CPU temperatur.
Fra : Henrik

Dato : 25-02-07 12:44

Hej NGer

Jeg har en iBook 1.42 Ghz 1 GB ram, jeg havde lige ClamXav til at
skanne, så kummer jeg til at kigge på iState Pro så står temperaturen
på CPUen på 60 grader,, men ventilatoren er ikke startet, efter endt
skan falder temperaturen så lyn hurtigt igen til 45 grader.....

Spørgsmålet er, ved hvilken temperatur starter ventilatoren, har aldrig
hørt den køre???

Og hvornår skal man gribe ind??

Hilsen Henrik

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-02-07 22:26

On 2007-02-25 12:43:58 +0100, Henrik <dyk@mil.dk> said:

> [...]
> skan falder temperaturen så lyn hurtigt igen til 45 grader.....
>
> Spørgsmålet er, ved hvilken temperatur starter ventilatoren, har aldrig

Nu har jeg kun en MacBook. Min kone har en iBook G4 1,25 Ghz, og den
har heller aldrig haft blæseren tændt. Den bliver ikke brugt til
særligt intensive opgaver. Det er derfor sandsynligt, at processoren
ikke bliver så varm. Nu bruger jeg den ikke så meget selv, og derfor
har jeg ikke kunnet holde så meget øje med den.
   Jeg kan se i iStat Nano eller Pro, at blæseren i iBook er slukket, når
der ikke er brug for den. I MacBook kører den altid med 1.800 omdr/min.
Processoren skal op over 60 grader i min MacBook, før blæseren går op i
hastighed. Lige nu er processorens temperatur 62 grader, og blæseren er
gået op til ca. 2.600 omdr/min. Det kan man nu ikke køre. Først når
processoren når op på 68-70 grader, går blæseren op på fuld fart, som
er ca. 6.200 omdr/min. Det lader altså ikke til, at Apple mener, man
skal skrue op for blæseren, før temperaturen når over 60 grader. Så
umiddelbart tror jeg ikke, du skal være bekymret.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster