Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
betegnelser ved gfxkort?
Fra : Mark Jensen

Dato : 24-02-07 14:45

Jeg vil købe et nyt gfx kort, og jeg bliver mildest talt forvirret
over alle de ekstre betegnelser. Jeg husker fra tidligere at der
findes meget skrabede versioner som man skal undgå.

Hvis man overvejer et nyere Geforce kort(gerne med HD-tamtam) går
efter et kort i 7xxx-niveauet, er det så fair at udlede at jo højere
tal jo bedre?

er 7800 kort altid bedre end 7300 kort eks?

Men puha. GS, GT, LE, GTX, GTS, GX2, GTO.
Er der en eller flere af ovennævnte betegnelser, man bare bør undgå?

Fra : Nicolai L

Dato : 24-02-07 14:56

"Mark Jensen" <none@available.dk> skrev i en meddelelse

> er 7800 kort altid bedre end 7300 kort eks?

Korrekt.

> Men puha. GS, GT, LE, GTX, GTS, GX2, GTO.
> Er der en eller flere af ovennævnte betegnelser, man bare bør undgå?

Umiddelbart, så går du udenom GS og LE, GT har længe været kendt for best
value for the money og GTX er en mere potent udgave af GT. GX2 mener jeg,
er når der er 2 GPU på kortet. GTO og GTS kender jeg ikke lige pt, men jeg
kan umiddelbart se at der bliver skruet på ting som mængden af RAM.

Det eneste du kan gøre, er at sammenligne dem på edbpriser.

Hvis ikke du har de vilde krav og indsigt, så går man ikke galt i byen med
en GT model, som er gode kort til pengene, altså dem hvor du får mest ydelse
for dine penge.

Nicolai

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 24-02-07 17:27

> [...]
>
> Men puha. GS, GT, LE, GTX, GTS, GX2, GTO.
> Er der en eller flere af ovennævnte betegnelser, man bare bør undgå?

7800GS er til AGP (Men det er 7900GS ikke)

- - -

Men ellers så er 7800 serien snart udgået, så du skal nok kigge
efter et 79xx gfx.

Det billigste 7900GT koster fra : http://kortlink.dk/edbpriser/3pgf

Det billigste 7950GT koster fra: http://kortlink.dk/edbpriser/3pge

Fra : Tonni Madsen

Dato : 25-02-07 09:16

her er et link til en oversigt hvor de har sammenlignet en mængde kort, de
er her naturligvis ikke alle sammen, men et pænt udvalg, det giver en ide om
hvordan de ligger ydelses messigt...
http://www23.tomshardware.com/graphics.html

Mvh Tonni Madsen