FTP begræsninger i OSX server?
Fra : Franz Berliner

Dato : 02-03-07 10:10

Hejsa

Er der én af brugerne af OS X server her i gruppen der ved om
begrænsningen til 10 brugere i 10 client versionen også gælder samtidige
FTP og Webdav brugere eller om det kun gælder Appletalk og windows
netværk klienter?

Hos Apple står der at det gælder "fileservices". Samtidg står der at 10
bruger versionen er velegnet til mindre hostingudbydere, hvilket peger
lidt i hver sin retning.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-03-07 10:17

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> [...]
>
> Hos Apple står der at det gælder "fileservices". Samtidg står der at 10
> bruger versionen er velegnet til mindre hostingudbydere, hvilket peger

10 brugere er ment som 10 aktive samtidige AFP eller SMB brugere. FTP
services er ikke medregnet ..

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Franz Berliner

Dato : 02-03-07 11:07

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> 10 brugere er ment som 10 aktive samtidige AFP eller SMB brugere. FTP
> services er ikke medregnet ..

OK, tak for opklaringen - det lyder godt

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-03-07 15:02

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> 10 brugere er ment som 10 aktive samtidige AFP eller SMB brugere. FTP
> services er ikke medregnet ..

Der er ikke begrænsning på SMB serveren.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-03-07 15:37

> Der er ikke begrænsning på SMB serveren.

ikke ? er du sikker ?

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-03-07 16:19

g> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> ikke ? er du sikker ?

99,9% Det er en ganske almindelig samba. Der er ej heller en 5 bruger
begrænsning på Mac OS X klientens samba server.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-03-07 15:02

> [...]

> begrænsningen til 10 brugere i 10 client versionen også gælder samtidige
> FTP og Webdav brugere eller om det kun gælder Appletalk og windows

Det er kun på AFP serveren der er en begrænsning på 10 samtidige
brugere. Alle andre services er ligeglade.

Prisforskellen er på 10 bruger og ubegrænset er såvidt jeg husker ikke
særlig stor, og da Apple ikke tilbyder en opgraderingspris fra 10
bruger til ubegrænset bør man være helt sikker på at man aldrig får
behov for mere en 10 sessions inden man beslutter sig for at spare
penge.

Fra : Franz Berliner

Dato : 02-03-07 16:19

> [...]
> bruger til ubegrænset bør man være helt sikker på at man aldrig får
> behov for mere en 10 sessions inden man beslutter sig for at spare

Jeg synes da alligevel der er et stykke. Så vidt jeg kan se koster 10
bruger under 4000 kr., mens ubegrænset koster 7500 kr. En opgradering
fra 10 bruger til unlimited koster 3800 kr. (iflg. Applestore)

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-03-07 17:07

> Jeg synes da alligevel der er et stykke. Så vidt jeg kan se koster 10
> bruger under 4000 kr., mens ubegrænset koster 7500 kr. En opgradering
> fra 10 bruger til unlimited koster 3800 kr. (iflg. Applestore)

Jeg har selt ikke opdaget at de sælger upgrades, så kan du se bort fra
mit forbehold.