Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Dårlig 3D Mark score - forbedringer?
Fra : Morten

Dato : 26-02-07 03:44

Hej

Jeg har prøvet en 3D Mark 06 test, og fik en score på 5242 - når den
sammenligner med de 27 andre som har samme udstyr som mig, ligger jeg nr. 21
(dvs. 20 andre har fået højere score med samme udstyr) - højeste har fået
8655 point.

Er der nogen oplagt grund til hvorfor jeg ligger så relativt lavt? - jeg har
ikke andet kørende i baggrunden som tager kræfter ..

/Morten

Fra : René Lønstrup

Dato : 26-02-07 17:48

Morten wrote:
> [...]
> sammenligner med de 27 andre som har samme udstyr som mig, ligger jeg
> nr. 21 (dvs. 20 andre har fået højere score med samme udstyr) -

Hvilken hardware har du?

> Er der nogen oplagt grund til hvorfor jeg ligger så relativt lavt? -
> jeg har ikke andet kørende i baggrunden som tager kræfter ..

Det er svært at sige (specielt uden at vide hvilket grafikkort du har). Men
det kan være flere ting. Overclocking, brug af indbyggede
driveroptimeringer, brug af specielle / tweakede driverversioner (nogle
udgaver giver bedre test-resultater end andre) osv. Måske har du sat AA til
i driveren og glemt at slå det fra?

Hvad scorer dit grafikkort i diverse benchmarks på nettet? (hos Toms
Hardware osv.)

--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet

Fra : Nikolaj W.

Dato : 28-02-07 22:32

Måske du har en fladskærm og har slået v-sync til, de ttager ca. 1000-1200
point og måske du har noget FSAA eller anistrofic filtering slået til i
driveren ved at have sat billed kvaliteten til høj