kopiere spil (ikke pirat)
Fra : -=JF=- priv

Dato : 24-02-07 11:18

Hej.

Kan ikke lige finde gruppen til brænderspørgsmål, så jeg håber at nogen
her enten kan svare eller henvise!

Jeg plejer at tage en kopi af ungernes spil-cd'er, og lægge
originalerne væk. Nu har den ene købt et spil som jeg ikke kan kopiere,
og jeg går ud fra at det er en kopibeskyttelse der driller.
Nero melder om 100-vis af "uoprettelig læsefejl" og ender med ikke at
gøre noget.
IBM RecordNow (et Sonic-produkt) bruger en hulens tid på at fortælle at
projektet vil tage 400 minutter, og slutter af med at melde fejl.

Hvilket program kan klare opgaven?

--
Mvh. John

Fra : Max

Dato : 24-02-07 11:39

Hej

> Hvilket program kan klare opgaven?

Måske du skulle prøve med en prøveudgave herfra.

http://www.slysoft.com/en/clonecd.html

Forøvrig hedder gruppen om CD-ROM

dk.edb.hardware.drev.cd-rom

--
Mvh Max

Fra : -=JF=- priv

Dato : 24-02-07 11:44

Max har bragt dette til verden:

> Måske du skulle prøve med en prøveudgave herfra.
> http://www.slysoft.com/en/clonecd.html

Tak skal du have! Jeg gi'r den et skud!

> dk.edb.hardware.drev.cd-rom

Strange... Den har jeg slet ikke på listen!
Må nok prøve at hente listen over grupper igen og se om den ikke skulle
dukke op.

Tak for hjælpen!

--
Mvh. John

Fra : Sune Storgaard

Dato : 24-02-07 11:50

-=JF=- priv skrev:

> Max har bragt dette til verden:

> Tak skal du have! Jeg gi'r den et skud!

Hvis du tager en kopi fordi at ungerne skal have en cd siddende i drevet for
at spille det, findes der en imho bedre løsning.
De såkaldt "no-cd crack", som fjerner kravet om at skulle have cd'en i.

Det er selvfølgelig ligeså "ulovlig" som at kopiere cd'en hvis man ikke har
købt den, men er man retsmæssig indehaver af den, så kan jeg ikke se noget
problem i at bruge sådan en...folk der har læst ophavsretslovens §75 er
måske uenige..

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : -=JF=- priv

Dato : 24-02-07 12:35

Sune Storgaard udtrykte præcist:

> Hvis du tager en kopi fordi at ungerne skal have en cd siddende i drevet for
> at spille det, findes der en imho bedre løsning.
> De såkaldt "no-cd crack", som fjerner kravet om at skulle have cd'en i.

Det er nu mere fordi jeg ved at i løbet af 14 dage er skiven så ridset
og fedtet at den kun duer som frisbee
Jeg ved faktisk ikke engang om den Age of Mythology det handler om,
skal sidde i drevet efter installationen.

> Det er selvfølgelig ligeså "ulovlig" som at kopiere cd'en hvis man ikke har
> købt den,

Ja klart - men her drejer det sig såmænd bare om at tage en
sikkeredskopi af vores egen skive, så jeg burde være home free

--
Mvh. John

Fra : -=JF=- priv

Dato : 24-02-07 12:36

Max frembragte:

> Måske du skulle prøve med en prøveudgave herfra.
> http://www.slysoft.com/en/clonecd.html

Bare til info: CloneCd kunne heller ikke klare den.

--
Mvh. John

Fra : Kim

Dato : 24-02-07 23:26

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> skrev

> Bare til info: CloneCd kunne heller ikke klare den.

Jeg tror, det er fordi clonecd og CloneDVD2 skal have
en SlySoft AnyDVD kørende for at få kopibeskyttelsen
fjernet.

Ellers prøv Alcohol 120% den er vist ligeglad, og kopierer
både cd og dvd også med overburn

Alcohol 120%: http://www.alcohol-soft.com/
SlySoft AnyDVD og CloneDVD:
http://www.slysoft.com/da/clonedvd.html

Mvh Kim

Fra : Bruno

Dato : 24-02-07 14:14

-=JF=- priv wrote:
> [...]
> væk. Nu har den ene købt et spil som jeg ikke kan kopiere, og jeg går ud
> fra at det er en kopibeskyttelse der driller.

Bare kopier alle filerne ind på harddisken og brænd en skive med
filerne. Det er normalt ikke installationsprogrammerne der tester om man
har en original CD, så du vil sagtens kunne installere og derefter køre
vha. en NO-CD patch.

Mvh
Bruno

Fra : -=JF=- priv

Dato : 24-02-07 15:05

Bruno kom med denne ide:

> [...]
> CD, så du vil sagtens kunne installere og derefter køre vha. en NO-CD patch.

OK - Tak skal du have! Jeg prøver når jeg kan få vristet skiven fra
knægten igen

Tak for tippet!

--
Mvh. John

Fra : /Ole

Dato : 24-02-07 16:45

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> wrote in message
> Bruno kom med denne ide:

> OK - Tak skal du have! Jeg prøver når jeg kan få vristet skiven fra
> [...]

Find dem på www.gamecopyworld.com www.megagames.com
Det er de 2, jeg bruger, mest den 1.

/Ole