Narita (Tokyo) (fra Kbh til NZ)
Fra : Lars Lauridsen

Dato : 23-02-07 13:49

Hej gruppe

Jeg skal på et udvekslingsophold til New Zealand (University of Otago) fra
juli til januar og det billigste tilbud, jeg har kunnet finde går fra Kbh
til Narita (Tokyo) med SAS og derfra med Air New Zealand direkte til
Christchurch

Hjemturen bliver fra Christchurch over Auckland, til Narita og Kbh.

På hjemturen bliver jeg nødt til at tage en overnatning og på udturen har
jeg 11 timer i lufthavnen.

Denne billet koster ca. 10.000 alt inkl. gennem myplanet.

Det billigste alternativ jeg kunne finde kostede 11.000: Kbh -> heathrow ->
Auckland (altså eksl billetten til Christchurch).

Er der nogen der har erfaringer med Narita? Så vidt jeg kan se på (
http://www.narita-airport.jp/en/access/train/index.html ) tager det ca. 60
min med tog at komme ind til Tokyo, men jeg kan ikke finde info om pris. Jeg
overvejer at ændre den udturen, så jeg også får en overnatning dér, da det
unægteligt er en større oplevelse end 11 timer i en lufthavn... Men det
afhænger altså af, hvad det koster at komme frem og tilbage (samt hvad man
kan sove for på et hostel, men så langt er planlægningen ikke endnu).

Venligst
Lars Lauridsen

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 23-02-07 15:10

> [...]
> man kan sove for på et hostel, men så langt er planlægningen ikke endnu).

Hej

Narita er en meget effektiv lufthavn, men du risikerer at skulle med et
lille tog ind til terminalen. Herefter skal alle ikke-japanere have stemplet
deres pas. Vi var meget heldige, og kom ud først. Lige efter os, kom endnu
et par store fly, og de sidste må have ventet en rum tid.

Det er nemt at komme rundt i byen, men du skal ikke forvente at finde noget
billigt. Når du nu alligevel er der, kan du sagtens bruge 4-5 dage. Det er
en meget lang flyvetur til AKL, men hvis det er dag, er der en meget flot
udsigt ud over Stillehavet.

Kennet

--
Besøg vores hjemmeside. Alt om vores rejser på 6 kontinenter.
www.pernille-kennet.dk

Fra : TL

Dato : 23-02-07 18:43

On Fri, 23 Feb 2007 13:49:07 +0100, in dk.fritid.rejse "Lars
Lauridsen" <crazy_jellyfish@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen der har erfaringer med Narita? Så vidt jeg kan se på (
>http://www.narita-airport.jp/en/access/train/index.html ) tager det ca. 60
>min med tog at komme ind til Tokyo, men jeg kan ikke finde info om pris.

Det nemmeste, hurtigste, men også dyrere, er Keisei Skyliner-toget,
der kører til Ueno station. Koster svjh omkring JPY'2000 for en
enkeltbillet. Lige under en times transport.
Lokal-bumletoget koster under det halve, men så taget det naturligvis
også længere tid.

>Jeg
>overvejer at ændre den udturen, så jeg også får en overnatning dér, da det
>unægteligt er en større oplevelse end 11 timer i en lufthavn...

Jeg ville foreslå, at tage mere end en enkelt overnatning. Før du når
igennem paskontrol, får bagagen, finder toget, kommer til Ueno og
videre til et sted at sove, skal til lufthavnen næste dag, osv, er der
ikke meget tid til overs.

>Men det
>afhænger altså af, hvad det koster at komme frem og tilbage (samt hvad man
>kan sove for på et hostel, men så langt er planlægningen ikke endnu).

For nogle år siden, som studerende på studenter-budget, boede jeg et
par nættet på "Kimi Ryokan" i Ikebukuro-området. Kan anbefales.
<http://www.kimi-ryokan.jp/index.html>
Koster JPY 4500 / nat. Da jeg var der, var det rent og velorganiseret.
De låser døren kl 1 om natter, så det kan måske slå skår i dine
planer, hvis de inkluderer lange nætter i lokale barer

Overnatning kan gøres billigere, men her har du dit eget værelse, og
det er som sagt, både rent ogvelorganiseret.