iTunes/MP3
Fra : Erling Hansen

Dato : 24-02-07 16:05

Hej.
Jeg synes nu jeg har trawlet 'hjælp' igennem på iTunes uden at finde ud
af hvordan jeg kan lave én af mine spillelister om til MP3, så jeg kan
lægge dem over på min afspiller.
Nogen hjælp?
Mvh
Erling

Fra : henrik hyre

Dato : 24-02-07 16:14

On 24 Feb., 16:04, spameh...@mail.dknospam (Erling Hansen) wrote:
> [...]
> Jeg synes nu jeg har trawlet 'hjælp' igennem på iTunes uden at finde ud
> af hvordan jeg kan lave én af mine spillelister om til MP3, så jeg kan

Hej

Du kan ikke konvertere spillelisten. Du kan markere numrene -
højreklikke - vælg "konverter det valgte til mp3". Så bliver der lavet
en kopi af numrene i mp3.

Henrik

Fra : Erling Hansen

Dato : 24-02-07 16:47

henrik hyre <hhj@mail-online.dk> wrote:

> [...]
>
> Du kan ikke konvertere spillelisten. Du kan markere numrene -
> højreklikke - vælg "konverter det valgte til mp3". Så bliver der lavet

Min 'mighty mouse' får ikke noget til at ske i min iTunes. Er der en
måde man kan bruge touchpad'en på? (Det er en MacBook)
erling

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 24-02-07 16:58

Erling Hansen <spameh-dh@mail.dknospam> wrote:

> Min 'mighty mouse' får ikke noget til at ske i min iTunes. Er der en
> måde man kan bruge touchpad'en på? (Det er en MacBook)
> erling

Du skal først ind i indstillinger og vælge MP3 som importformat.

Fra : Erling Hansen

Dato : 24-02-07 18:10

> Du skal først ind i indstillinger og vælge MP3 som importformat.
Det prøver jeg engang i løbet af aftenen. Foreløbig har jeg importeret
et konverteringsprogram Max fra Versiontracker, og det er da lykkedes at
få den første CD over på min nye MP3-afspiller.
Tak for hjælpen
Mvh
Erling

Fra : Per Rønne

Dato : 24-02-07 20:30

henrik hyre <hhj@mail-online.dk> wrote:

> Du kan ikke konvertere spillelisten. Du kan markere numrene -
> højreklikke - vælg "konverter det valgte til mp3". Så bliver der lavet
> en kopi af numrene i mp3.

Jeg købte Music Man for at klare det.

<http://www.mireth.com/pub/mpme.html>
<http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/24399>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 25-02-07 09:17

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> <http://www.mireth.com/pub/mpme.html>

Jeg kan ikke se at de væsentligste features ikke findes i iTunes!?

> <http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/24399>

Ikke imponerende anmeldelser. Hvorfor købte du programmet?

--
Mvh Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 25-02-07 10:24

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Jeg kan ikke se at de væsentligste features ikke findes i iTunes!?

> Ikke imponerende anmeldelser. Hvorfor købte du programmet?

Det var ikke muligt for mig at få iTunes til at lave mp3-filer, som jeg
kunne overføre til min Treo, der også kan afspille sådanne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erling Hansen

Dato : 25-02-07 15:36

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det var ikke muligt for mig at få iTunes til at lave mp3-filer, som jeg
> kunne overføre til min Treo, der også kan afspille sådanne.
Det i dag lykkedes for mig at komme frem begge veje med iTunes:
1) Jeg har en CD som jeg vil have over på min mp3 afspiller,
2) Jeg har noget musik liggende på min iTunes, som jeg vil have
konverteret til mp3 og overført tilmin afspiller.

1) er den letteste. Åben iTunes - gå i Preferences - åben Avanceret, og
vælg at iTunes skal importere i mp3-format. Så javer du CD'en i din mac
og lader den optage CD'en på iTunes. Når du er færdig kan du roligt
sætte din mp3-afspiller til og så trækker du de ønskede numre fra iTunes
til din mp3-spillers mappe. Finale.
2) Jeg har downloadet et program fra Versiontracker - det hedder Max og
det er freeware. Så åbner du først Max - og i preferences kan du vælge
det format, der skal konverteres til. så trækker trækker du de numre fra
iTunes, du vil konvertere over i en mappe i Max-programmet. Når de så er
konverteret, sætter du mp3-spilleren i Mac'en, åbner mappen og trækker
numrene fra Max over i mp3-mappen. Fix og færdig.

Det lyder lettere end det er første gang, især den med at konvertere via
Max programmet, men hvis du følger hjælp-anvisningerne er det ikke så
slemt - bare sådan en 12-13 forsøg før det lykkes første gang.

Venlig hilsen
Erling

Fra : Niels Poulsen

Dato : 25-02-07 15:56

Erling Hansen wrote:

> [...]
> Max programmet, men hvis du følger hjælp-anvisningerne er det ikke så
> slemt - bare sådan en 12-13 forsøg før det lykkes første gang.

JA men det kan ikke lade sig gøre uden man låner CDerne af ander !!!!!
det er mine oplevelser med det.. Men hvorfor skulle det kunne også lade
sig gørre hvis det er så simpelet og kunne låse nr op Stevne Job
................. dum

--
Niels Poulsen
Bovangen 57B

Fra : Erling Hansen

Dato : 25-02-07 16:17

Niels Poulsen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> det er mine oplevelser med det.. Men hvorfor skulle det kunne også lade
> sig gørre hvis det er så simpelet og kunne låse nr op Stevne Job

Hvis du havde forestillet dig at du kunne gå i iTunes shop og lukke
nogle af CD'erne op, så vil jeg give dig ret i, at du har været dum.
mvh
erling

Fra : Per Rønne

Dato : 25-02-07 16:39

> [...]

> Max programmet, men hvis du følger hjælp-anvisningerne er det ikke så
> slemt - bare sådan en 12-13 forsøg før det lykkes første gang.

Men nu har jeg jo altså for et par måneder siden fået købt Music Man.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erling Hansen

Dato : 25-02-07 17:10

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Men nu har jeg jo altså for et par måneder siden fået købt Music Man.

det kan ikke opregnes hvor meget forgæves/spildt/fordyrt jeg har
anskaffet i de år jeg har haft Mac. Puh-ha. Men hvis bare du kan finde
ud af at bruge MusicMan er det ikke helt spildt, vel?
Mvh
Erling

Fra : Per Rønne

Dato : 25-02-07 17:29

> [...]

> anskaffet i de år jeg har haft Mac. Puh-ha. Men hvis bare du kan finde
> ud af at bruge MusicMan er det ikke helt spildt, vel?

Næh.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 25-02-07 20:29

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Næh.

Lidt spildt er det vel stadigvæk, når nu iTunes klarer det samme lige så
nemt.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-02-07 10:57

Thorkil Olesen <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> wrote:

> Lidt spildt er det vel stadigvæk, når nu iTunes klarer det samme lige så
> nemt.

Jeg kunne stadigvæk ikke få iTunes til at klare det der skulle
foretages. Konvertere nogle wav-filer til mp3 til overførsel til en
mobiltelefon, altså ikke en iPod. Jeg har ikke forsøgt igen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-02-07 12:28

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> Jeg kunne stadigvæk ikke få iTunes til at klare det der skulle
> foretages. Konvertere nogle wav-filer til mp3 til overførsel til en
> mobiltelefon, altså ikke en iPod. Jeg har ikke forsøgt igen.

Gider du ikke lige prøve at se om den beskrevne metode her i gruppen
fungerer for dig?

Bare for at se om muligheden faktisk er der, eller du har en lidt
speciel opsætning hvor faciliteten måske er slået fra.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-02-07 12:55

> [...]
>
> Bare for at se om muligheden faktisk er der, eller du har en lidt
> speciel opsætning hvor faciliteten måske er slået fra.

1. Den var indstillet til at importerer til mp3.
2. iTunes fortæller at den konverterer til mp3.
3. Man kan ikke se nogen konverterede mp3-filer på harddisken, hvor der
stadig kun ligger wav-filer.
4. Det gælder også den 'Balders Død' {syngestykke af Johannes Ewald og
den ældre Hartmann} som jeg har overspillet fra kassettebånd.

Så det er meget muligt at det fungerer i forhold til en iPod, men bruger
man en anden mp3-afspiller {min ligger på min Palm Treo kombinerede
mobiltelefon, pda og mp3-afspiller} så funker det ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erling Hansen

Dato : 26-02-07 13:54

> [...]
> man en anden mp3-afspiller {min ligger på min Palm Treo kombinerede
> mobiltelefon, pda og mp3-afspiller} så funker det ikke.

Jeg har prøvet, og den kan godt. Du kan i k k e konvertere
wav-filerne, hvis du først har lagt dem ind på iTunes som wav-filer.
Du skal gå i indstillinger og vælge avanceret og beordre den til at
importere i mp3-format, og s å kan du begynde at køre dine
wav-filer ind på iTunes. Når først de ligger der, kan du lige checke
med æble+i at filen på iTunes er i mp3.
Og s å kan du gå i gang med at overføre til din mp3-afspiller ved at
sætte den i USB-indgangen, og når mappen dukker op på skrivebordet
flytter du filerne fra iTunes over i mappen. Du kan kun flytte 1 fil ad
gangen. Jeg kan i hvert fald ikke finde ud af at flytte flere på en
gang.
Erling
PS. Min mp3-afspiller er d e s v æ r r e ikke en iPod

Fra : Per Rønne

Dato : 26-02-07 15:04

> [...]

> flytter du filerne fra iTunes over i mappen. Du kan kun flytte 1 fil ad
> gangen. Jeg kan i hvert fald ikke finde ud af at flytte flere på en

Ja, jeg har nu lige forsøgt mig med Balders Død.wav. Som jeg stadig ikke
kan finde som Balders Død.mp3.

I øvrigt ville kun én fil ad gangen være for besværligt.

Derudover flytter jeg tingene til et SD-kort, og det gør jeg mens de
ligger i en SD-kort holder.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erling Hansen

Dato : 26-02-07 16:59

> [...]

> I øvrigt ville kun én fil ad gangen være for besværligt.
>
> Derudover flytter jeg tingene til et SD-kort, og det gør jeg mens de

OK. og jeg holder mig til min billige mp3-dims for jeg bruger den i
virkeligheden ikke ret meget. Kun hvis jeg ved jeg kommer til at sidde i
en venteposition.
MVH
Erling

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-02-07 20:28

> [...]

> I øvrigt ville kun én fil ad gangen være for besværligt.
>
> Derudover flytter jeg tingene til et SD-kort, og det gør jeg mens de

Jeg ved det har virket for mig - og det virker ikke for dig, men det
du gør i stedet virker for dig :)

Alle er glade :))

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 26-02-07 23:42

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, jeg har nu lige forsøgt mig med Balders Død.wav. Som jeg stadig ikke
> kan finde som Balders Død.mp3.

Vælg "Balders Død.wav" inde fra iTunes. Hvis du control-klikker på den,
så kan du konvertere til mp3. Så kommer der en ekstra version af den,
som er i mp3 format. Brug kommando-I til at se efter. Vælg mp3 versionen
og tast kommando-R. Så har du et finder-vindue med mp3 versionen i. Træk
den over på din mp3-spilledåse.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-02-07 06:49

> Vælg "Balders Død.wav" inde fra iTunes. Hvis du control-klikker på den,
> så kan du konvertere til mp3.

Ja, jeg har nu højreklikket på den, og valgt »konverter til mp3«. Så får
jeg at se om det virker.

> [...]
> kommando-I til at se efter. Vælg mp3 versionen og tast kommando-R. Så har
> du et finder-vindue med mp3 versionen i. Træk den over på din

Og efter fem kvarter kan jeg se at der er dannet en MPEG-kopi, som med
cmd-R viser sig som en mp3-fil. Så nu virker den.

Bare alt for besværlig til at det får mig til at fortryde købet af Music
Man. Her kan man jo vælge filer /en masse/ til konvertering på en gang.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-02-07 16:27

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Bare alt for besværlig til at det får mig til at fortryde købet af Music
> Man. Her kan man jo vælge filer /en masse/ til konvertering på en gang.

Pst! Æble+klik når man vil vælge flere emner virker også i iTunes

--
Mvh Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 27-02-07 16:51

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Pst! Æble+klik når man vil vælge flere emner virker også i iTunes

Hvilket ikke var hvad jeg kunne læse i et andet indlæg ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-02-07 07:14

> [...]

> foretages. Konvertere nogle wav-filer til mp3 til overførsel til en
> mobiltelefon, altså ikke en iPod. Jeg har ikke forsøgt igen.

Du skal blot anvende samme princip som når du vil gemme enb exel fil
som komma sepereret text, dvs fortælle exel at det skal gemme som
noget andet end hvad MS har prædefineret.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-02-07 08:28

> Du skal blot anvende samme princip som når du vil gemme enb exel fil
> som komma sepereret text, dvs fortælle exel at det skal gemme som
> noget andet end hvad MS har prædefineret.

Som nævnt i:

Message-ID <1hu6iav.xqjy0icpudkdN%per@RQNNE.invalid>

er det nu lykkedes for mig at få det til at virke - det er bare for
besværligt i forhold til Music Man.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-02-07 07:12

Per Rønne <per@rqnne.invalid> wrote:

> Det var ikke muligt for mig at få iTunes til at lave mp3-filer, som jeg
> kunne overføre til min Treo, der også kan afspille sådanne.

Du skal huske at fortælle itunes at den skal lave MP3, out-of-the-box
laver den AAC.

Fra : Niels Poulsen

Dato : 25-02-07 20:41

Martin Bredthauer wrote:

> Jeg kan ikke se at de væsentligste features ikke findes i iTunes!?

> Ikke imponerende anmeldelser. Hvorfor købte du programmet?

mine erfaringer viser det samme som dine man kan godt betale sig udaf
problemmerne Ja 50 eller 25$ for noglet man har betalt for en gang der
et et gamle ordsprog som sige man skal ikke gå over å efter vand det er
klart til en omskrivning du skal ikke købe musik på ITUNER med mindre du
er klar til og betale for at det det konvateret til mp3

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-02-07 23:11

Niels Poulsen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> er klart til en omskrivning du skal ikke købe musik på ITUNER med
> mindre du er klar til og betale for at det det konvateret til mp3

Du brænder det til CD, og ripper det igen?

Kan det ikke gøre det?

Fra : Peter Rongsted

Dato : 26-02-07 00:45

On 25 Feb 2007 23:11:13 +0100, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) wrote:

>Du brænder det til CD, og ripper det igen?
>
>Kan det ikke gøre det?

jo det er nok

Peter

Fra : Erling Hansen

Dato : 26-02-07 01:19

Peter Rongsted <nulldev@rongsted.dk> wrote:

> jo det er nok
>
> Peter

Jeg har godt nok ikke prøvet, men under indstillinger>avanceret>import
kan man vælge at det importerede gemmes i mp3-format.
Om det nu drejer sig om en CD som du selv har overført til iTunes, eller
om det er én du har downloaded fra 'butikken' burde sådan set være
ligegyldigt...... tror jeg nok
mvh
Erling

Fra : Peter Rongsted

Dato : 26-02-07 03:02

On Mon, 26 Feb 2007 01:18:38 +0100, spameh-dh@mail.dknospam (Erling
Hansen) wrote:

> [...]
>Om det nu drejer sig om en CD som du selv har overført til iTunes, eller
>om det er én du har downloaded fra 'butikken' burde sådan set være

Man kan brænde sange købt i iTunes Store til CD og derefter rippe den.
Jeg bruger selv en CD RW til formålet. Det er nu ikke mange jeg har
købt. Og jeg har 2 iPods, så jeg har ikke det store behov, men jeg har
prøvet det.

Peter