Email adresser i acces
Fra : Michael

Dato : 24-02-07 19:42

Hej alle

Jeg har lavet en kundedatabese i Acces og ved ikke om man kan bringe
emailadresserne ind i Outlook så jeg kan skrive en fælles mail til en
udvalgt gruppe.

Jeg er samtidig interesseret i at kunderne får en følelse af privatliv. Mit
andet spørgsmål er derfor om man kan sende mailen på en måde så hverenkelt
modtager ikke kan se de andre kunders emailadresse.

På forhånd tak for hjælpen

Michael Fitzgerald

Fra : Søren Blom

Dato : 24-02-07 19:59

"Michael" <michael@ikg.dk> skrev

> Jeg er samtidig interesseret i at kunderne får en følelse af privatliv.
> Mit andet spørgsmål er derfor om man kan sende mailen på en måde så
> hverenkelt modtager ikke kan se de andre kunders emailadresse.

Sender du mailen med modtagerne i BCC, ser modtageren kun at mailen er sendt
til den som netop modtager mail og ikke de 1000 andre der modtog samme mail.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Michael

Dato : 24-02-07 20:14

Hej igen

Jeg fik vist ikke forklaret mig tydeligt nok. hver mail skulle jo helst have
kundens navn flettet ind i mailen.

et sidste spørgsmål er også om jeg overhovedet må sende til vores kunder? De
har selv givet mig deres emailadresse men de har ikke givet udtryk for at
jeg har lov til at sende til dem. det sidste spørgsmål er afledt af at jeg
på nettet har oplevet at skulle svare på om et givent firma må sende emails
til mig,

På forhånd tak for hjælpen

Michael Fitzgerald

Fra : Jan Kronsell

Dato : 25-02-07 12:42

> [...]
> jeg på nettet har oplevet at skulle svare på om et givent firma må sende

I følge markedsføringsloven må du nok ikke:

§ 6 a. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af
elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på
afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og
tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Det er altså ikke nok, at kunderne ikke har frabedt sig henvendelse.

Hilsen

Jan