indstillingerne i
> Sikkerhedscentret.

Ok, tak for den!

> Men da det er noget du helt bevidst har gjort, kan du bare bede Spybot om at ignorere dette i
> fremtiden. Det har jeg gjort.

Oki - har bedt den "undtage de to identifikationer for yderligere søgning".

Tak for hjælpen!

--
vh Lone

Fra : jama

Dato : 06-03-07 05:20

Lone wrote:
> [...]
>
> Spybot har ikke noget at tilføje ude til højre vedr. disse to
> 'detaljer' så jeg kan ikke helt gennemskue hvad det er den har fundet

Hvorfor ikke bruge SuperAntiSpy, istedet.
Mvh:Jama

Jama

Fra : Lone

Dato : 06-03-07 22:29

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke bruge SuperAntiSpy, istedet.

Ganske enkelt fordi:
Kender det ikke - og kender ikke nogen der bruger det heller

Skulle det være bedre,- og hvis ja: hvordan?

--
vh Lone

Fra : jama

Dato : 07-03-07 12:06

Lone wrote:
> "jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> Ganske enkelt fordi:
> Kender det ikke - og kender ikke nogen der bruger det heller
>
> Skulle det være bedre,- og hvis ja: hvordan?

Prøv at gå igennem de forskellige News Grupper, så ser du denne blive nævnt
gang på gang.
Mvh.Jama

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 12:54

jama skrev:

> Prøv at gå igennem de forskellige News Grupper, så ser du denne blive nævnt
> gang på gang.
> Mvh.Jama

Mjaaah og 95 % af gangene når det er nævnt i en dansk gruppe er det af
dig ser det ud til ;)

Superantispyware er da udemærket, men heller ikke den tager alt det lort
der er derude. Jeg har yderst sjældent noget spyware eller lignende på
mine egne maskiner, men har ofte andres maskiner inde til "service" og
der er superantispyware altså sjældent løsningen på alle problemerne.
Generelt set bruger jeg kombinationer af diverse tools, og rootkit
værktøjer og så en ordentlig spand tålmodighed.

Steinbjørn

Fra : Lone

Dato : 07-03-07 16:44

""S. Sørensen"" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Generelt set bruger jeg kombinationer af diverse tools, og rootkit værktøjer og så en ordentlig
> spand tålmodighed.

Hvilke tools /rootkit værktøjer?

Jeg lader AdAware og SpybotS&D køre en runde en gang i mellem,
men er Temp/Temporary tømte finder de aldrig noget.......og så kan
jeg jo vælge at være 'lykkeligt uvidende' hvis der skulle være noget
"grums" Men er der andre progs du vil foreslå /anbefale til at køre
jævnlige tjek?

--
vh Lone

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 18:46

Lone skrev:
> [...]
> jeg jo vælge at være 'lykkeligt uvidende' hvis der skulle være noget
> "grums" Men er der andre progs du vil foreslå /anbefale til at køre

Det er svært for mig, at give en egentlig anbefaling af et enkelt
værktøj som det der skulle være løsningen på alle problemer. Personligt
bruger jeg ikke noget antispyware der kører resident. Mine erfaringer
med det er, at de fleste værktøjer i en eller anden forstand tager de
mest gængse ting, men ofte render jeg ind i et eller andet jeg som jeg
bliver nød til, at forsøge at fjerne manuelt eller noget jeg ikke lige
kan identificere.

Der er bunker af antispyware og som nævnt er det svært for mig, at vælge
et frem for et andet. Hvad angår Rootkit's så hælder jeg til værktøjer
som Sysinternals Rootkit Revealer, Rootkit Unhooker, IceSword, Gmer
generelt, men jeg kan sagtens finde på, at forsøge mig med andre. Det
kommer an på situationen. Derudover kan man altså komme rigtigt langt
ved, at google på mistænkelige filnavne og deslige og dermed
identificere hvad du er inficeret af og ofte også finde ud af hvordan
man slipper af med det.

Mvh
Steinbjørn

Fra : Lone

Dato : 07-03-07 20:41

> Det er svært for mig, at give en egentlig anbefaling af et enkelt
>værktøj som det der skulle være løsningen på alle problemer.

Ville også være _lidt_ mærkeligt hvis du kunne ...........
(Jeg tænkte nærmere noget supplerende....)

> Hvad angår Rootkit's så hælder jeg til værktøjer som
>Sysinternals Rootkit Revealer, Rootkit Unhooker, IceSword,
>Gmer generelt, men jeg kan sagtens finde på, at forsøge mig med andre.

Serious stuff! Interessant hvad de kan komme omkring... digitale
detektiver ;) Men man skal da vist være ret bekendt med datakoder/
sprog for at kunne anvende dem / de resultater de kommer med.

Tak for inspirationen! Gemmer linksene - så er der noget at fifle med
en dag med reddi go' tid. Eller den dag der måske opstår problemer,
- og så håbe man kan greje det de evt. hitter

--
vh Lone