indreg. i købers navn
Fra : tp

Dato : 24-02-07 19:18

har lige solgt en mc og ville egenligt gerne tilbyde at indreg i købers
navn, da jeg alligevel skal ned og hente plader, meeeeen jeg får jo først
pengene bagefter, og indreg jeg i hans navn, er det vel juridisk set hans?

altså : er eneste sikre løsning at indreg i mit navn for derefter at omreg
til ny køber?

Fra : Armand

Dato : 24-02-07 19:52

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> altså : er eneste sikre løsning at indreg i mit navn for derefter at omreg

Du kan alligevel ikke omregistrere den uden den nye ejers underskrift på
rette papirer, så dén ide er dødfødt!

--
Armand.

Fra : Lars Nielsen

Dato : 25-02-07 02:58

Armand wrote:
> "tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

- Hvad forhindrer dig i at lave alle papirerne klar, og når manden kommer
for at hente cyklen, ta' imod pengene, og derefter hente pladerne sammen,
skrue dem på og han triller glad hjem som nybagt og registreret ejer???

Problemet er vel at du / han ikke kan omregistrere før den endelige reg.
attest er kommet...!

Fra : tp

Dato : 25-02-07 10:43

> [...]
> for at hente cyklen, ta' imod pengene, og derefter hente pladerne sammen,
> skrue dem på og han triller glad hjem som nybagt og registreret ejer???

at jeg bor 35 km fra nærmeste motorkontor :-/

> Problemet er vel at du / han ikke kan omregistrere før den endelige reg.
> attest er kommet...!

er dette et fact? jeg får jo en midlertidig attest?

Næh, men får han reg attest kan han jo selv gå ind og omreg indenfor de 3
ugers frist der er. Det behøver han jo ikke mig til...

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 25-02-07 11:20

> [...]
> skrue dem på og han triller glad hjem som nybagt og registreret ejer???
>
> Problemet er vel at du / han ikke kan omregistrere før den endelige reg.

Så vidt jeg forstår, så er der tale om en indregistrering og ikke en
omregistrering.
Hilsen Matthias

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 24-02-07 19:48

> [...]
>
> altså : er eneste sikre løsning at indreg i mit navn for derefter at omreg

Du får først pengene og så indregistrerer du bagefter i købers navn. Husk et
underskrevet forsikringsbevis fra køber før indregistrering.
Så nemt kan det gøres.
Hilsen Matthias

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 25-02-07 11:12

tp wrote:
> [...]
>
> altså : er eneste sikre løsning at indreg i mit navn for derefter at omreg

Penge før papir og nøgler, altid!
En kollega til mig var så dum (trods jeg advarede ham) at sælge sin
Mercedes CLK 230 til en gut, han fik 30.000 SKR i hånden og så ville han
få resten af pengene dagen efter.

Han blev senere ringet op af en anden gut, som ville have penge for den
båd han havde købt... Wat? Nååå, ham der snød min kolelga kørte så dagen
efter op for at købe en båd på samme premisser i Merc'eren... Så nu er
de 2 der kan føle sig snydt :)

Selv ude om det, men ærgeligt alligevel!

/Thomas

Fra : tp

Dato : 25-02-07 12:18

"Thomas Løjmann >> altså : er eneste sikre løsning at indreg i mit navn for
derefter at omreg

> Penge før papir og nøgler, altid!

Ok tak for rådet. Sådan bliver det

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 26-02-07 10:38

Thomas Løjmann Jørgensen skrev:

> Penge før papir og nøgler, altid!

Godt koncept... men for en god ordens skyld; registreringsattesten siger
ikke noget om hvem der ejer cyklen, så hvis du alligevel skal til syn
først, kan du lige så godt få den synet på en attest i købers (evt uden)
navn, så køber bare skal underskrive og aflevere den.

Husk også at der skal være en slutseddel i puslespillet (så der er styr
på hvem der ejer cyklen) både for din og købers skyld.

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Armand

Dato : 26-02-07 23:01

"Thomas Gulholm" <t.gulholm@vip.cybercity.dENMARk> skrev i en meddelelse

> Godt koncept... men for en god ordens skyld; registreringsattesten siger
> ikke noget om hvem der ejer cyklen,

Hvordan vil du så bevise at det ikke er mig der ejer den motorcykel du kører
på??

--
Armand.

Fra : Peter

Dato : 26-02-07 23:06

"Armand" <kim-armand@mail.dk> wrote in message

> "Thomas Gulholm" <t.gulholm@vip.cybercity.dENMARk> skrev i en meddelelse

> Hvordan vil du så bevise at det ikke er mig der ejer den motorcykel du
> kører på??

Thomas har ret. Registreringsattesten siger intet om ejerskabet. Du skal jo
heller ikke dokumentere at du ejer en bil/mc når du indregistrerer den.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Dr. Enduro

Dato : 27-02-07 08:56

Peter skrev:

> Thomas har ret. Registreringsattesten siger intet om ejerskabet. Du skal jo
> heller ikke dokumentere at du ejer en bil/mc når du indregistrerer den.

Yes, sådan er det også blevet i Tyskland nu. I gamle dage var
Fahrzeugbrief beviset på, at man ejede maskinen, nu står der på de nye
papirer, at de ikke siger noget om juridisk ejerskab.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 27-02-07 11:40

Armand skrev:
> "Thomas Gulholm" <t.gulholm@vip.cybercity.dENMARk> skrev i en meddelelse

> Hvordan vil du så bevise at det ikke er mig der ejer den motorcykel du kører
> på??

Den nævnte slutseddel (der i mit tilfælde så bare er et stykke papir
hvor sælger har skrevet under på at "undertegnede ... hermed overdrager
.... til ... for kr ..."). Det forudsætter så at sælger reelt er ejer
(som køber burde man måske have husket at se sælgers dokumentation for
ejerskabet), men det viser i det mindste at man som køber har handlet i
god tro.