Automatisk logon på trådløs netværk
Fra : Kent

Dato : 03-03-07 18:11

Jeg skal selv vælge mit netværk, hver gang jeg tænder MacBooken. På en
Pc logger maskinen selv på netværket, så snart det er fundet.

Under netværk har jeg.:
Lokalitet: Automatisk
Vis: AirPort
Forbind som standard til: Automatisk

Og jeg har prøvet med Forbind som standard til: Fortrukne netværk, hvor
mit net så er listet som det eneste.

Der står så, at "AirPort vil oprette forbindelse til det første
tilgængelige netværk på listen". Men åbenbart ikke automatisk.

Hvad mangler jeg at sætte op? Eller kan det ikke lade sig gøre?

--

Kent

Fra : Henrik

Dato : 03-03-07 18:16

On 2007-03-03 18:11:28 +0100, Kent <kentF_JERNmagnussen@aim.com> said:

> [...]
> tilgængelige netværk på listen". Men åbenbart ikke automatisk.
>
> Hvad mangler jeg at sætte op? Eller kan det ikke lade sig gøre?

Havde det samme problem på min Mac Mini i en periode, jeg valgte at
sætte den til fortrukne, og satte mit net til der, så lod jeg den køre
der, og slog den senere tilbage på automatisk og nu virker det.

Henrik

Fra : Kent

Dato : 03-03-07 20:48

Henrik skrev:
> Havde det samme problem på min Mac Mini i en periode, jeg valgte at
> sætte den til fortrukne, og satte mit net til der, så lod jeg den køre
> der, og slog den senere tilbage på automatisk og nu virker det.
Det er jo nærmest en XP-løsning til mange ting. Jeg lever med det og ser
om det går i orden.
Tak for et hurtigt svar.

--

Kent

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-03-07 12:38

On 2007-03-03 18:11:28 +0100, Kent <kentF_JERNmagnussen@aim.com> said:

> [...]
> tilgængelige netværk på listen". Men åbenbart ikke automatisk.
>
> Hvad mangler jeg at sætte op? Eller kan det ikke lade sig gøre?

Det burde det kunne. I kontrolpanelet Netværk kan man under AirPort
klikke på Indstillnger og bl.a. vælge, at der skal indtastes
administratorpassword, når man skifter netværk. Du har vel ikke et hak
der? Man kan også vælge, hvad der skal ske, hvis der ikke findes et
foretrukkent netværk.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : KentBM

Dato : 16-03-07 20:10

Henrik Münster skrev:
> [...]
> administratorpassword, når man skifter netværk. Du har vel ikke et hak
> der? Man kan også vælge, hvad der skal ske, hvis der ikke findes et
Jeg har valgt, at blive ved med at søge efter nyligt brugte netværk. Da
jeg ikke er interesseret i at bruge et af min naboers netværk. Jeg bor i
lejlighed og 2 - 3 netværk ud af par og tyve mulige er ikke beskyttet.
Og så har jeg slået stabilitet til.

--

Kent