Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Fotoalbum i test
Fra : Aagaard

Dato : 01-07-01 10:20

Som lovet for 3-4 uger siden, er her et fotoalbum på nettet.

Albummet er i test, og selvom billederne godt må kommenteres, så er albummet
det vigtigste.
Da vi har familie spredt ud over Europa og Asien, har det været en
betingelse at familien rundt omkring kan uploades til albummet. Pt. kan
dette lade sig gøre med ftp.

Kig på: http://ditte-marie.dk/test-fotoalbum/

Lad mig høre din kommentar til albummet.

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : Tom Wagner

Dato : 01-07-01 10:48

On Sun, 1 Jul 2001 11:20:05 +0200, "Aagaard" <skriv@ikketil.dk> wrote:

>Kig på: http://ditte-marie.dk/test-fotoalbum/
>
>Lad mig høre din kommentar til albummet.

Jeg synes, at det ser rigtig nydeligt ud. Og det virker fint!
(Dejlig unge!)

Hilsen
Tom

Fra : Aagaard

Dato : 01-07-01 13:07

"Tom Wagner" <tomwag@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes, at det ser rigtig nydeligt ud. Og det virker fint!
> (Dejlig unge!)
>
> Hilsen
> Tom

Tak skal du have, Tom. Ja, hun er altså skøn ... og når kameraet bliver
taget frem, så har hun næsten ikke øje for andet.

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : Karsten Jühne

Dato : 01-07-01 11:58

On Sun, 1 Jul 2001 11:20:05 +0200, "Aagaard" <skriv@ikketil.dk> wrote:

>Lad mig høre din kommentar til albummet.

Virker ikke - med Netscape.
--
Mvh.
Karsten

Fra : Aagaard

Dato : 01-07-01 13:14

"Karsten Jühne" <karsten@jyhne.dk> skrev i en meddelelse

> Virker ikke - med Netscape.
> --
> Mvh.
> Karsten
> Andelsbolig: http://www.lysningen.dk

Hej Karsten

Jeg kan ikke i min log, at du har været inde på test-fotoalbum til
formiddag, men her i eftermiddag kl. 14.50 har du kigget på 'fotoalbum'
(Såfremt du har anvendt samme IP hele dagen).
Det ser ud til at du bruger NetScape 4.77, som nok ikke understøtter PHP
4.*. Det er selvfølgelig et problem at bruge de nyeste programmeringssporg,
og de normalt ikke bagud kompatible.
Nu vil jeg vente på tilbagemeldinger fra familien - det er jo dem som skal
se, og uploade billeder. Hvis de ikke kan bruge det, må jeg jo finde på
noget andet.

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : Karsten Jühne

Dato : 01-07-01 14:03

On Sun, 1 Jul 2001 14:13:43 +0200, "Aagaard" <skriv@ikketil.dk> wrote:

>Nu vil jeg vente på tilbagemeldinger fra familien - det er jo dem som skal
>se, og uploade billeder.

Præcis.

Jeg har da også en IE liggende klar til de efterhånden mange sider der
kun kan ses med Microsoft browsere.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-07-01 18:01

Aagaard wrote:

> [...]
> se, og uploade billeder. Hvis de ikke kan bruge det, må jeg jo finde på

Nix - det er ikke problemet....!

Årsagen til de manglende billeder, er at du ikke overholder
html-standarden i din navngivning af billederne.

Du bruger bl.a. blanktegn (ordmellemrum), det er meget forbudt, og så er
dine navne alt for lange.

Jeg hentede et af dine billeder og omdøbte det til flg.
hvorfor_tog_de.jpg - og så var problemet løst, Netscape kunne så godt
vise billedet.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Søren Straszek

Dato : 01-07-01 18:02

> [...]

> se, og uploade billeder. Hvis de ikke kan bruge det, må jeg jo finde på

Det kan jeg ikke helt få til at passe: Fidusen ved php er jo at det er
serverside - det vil sige at serveren genererer html siden, så er sådan
set lige meget om netscape understøtter php - sålænge den understøtter
html, det er jo ret smart af en browser. Så fejlen må ligge i din
php-kode. Eller tager jeg fejl?

M.v.h. Søren, som godt kan se siden og det ser meget smart ud

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 01-07-01 18:14

"Aagaard" <skriv@ikketil.dk> wrote in message

> Det ser ud til at du bruger NetScape 4.77, som nok ikke understøtter PHP
> 4.*. Det er selvfølgelig et problem at bruge de nyeste
programmeringssporg,
> og de normalt ikke bagud kompatible.

Det har nu ikke noget med hverken PHP eller Netscape at gøre - du har bare
valgt at tillade karakteren " " - altså mellemrum når du linker til dine
billeder - og det er sådan set ikke defineret i HTML-standarden, så Netscape
ser det korrekt som ulovlige links.

IE høvler som altid bare igennem uden at gøre opmærksom på fejl - derfor
opdager du dem heller ikke selv, hvis du kun bruger den bruser ... desværre.

Så så simpelt var det denne gang ..

// Steffen

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 01-07-01 18:25

"Steffen Poulsen" <steffenpoulsen@[RemoveThis]usa.net> wrote in message

> Så så simpelt var det denne gang ..

Hov forresten - undskyld at jeg (som fx også Niels Ebbesen) ikke kommenterer
billederne men bliver helt væk i webteknikken - de er som vores egen
"vi-har-lige-fået-en-baby-side" (www.ibensverden.dk) nogle man især selv
sætter pris på (no offense) - og når man tager 20 billeder af sådan
ciiiiiirka motiv, så må vi måske (nødtvunget i det mindste) indrømme at være
derhenne hvor det måske er ved at tage overhånd

Teknisk osv ser det jo pænt ud (Man kan godt se hvem det drejer sig om ..),
men ærgerligt at du ødelægger dine billeder med den høje komprimering - de
kan blive kanonmeget flottere med en bare lidt mindre ratio.

Og ellers ser hun jo rigtig sød ud ..

// Steffen

Fra : Aagaard

Dato : 01-07-01 19:15

"Steffen Poulsen" <steffenpoulsen@[RemoveThis]usa.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> men ærgerligt at du ødelægger dine billeder med den høje komprimering - de
> kan blive kanonmeget flottere med en bare lidt mindre ratio.

Det er jeg grundlæggende enig i. Problemet er bare at vi har familie i
Pakistan som sidder på et 33.6 modem, og deres forbindelse ryger ca. hvert
5. minut. Derfor er billederne komprimeret mere end nødvendigt.
Dem af familien som ønsker at få et billede i højeste opløsning skal blot
trykke på 'download'. Så kan de hente et billede uden komprimering. Jeg ved
godt, at jeg ikke har skrevet dette, men sådan bliver det i den endelige
version.

> Og ellers ser hun jo rigtig sød ud ..
>
> // Steffen

Tak for de pæne ord om vores lille guldklump.

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : Aagaard

Dato : 01-07-01 19:11

> [...]
> valgt at tillade karakteren " " - altså mellemrum når du linker til dine
> billeder - og det er sådan set ikke defineret i HTML-standarden, så

Helt enig! Det er bare mig som havde glemt at mellemrum ikke er tilladt.

> IE høvler som altid bare igennem uden at gøre opmærksom på fejl - derfor
> opdager du dem heller ikke selv, hvis du kun bruger den bruser ...
> [...]
Ja, så simpelt at jeg ikke burde have overset det. Det er jo meget nemmere
at sige: 'det er ikke bagud kompatibelt' ... jeg tænkte i php ... og ikke i
HTML.

Tak for hjælpen til Jer som påpegede dette.

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : Martin Koch

Dato : 02-07-01 22:08

> Det ser ud til at du bruger NetScape 4.77, som nok ikke understøtter PHP
> 4.*. Det er selvfølgelig et problem at bruge de nyeste
programmeringssporg,
> og de normalt ikke bagud kompatible.

Til din behagelige information har de 2 ting ikke noget med hinanden at
gøre. PHP genererer HTML på server-niveau (i modsætning til DHTML og
Javascript) - og når browseren får koden er det alm. HTML. Det er så kun et
spørgsmål om hvilken HTML-kode man sætter PHP til at smide afsted.
Så hvis det ikke fungerer i Netscape er det fordi det er kodet forkert.

En helt anden ting er så at jeg personligt ikke længere gider at gøre mine
egne websider Netscape-kompatible, da omkring 2% af mine besøgende bruger
Netscape og 97% MS IE. ... so why bother

/Martin

Fra : Aagaard

Dato : 02-07-01 22:16

"Martin Koch" <martin@koch.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spørgsmål om hvilken HTML-kode man sætter PHP til at smide afsted.
> Så hvis det ikke fungerer i Netscape er det fordi det er kodet forkert.

Du har ganske ret, men mine tanker var helt andre steder...

> [...]
> egne websider Netscape-kompatible, da omkring 2% af mine besøgende bruger
> Netscape og 97% MS IE. ... so why bother

Ja, sådan har jeg det også generelt, men i dette tilfælde var det min fejl,
at jeg havde lavet mellemrum i billedfilerne. Det burde have været
underscore eller bindestreg.

Jeg forsøger for så vidt muligt at overholde HTML 4.01, og anvender sjældent
browser afhængige udvidelser.

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : U. Pedersen

Dato : 01-07-01 15:08

On Sun, 01 Jul 2001 12:58:17 +0200, Karsten Jühne <karsten@jyhne.dk>
wrote:

>Virker ikke - med Netscape.

Kan det komme bag på dig at noget virker med netscape efter et
"idioten" Billy Boy skabte sin egen platform ?
--
   m.v.h.
   U.P.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-07-01 18:04

"U. Pedersen" wrote:

> Kan det komme bag på dig at noget virker med netscape efter et
> "idioten" Billy Boy skabte sin egen platform ?

Når ja - world wide windows - og IE verdens mest fejltollerente browser,
så kan alle være med, selv en husmor kan stikke en hjemmeside sammen.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : lehd

Dato : 01-07-01 18:16

<selv en husmor kan stikke en hjemmeside sammen.

<Med venlig hilsen
<Niels Riis Ebbesen

Øh.....lige en hilsen fra en husmor )
jeg syntes det er et rigtig fint album, og skøn unge, men kan dette lade sig
gøre med et email-tegn ?
ftp://test:upload@ditte-marie.dk/

mvh Kirsten lehd

Fra : Aagaard

Dato : 01-07-01 19:22

"lehd" <lehd@slaegt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Øh.....lige en hilsen fra en husmor )
> jeg syntes det er et rigtig fint album, og skøn unge, men kan dette lade

Hej Kirsten 'husmor'
Takker for de pæne ord om album og lillepigen.
Mht. eamil-tegn: ja, det kan godt lade sig gøre. Hvis du trykker på linket
åbner din browser (Explorer) et vindue, hvor der ude til venstre står:
---
ditte-marie.dk
Server: ditte-marie.dk
Brugernavn: test
Klik her for at læse om gennemsyn af FTP-steder.
---
Du kan så trække et eller flere billeder ind i det tomme felt til højre for
teksten.
Når du så kigger i 'Upload' på www.ditte-marie.dk/test-fotoalbum/ vil du se
et thumb-nail af de eller de billeder du har uploaded.
Hvis du er vant til at anvende en ftp-klient, så ved hvad du skal gøre for
at uploade. Det er forskelligt fra klient til klient.

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : lehd

Dato : 02-07-01 18:07

<Mht. eamil-tegn: ja, det kan godt lade sig gøre. Hvis du trykker på linket
<åbner din browser (Explorer) et vindue, hvor der ude til venstre står:

Hej
Jeg får dette når jeg klikker på linket:
<Den side, du søger efter, er ikke tilgængelig.

Det er ikke fordi jeg ville smide foto, blot se de muligheder der var med
dit album.

mvh Kirsten Lehd

Fra : Aagaard

Dato : 02-07-01 22:18

> [...]
> <Den side, du søger efter, er ikke tilgængelig.
>
> Det er ikke fordi jeg ville smide foto, blot se de muligheder der var med

Hej Kirsten
Linkt virker kun når jeg har min ftp-server kørende, og den har været lukket
idag. Jeg åbner for den nu, og lader den stå åben til en gang i morgen.

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 01-07-01 12:26

> [...]
> dette lade sig gøre med ftp.
>
> Kig på: http://ditte-marie.dk/test-fotoalbum/
>
> Lad mig høre din kommentar til albummet.

Smart og hurtigt, virker fint med IE6.

Henrik

Fra : Aagaard

Dato : 01-07-01 13:16

"Henrik B. Larsen" <hbl@stubnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Aagaard" <skriv@ikketil.dk> wrote in message

> albummet

> Smart og hurtigt, virker fint med IE6.
>
> Henrik

Tak for hjælpen, Henrik. Det er godt at det også virker med IE6. Jeg har
selv IE5.5 på w2k.

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : U. Pedersen

Dato : 01-07-01 15:09

On Sun, 1 Jul 2001 11:20:05 +0200, "Aagaard" <skriv@ikketil.dk> wrote:

>Lad mig høre din kommentar til albummet.

PHP ?? hvad er det for et program ?

Fra : Aagaard

Dato : 01-07-01 15:53

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> U.P.
> Problemet i dag er ikke at komme på internettet. Problemet er at komme af

Hej U.P.
PHP er et serverside script sprog, som kan bruges til automatisering af
næsten alt. F.eks. bruges php i mit fotoalbum til automatisk at lave
billeder i de størrelser som kan vælges i fotoalbummet incl. thumb-nails.
Jeg skal altså kun lave 1 billede og lægge det i en mappe på serveren, som
jeg selv kan navngive. Resten laver PHP.
Da jeg har min egen web-server, og har installeret PHP på den, kan jeg
anvende et utal af scripts f.eks. til gæstebog m.m.
PHP kan du læse mere om på deres hjemmeside: www.php.net.
Gratis PHP scripts kan hentes på : www.hotscripts.com.
Du skal have adgang til en web-server som har PHP installeret, ellers virker
det ikke.

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : U. Pedersen

Dato : 01-07-01 17:31

On Sun, 1 Jul 2001 16:52:31 +0200, "Aagaard" <skriv@ikketil.dk> wrote:

>Gratis PHP scripts kan hentes på : www.hotscripts.com.
>Du skal have adgang til en web-server som har PHP installeret, ellers virker
>det ikke.

Ok