Office validering
Fra : Lone

Dato : 02-03-07 19:24

Hej

Ifm. validering af styresystem (XP Home) ville jeg også lige
validere min Office XP standard (2002, SP3) for undervisere.

Men jeg får svaret fra officevalidering, at "validering er
ufuldstændig" da "valideringsprocessen ikke kunne udføres
fordi MS office ikke er aktiveret".

Det fatter jeg så ikke en bønne af - for den er aktiveret
og har jo været det i flere år, og jeg har heller ikke haft
problemer med at opdatere på noget tidspunkt. Går jeg
op under hjælp, og klikker "aktiver produkt", kommer
svaret "Er aktiveret".

Har også kørt "find og ret fejl" via installationscd i
et af office-programmerne - det hjælper ikke noget.

Har haft ringet til MSsupport, som mente at hvis aktiveringen
0 stilles, og jeg så aktiverer "forfra" må det kunne valideres.

Men, men.... han har så sendt en mail hvor han skriver jeg skal
finde to filer der skal slettes: Opa 10.bak og Opa 10.dat
Men de filer er ikke på min puter (heller ikke i systemmapper,
skjulte, eller undermapper)

Så - mon der er nogen herinde der ved hvordan man
0 stiller sin aktivering af Office?

(både Office og XP er fuldt opdateret - lige med undtagelse
af IE7 og WMP 11 som jeg ikke har hentet endnu.)

--
vh Lone

Fra : Lone

Dato : 15-03-07 01:15

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men jeg får svaret fra officevalidering, at "validering er
> ufuldstændig" da "valideringsprocessen ikke kunne udføres

Og her kommer løsningen - måske andre kan bruge det hvis
det samme problem dukker op.
(at office ER aktiveret på puteren og kører derudaf, men at
officevalidering ikke kan validere fordi den aflæser at office
_ikke_ er aktiveret)

Find to filer: data.dat og DATA.BAK (på min puter i mappen
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Office\Data)

(vis skjulte filer skal slås til, og der skal søges i systemmapper, skjulte og
undermapper) ..............søg på DATA*.* (hvis de har en anden placerering)

-og slet de to filer. ( evt. kopier dem først til en diskette el. lign.......just in case)

*Start et af officeprogrammerne

*Under 'Hjælp'-fanebladet vælges 'Ativer program'

......så begynder puteren først at installere, beder efter et stykke tid om
office-cd'en og vil igen have 'ok' til at installere............og frem dukker så
(langt om længe) et vindue med anmodning om aktivering. (vælg land,
og klik ok for at aktivere)

Eneste _synlige_ ændring på de to filer var i mit tilfælde:

1)data.dat --> står som 'sidst ændret´' pr. dags dato og tidspunktet for aktiveringen.

2)DATA.BAK --> står som 'sidst ændret' samme dato i februar 2001 som den
gamle DATA.BAK, _men_ tidspunktet er rykket en time frem.
(gl= kl. 3:12) (nye= kl.4:12)

--
vh Lone