ka' det virkelig passe? :-)
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 28-02-07 22:30

Det er da helt usædvanligt, at der slet ikke er nogen, der kan hjælpe… Tro
sgu at mit spørgsmål er druknet i alle de andre gode emner.
Jeg har brændt nogle avi filer over på en DVD og mistet lyden undervejs.
Filerne er encoded og skulle således kunne afspilles på en almindelig DVD.
Der er brændt i pal.
Billederne vises fint, men lyden er aldedles forsvundet. Hvad gør jeg
forkert.

Der er brændt via Roxy Toast

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Rune Ege Gade Maagen~

Dato : 02-03-07 17:13

Frank Løkkegaard skrev:
> [...]
> Der er brændt i pal.
> Billederne vises fint, men lyden er aldedles forsvundet. Hvad gør jeg

Lyden er nok ikke brændt med. Prøv igen, og se om diskimaget kører med VLC.

Fra : Lyrik

Dato : 02-03-07 18:12

Den 02.03.2007 kl. 17:13 skrev Rune Ege Gade Maagensen <reg@maagensen.com>:

> Lyden er nok ikke brændt med. Prøv igen, og se om diskimaget kører med
> VLC.
+++++++++++++++++
Kommentar til Frank Løkkegaard:

Grunden til manglende kommentarer er at det er noget "krypteret
sludder" du skriver.
">> Jeg har brændt nogle avi filer over på en DVD og mistet lyden
undervejs.
Almindelig dvd-norm er ikke avifiler men VOB-filer. NÃ¥r man behandler
råmateriale i avi og forvandler det til mpeg2, bruger man en "encoder", på
dansk man "indkoder" videofilerne i et bestemt format.
Der er forskellige mpeg2 "indkodere"-"encoders". TMPGenc, CinemaCraft og
lignende.
Mpeg2 bliver lagt i en VOB-container som du kan betragte som en "papkasse"
hvor forskellige filer kan ligge. Mpeg2 filerne bliver skilt ad i billede
og lyd og lagt i "papkassen". Undertekster bliver lagt i "papkassen"
Menuer ligeså.
hele "papkassen er VOB-filen.

VOB-filen bliver brændt ned på en plade der er UDF-formatteret=Video-DVD.
Det kan forskellige programmer gøre.
Grunden til at din lyd ikke bliver hørtt kan være at du har brændt den som
data-dvd i stedet for Video-DVD.

Men du må op med flere data hvis man skal gætte på hvor dine fejl er.
Umiddelbart ville jeg mene at når du kan skrive sådan en gang "krypteret
sludder", så burde du læse lidt på lektien omkring DVD-video fremstilling.

Hilsen
Jens

--
Sendt med iso-8859-1.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 02-03-07 18:42

Rune Ege Gade Maagensen <reg@maagensen.com> writes:

>Lyden er nok ikke brændt med. Prøv igen, og se om diskimaget kører med
>VLC.

det gør det vel næppe, da dvd'en brædens i eet format som almindelgie
dvd-maskiner forstår.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 02-03-07 18:46

Lyrik <lyrik@heaven.dk> writes:

>Grunden til manglende kommentarer er at det er noget "krypteret
>sludder" du skriver.

Der skal jegf da bestemt ikke afvise. film er ikke noget jeg har den store
forstand på.

> [...]
>på
>dansk man "indkoder" videofilerne i et bestemt format.

Ja det er jeg klar over - det fortæller Toast mig faktisk, det er derfor
den står og encoder i fandens lang tid

> [...]
>
>Det kan forskellige programmer gøre.
>Grunden til at din lyd ikke bliver hørtt kan være at du har brændt den

Nej, det er ikke årsagen.

>Men du må op med flere data hvis man skal gætte på hvor dine fejl er.
>Umiddelbart ville jeg mene at når du kan skrive sådan en gang "krypteret
>sludder", så burde du læse lidt på lektien omkring DVD-video fremstilling.

Jamen tak for hjælpen da, og undskyld jeg spurgte. Hvis jeg vidste hvordan
spurgte jeg nok ikke, tror du?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311