Logic board til HDs ( lettere OT)
Fra : tom

Dato : 04-03-07 19:58

Er der nogen her der ved om det er muligt at købe logicboards til SCSI HDs..
Og kan det betale sig??
Kan de refurbishes??/ byttes ( købt brugt)

Mangler boards til lfølgende cheetah 10k7 ( to styks ) ( 10k) ( 150GB )
( st3146707LW )
cheetah ultra 320 ( 15k) ( 36 GB) (st336753LW )

Er det muligt at skifte boards fra en disk type til en anden..
Jeg mener en cheetah til en anden cheetah.. er klar over at en 15k disk
f.eks vil performe dårligere.. men disse diske er altså relativt
pebrede i indkøb..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-03-07 22:54

tom <spam@bam.dk> wrote:

> [...]
> Jeg mener en cheetah til en anden cheetah.. er klar over at en 15k disk
> f.eks vil performe dårligere.. men disse diske er altså relativt

Er det fordi der er vigtige data på de diske ? ... eller er du bare
nærig ?

hvis det er det første så skal det som regel være fra samme serie, pga.
evt. ændringer i firmware. Hvis det er det andet ... køb nogen nye diske

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : tom

Dato : 05-03-07 15:34

On 2007-03-04 22:53:52 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:

> [...]
>
> hvis det er det første så skal det som regel være fra samme serie, pga.
> evt. ændringer i firmware. Hvis det er det andet ... køb nogen nye diske

jeg er nærig..
Ender nok med bare at købe nyt..
Havde blot håbet på at det var muligt at få nye logicboards etc..
Diskene er på godt gammeldags dansk pisse dyre !! ( 3300 stykket for
15k diskene) (5500 stykket for de store 10k7 diske)
Havde jo været nogle sjove penge at spare..

Fra : tom

Dato : 05-03-07 16:17

On 2007-03-05 15:34:17 +0100, tom <spam@bam.dk> said:

> [...]
> 15k diskene) (5500 stykket for de store 10k7 diske)
> Havde jo været nogle sjove penge at spare..

Har netop tjekket op med seagate, og der er garanti på tre af fire
diske.. ( den sidste har defekt logicboard ( knækket modstand)
Så nu ryger de afsted.
Så må vi se om de gider bytte dem..
Tom

Fra : kjhfkjh

Dato : 06-03-07 20:16

tom <spam@bam.dk> wrote:

>Har netop tjekket op med seagate, og der er garanti på tre af fire
>diske.. ( den sidste har defekt logicboard ( knækket modstand)

med denne lidt uklare fejlbeskrivelse ville man jo mene der kan
monteres en ny modstand på printkortet, såfremt du kan aflæse koden
eller værdien fra en tilsvarende disk naturligvis.

Fra : tom

Dato : 08-03-07 22:16

On 2007-03-06 20:15:50 +0100, kjhfkjh <nospam@nospam.invalid> said:

> med denne lidt uklare fejlbeskrivelse ville man jo mene der kan
> monteres en ny modstand på printkortet, såfremt du kan aflæse koden
> eller værdien fra en tilsvarende disk naturligvis.

jep, men selve disken, er vist nok også død, og desuden IKKE under
seagate garanti, da den er indkøbt ( hvor????) som del af et system.. i
følge seagates trackNtrace system.. sn+item No

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-03-07 22:47

tom <spam@bam.dk> wrote:

> jep, men selve disken, er vist nok også død, og desuden IKKE under
> seagate garanti, da den er indkøbt ( hvor????) som del af et system.. i
> følge seagates trackNtrace system.. sn+item No

Seagate skelner imellem løse drev og drev solgt som OEM i f.eks. LaCie
eller lign. kabinetter

/thomas

Fra : tom

Dato : 12-03-07 17:15

On 2007-03-08 22:46:33 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:

> Seagate skelner imellem løse drev og drev solgt som OEM i f.eks. LaCie
> eller lign. kabinetter
>
> /thomas

Fik tjekket op på "OEM" disken..
Var indkøbt sammen med et par hundrede andre U320 diske..
Har nu fået tre "nye" diske af seagate .. 2x150GB 10k U320 diske og og
en enkelt 15k 36GB disk..
Alle er refurbished..
Så jeg er voldsomt tilfreds med seagate...
Nu skal jeg bare have knaldet dem i et kabinet..
Det burde giver sustain read/write på150-200MB/s ( 4xsata 7200 giver
"kun" 75-80MB/s)( det er hvad jeg kører med nu..