Mac OS X mail server problemer :(
Fra : Michael Holm

Dato : 26-02-07 16:14

vores mac os x mail server 10.4.8 opfører sig pludselig underligt :(

vores imap bruger har pludselig fået nogle ekstra mapper, først er der
en mappe der hedder Shared Folders og iden lå der først en mappe med
navn ._-Lorangerpixw og for en time siden kom der en mere ved navn
.._-HalberKullar

er vi blevet hacket ?? :( eller andre gode foreslag
--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-02-07 20:33

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:
> [...]

> ._-HalberKullar

> er vi blevet hacket ?? :( eller andre gode foreslag

Næppe via mailserverne.

Hvilke services er der åbent for? (lav en portscanning og dump den her)

Over hvilke protokoller er "Shared Folders" sharet ud? Og hvad er
stien til den? Er din postfix og cyrus standart opsætninger?

Fra : Michael Holm

Dato : 26-02-07 23:03

> Næppe via mailserverne.
>
> Hvilke services er der åbent for? (lav en portscanning og dump den her)

Port Scan has started ...

Port Scanning host: 192.38.xxx.xx

Open TCP Port: 22 pcanywherestat
Open TCP Port: 25
Open TCP Port: 80
Open TCP Port: 106
Open TCP Port: 110

sjovt nok sker der ikke mere... selv jo er flere åbne, hvorfor står der
pcanywherestat forhan port 22 >
> Over hvilke protokoller er "Shared Folders" sharet ud? Og hvad er
> stien til den? Er din postfix og cyrus standart opsætninger?

Hvordan ser jeg det? det kører og cyrus standart opsætning,

nu til aften er der kommet en mappe mere med navnet:
.._laza.Thibeault

weird....

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-02-07 06:09

> [...]
>
> Hvordan ser jeg det? det kører og cyrus standart opsætning,
>
> nu til aften er der kommet en mappe mere med navnet:

meget, jeg har set det samme på en 10.4.7 Server der også kører standard
postfix/cyrus. igår (der er ikke pillet ved installationen)

Jeg er ved at grave i det .....

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Michael Holm

Dato : 27-02-07 09:23

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> meget, jeg har set det samme på en 10.4.7 Server der også kører standard
> postfix/cyrus. igår (der er ikke pillet ved installationen)
>
> Jeg er ved at grave i det .....
>
> /thomas

dobbeltweired - dog glad for jeg ikke er den eneste...

Fra : Joakim

Dato : 27-02-07 22:09

Michael Holm skrev:
> [...]
> ._-HalberKullar
>
> er vi blevet hacket ?? :( eller andre gode foreslag

Mit bud er, at der er sendt spam til dig hvor der er brugt et + i
navnet. I stil med asdf+._HalberKullar@....

Der er noget med, at man kan benytte et + som divider så det er asdf der
modtager mail'en men den ender i undermappen med det samme.

Jeg mener, at have læst om det på discussions.info.apple.com at der er
andre der også har dette problem.

Jeg er ikke støt ind i det på min server - heller ikke selvom jeg godt
kunne bruge det til noget fornuftigt.

mvh. Joakim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-02-07 10:55

Joakim <joakimhp@gmail.com> wrote:

> [...]
> andre der også har dette problem.
>
> Jeg er ikke støt ind i det på min server - heller ikke selvom jeg godt

Jeps, det samme fandt jeg ud af ...

/thomas

Fra : Michael Holm

Dato : 28-02-07 14:21

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Jeps, det samme fandt jeg ud af ...
>
> /thomas

prøvede ellers at sende en mail ved navn asdf+._test@....
men den blev afvist af min mailserver...

Hvordan kommer man af med mapperne igen ? de kan ikke slettes fra ens
egen konti....

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-02-07 14:23

> [...]

> men den blev afvist af min mailserver...
>
> Hvordan kommer man af med mapperne igen ? de kan ikke slettes fra ens

du skal ned i /var/imap eller lign og slette dem

/thomas

Fra : Michael Holm

Dato : 05-03-07 15:21

> du skal ned i /var/imap eller lign og slette dem
>
> /thomas

nu er de slette fra /var/spool/imap/
men de er stadig i hos mine bruger :(

så denne tråd, men har kan ikke finde en Shared folders i min spool/imap
mappe...
<http://www.afp548.com/forum/viewtopic.php?forum=26&showtopic=16480>

Fra : Michael Holm

Dato : 08-03-07 09:41

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> prøvede ellers at sende en mail ved navn asdf+._test@....

> du skal ned i /var/imap eller lign og slette dem
>
> /thomas

Brugte GUI værktøjet Siradmin til at slette dem - dem som jeg havde
slettede via Terminal blev jeg nødt til at genskabe via Terminal og
derefter slette i Siradmin.

Hvis andre får det samme probelm, så skriv evt. for mere uddybende
forklaring :)