Xena Låse og lign.
Fra : Henrik Mahler

Dato : 24-02-07 22:54

http://www.xenasecurity.com/

Hvad er jeres erfaring med disse ?

Jeg har bemærket der er en infra-rød detector også,
jeg er bange for at denne skal vise sig FOR følsom
da folk skal kunne gå tæt forbi motorcyklen UDEN at
trigge denne

For mellemskiven der bruges til kæder mangler jeg
info om hvor STORE kæder der kan bruges, ville evt
bruge en 19 m.m. fra Almax, men ka ikke finde info
om dette

Evt alternativer ?

MVH Henrik

Fra : Rene Joergensen

Dato : 25-02-07 00:54

Henrik Mahler <ng@paradis.dk> wrote:

> Jeg har bemærket der er en infra-rød detector også,
> jeg er bange for at denne skal vise sig FOR følsom
> da folk skal kunne gå tæt forbi motorcyklen UDEN at
> trigge denne

Jeg har en Xena skivelås, den infrarøde del er ind mod skiven.

Den er rimelig følsom, men du skal røre motorcyklen for at den går
igang, den er ikke gået igang pga. dårligt vejr eller lignende.

Derudover har jeg en Abus kæde, men uden alarm. Rimelig solid, men som
de videoer der har været postet links til herinde viser, holder den ikke
længe mod det rette værktøj.

--
-René

Fra : Jan A Jensen

Dato : 25-02-07 13:14

"Henrik Mahler" <ng@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg er bange for at denne skal vise sig FOR følsom
> da folk skal kunne gå tæt forbi motorcyklen UDEN at

den indfra-rød detector vender indad således at den slår til når låsen
sættes over skiven...
Jeg er glad for min den står aldrig og hyler uden grund..
man kan godt røre ved mc'en uden den hyler men hvis man begynder
at "rode" med den så kommer larmen ( jeg syntes dog ikke den er ret høj)
Men det er rart at den kan hyle for så glemmer man heller ikke at tage den
af. når man skal køre..

Personlig gør jeg dog altid det at jeg propper nøglerne til mc'en ned i den
lille taske som er med til låsen..
På den måde giver det sig selv at når nøglerne er i låsen er det fordi låsen
sidder på cyklen.!!!

--
Jan A Jensen.
http://www.mccustomclubaalborg.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 27-02-07 09:09

> Jeg er glad for min den står aldrig og hyler uden grund..

Jeg har derimod haft problemer med at den (xn14) bliver beskidt og ikke slår
fra når man tager låsen af skiven

I møgvejr er det mindst en gang om ugen den skal rengøres (btw når jeg kører
ligger den i en boks så det er kun når den sidder på cyklen den bliver
beskidt)

Men største fordel er at man ikke glemmer at pille den af inden man kører
..... Selve alarmen siger ikke alverden når man holde en hånd over den, så
det er imho ikke en erstatning for en alarm med startspærre.

/A

Fra : Rene Joergensen

Dato : 27-02-07 12:24

Anders Majland <See.Signature@Address.invalid> wrote:

> I møgvejr er det mindst en gang om ugen den skal rengøres (btw når jeg kører
> ligger den i en boks så det er kun når den sidder på cyklen den bliver
> beskidt)

Jeg har ikke oplevet problemer med min, men den holder også i tørvejr
størstedelen af tiden.

--
-René

Fra : mikkel_paulsen@hotma~

Dato : 27-02-07 01:33

On 25 Feb., 13:13, "Jan A Jensen" <j...@webnetmail.dk> wrote:

> [...]
> lille taske som er med til låsen..
> På den måde giver det sig selv at når nøglerne er i låsen er det fordi låsen

Jeg var LANGT fra tilfreds med min Xena lås til 450kr!
købte den forbi jeg skulle til storbyen "Aalborg" på mc, bor normalt
på landet. Låsen blev købt i T-hansen. jeg satte den tilfreds på MC'en
og gik igang med min bytur, men da jeg kom hjem stod alarmen og
bippede med ca 15 sek mellemrum, et højt men kort bip. den ville ikke
slukke igen og havde ikke mulighed for at skaffe en umbraconøgle til
at åbne den og afmotere batteri. hvad gør man så? midt i Aalborg med
en skudsikker klump metal som havde holdt det mest af en boligblok
vågen til kl 5? jeg forsøgte med vand, at gemme den under en masse
skrald for at dæmpe lyden, men intet hjalp. jeg tog alarmen og bar den
laaaaaaangt væk og satte den fast i en kloakrist. næste dag var der en
anden NOK RET SUR beboer som havde boret alarmen ud. T-hansen ville
ikke røre ved den med en ildtang, skrev til Xena som svarede at deres
alarm under ingen omstændigheder kan udsende et kort bip men kun en
serie.

Eneste jeg fik ud af det var en masse sure mennesker, som sagde de
ville smadre min mc hvis jeg parkerede den der igen, samt trusler om
bank, og 450 kr lige ud af vinduet. TAK XENA.......

MVH Mikkel