BookEndzDocks portreplikatorer
Fra : Per Rønne

Dato : 03-03-07 14:25

På:

<http://www.bookendzdocks.com/Docking_Stations-Docking_Station_for_13_Ma
cBook_White.html>

kan man få diskstioner til MacBook, men i Message-ID

<lr1ob4-3v3.ln1@wm.reippuert.dk>

giver Morten Reippuert Knudsen udtryk for at sådanne portreplikatorer
ødelægger portene.

Det forstår jeg ikke, da alternativet for mig er at slutte en bunke
kabler fra og til, hver gang jeg skal have en sådan laptop med [jeg har
allerede erfaringer med min Thinkpad].

Er der nogle der har erfaringer med portreplikatorer der vil give deres
besyv med?

Jeg synes ikke at jeg kan se rapporter om voldsomme problemer på:

<http://www.google.dk/search?q=macbook+%22docking+station%22+experiences
&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-03-07 15:20

Per Rønne <per@rqnne.invalid> wrote:

> Det forstår jeg ikke, da alternativet for mig er at slutte en bunke
> kabler fra og til, hver gang jeg skal have en sådan laptop med [jeg har
> allerede erfaringer med min Thinkpad].

Din thinkpad har ét stik der er designet til at blive hevet ind og ud,
og dermed kan tåle belastningen.

Din macbook har 5-10 stykker der skal sættes i samtidig.
Forstil dig at du ikke holder din kommende macbook helt lige idet du
sætte den i docken. Sammenlign det med når du eks har løftet en dør af
hængslerne og skal sætte den på igen. Dennes hængsler er endda
designet så de kan tåle du ike rammer helt præcist i første forsøg.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-03-07 16:30

> Din thinkpad har ét stik der er designet til at blive hevet ind og ud,
> og dermed kan tåle belastningen.
>
> Din macbook har 5-10 stykker der skal sættes i samtidig.

7 hanstik.

> [...]
> hængslerne og skal sætte den på igen. Dennes hængsler er endda
> designet så de kan tåle du ike rammer helt præcist i første forsøg.

Sammenlign det med at man skal sætte 7 stik i, hvoraf en del altid
kommer lidt skævt. Under ingen omstændigheder kommer MacBook'en til at
lide skade, og jeg kan ikke forestille mig at man kan sætte ét stik i,
uden at alle de andre sidder præcist [med undtagelse af et af
lydstikkene].

Og - har du nogen erfaringer?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-03-07 19:00

> 7 hanstik.

Hvor ofte sætter du 7 stik i? Jeg vil gætte på at du i 9/10 tilfælde
blot sætter ét USB, ét strøm og måske et netværkskabel i.

Det tager mig max 15 sekunder når jeg på jobbet slutter skærm,
strøm, mus og netværkskabel til, og jeg behøver ikke koncentrere mig
om hvorvidt jeg rammer præcist.

> Sammenlign det med at man skal sætte 7 stik i, hvoraf en del altid
> kommer lidt skævt.

Når ét individuelt stik sættes forkert i påvirker det ikke de øvrige.

Har du prøvet at hænge en dør på hængslerne? Det er bumlet at ramme 3
hængsler på én gang, de er endda dimensioneret til at kunne håndtere
belastningen og styre sig selv på plads.

> [...]
> lide skade, og jeg kan ikke forestille mig at man kan sætte ét stik i,
> uden at alle de andre sidder præcist [med undtagelse af et af

Det kan jeg.

> Og - har du nogen erfaringer?

med stik: jeps.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-03-07 20:00

> Hvor ofte sætter du 7 stik i? Jeg vil gætte på at du i 9/10 tilfælde
> blot sætter ét USB, ét strøm og måske et netværkskabel i.

På min Thinkpad sætter jeg hver gang jeg har haft den med 7 stik i:

miniFW-stik.
mikrofon-stik.
højttaler-stik.
rj45.
usb-stik-stik. [gerne 2].
strøm-stik.
vga-stik.

Jeg sætter den nemlig til en iogear i/o switch, så den går op til
headset eller højttalere, 19" fladskærm, og mit store tastatur, mus og
trackball. Samt Palm Treo-cradle. Og i øvrigt også til en usb all-in-one
printer, scanner etc.

> [...]
> hængsler på én gang, de er endda dimensioneret til at kunne håndtere
> belastningen og styre sig selv på plads.

Der er kun to hængsler på mine døre, og en portreplikator er nok 'noget'
lettere at styre end en tung dør, der endda skal holdes vertikalt.

Men altså ikke med portreplikatorer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk