Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hvad kan min 360w chieftech mon trække...
Fra : Tonni Madsen

Dato : 28-02-07 20:06

Hejsa jeg har et chiftech kabinet med tilhørende 360w psu.
Jeg har en 3500+ xp64, på et asrock 393DUAL -sata2
Jeg 2 pata diske, og 1 sata2
2*512 ram, lydkort, netkort etc...
Mit spørgsmål går nu på... jeg har et fx5900xt, og det er jo ikke ligefrem
det mest banebrydende længere...
Jeg spiller ikke vildt meget, men det sker da, og jeg vil gerne ha et nyt
gfx i, men jeg vil helst undgå at skulle skifte psu, med mindre det er helt
umuligt...
Jeg har kikket lidt rundt, og synes det er svært at overskue, og det virker
nærmest somom der skal høspænding i kassen hvis man skal ha et af de
nyeste...
Tænkte også lidt på hvorlangt det kan betale sig at gå op i modellene,
ibetragtning af resten af mit system...

Håber på nogle guldkorn...
På forhånd tak
Tonni Madsen

Fra : J

Dato : 01-03-07 08:51

On Wed, 28 Feb 2007 20:06:20 +0100, "Tonni Madsen"
<Tonnimadsen@privat.dk> wrote:

> [...]
>nyeste...
>Tænkte også lidt på hvorlangt det kan betale sig at gå op i modellene,

Din PSU burde da fint kunne trække dette. Den CPU er jo ikke vildt
forslugen med sine ca. 65 W, og det er grafikkortet heller ikke.

Du kan også få energieffektive dual core på omkring 65 W, men jeg
ville nu udskifte PSU med en Chill 550 W, ved overgang til dual core
system.

Noget andet er: sådan en Chill (som jeg har sat i mit Chieftech
kabinet) er mere støjsvag, da den er med en 120 mm blæser. Det kunne
du jo også overveje, om din nuværende støjer for meget. Og så pas på
ikke at løbe ind i et 20/24 stik problem. Men der findes adaptere.
Nogle er meget billige med dem, 25 kr. hos Zitech.

mvh

John

Fra : Tonni Madsen

Dato : 01-03-07 22:49

> [...]
> ikke at løbe ind i et 20/24 stik problem. Men der findes adaptere.
> Nogle er meget billige med dem, 25 kr. hos Zitech.

Tak for svaret...
Med hensyn til støjen fra psuen, så har jeg lidt mistanke om at der måske er
flere modeller på markedet, for jeg har hørt flere brokke sig over dem, og
min er hvad jeg vil kalde meget tæt på lydløs, det der larmer mest i
maskinen er harddiskene...
Men ellers tak for rådet...
Men jeg var nu mere på jagt efter hvor kraftigt et grafikkort jeg kunne
smide i inden jeg får poblemer det det gamle kraftværk...
Men jeg har nu bestilt et GF 7900GT så må vi se...

Tonni Madsen