Hvad er dulle ?
Fra : Max

Dato : 24-02-07 17:12

Hej

Jeg har læst i en opskrift at man skal smelte noget dulle
og bruge det til at stege i, men hvad er "dulle" ?

--
Mvh Max

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 24-02-07 17:18

Max skrev:

> Jeg har læst i en opskrift at man skal smelte noget dulle
> og bruge det til at stege i, men hvad er "dulle" ?

Margarine ("maggedulle").

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Tv-fri medielicensbetaler

Fra : F. Hansen

Dato : 24-02-07 17:30

> Hej
>
> Jeg har læst i en opskrift at man skal smelte noget dulle
> og bruge det til at stege i, men hvad er "dulle" ?

Dulle er slang for smør eller margarine

Fra : Erling Hansen

Dato : 25-02-07 19:59

F. Hansen <jerseycowdkREMOVE@REMOVEyahoo.dk> wrote:

> Dulle er slang for smør eller margarine

Nej! - Dulle er kun slang for margerine. Jeg husker at det var rigtig
almindeligt da jeg var dreng - dvs. 45-46. Startede med at margarinen
blev kaldt maggedulle - og så smed man magge væk. Men det kunne ikke
bruges om smør.
mvh
Erling

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 25-02-07 20:03

Erling Hansen skrev:

> Men [dulle] kunne ikke bruges om smør.

Helt enig. (Men på den anden side set siger folk osse smør om Kærgården...)

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Tv-fri medielicensbetaler

Fra : Erling Hansen

Dato : 25-02-07 20:10

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> wrote:

(Men på den anden side set siger folk osse smør om Kærgården...)

Lol.....ja, den Kærgården.
erling

Fra : Gert Krabsen

Dato : 25-02-07 20:37

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Helt enig. (Men på den anden side set siger folk osse smør om Kærgården...)

Og da det består af 80 % smør er det statistisk mere korrekt at betegne
det som smør end som margarine

Det kunne der sikkert laves en eu-sag ud af..

Fra : Max

Dato : 25-02-07 20:47

Hej Erling

> Nej! - Dulle er kun slang for margerine. Jeg husker at det var rigtig
> almindeligt da jeg var dreng - dvs. 45-46. Startede med at margarinen
> blev kaldt maggedulle - og så smed man magge væk. Men det kunne ikke

Det var også min tanke, men jeg tænkte at det jo kunne være noget
specielt som jeg ikke kendte.

Kan I forøvrigt huske da den smørbare margarine, plantemargarinen kom
på markedet under navne som Vibe og sådan ?

--
Mvh Max

Fra : Steen Suder

Dato : 24-02-07 17:32

Max wrote:

> Hej
>
> Jeg har læst i en opskrift at man skal smelte noget dulle
> og bruge det til at stege i, men hvad er "dulle" ?

Er det en håndskrevet overlevering?
Eller er det noget online evt.?

--
Steen Suder