Vista og hvad så???????
Fra : anders

Dato : 20-02-07 21:05

Hej
Jeg har som mange andre ikke kunne vente på Vista, jeg har maskinen til
systemet, men det er for ringe at der er meget som ikke meget der virker,
mange spil og programmer man har købt i dyre domme kan ikke bruges i vista.
Der er helt klart en bagtanke med det, gate den er luret, SÅ KØBER VI NYE
SPIL TIL DET NYE SYSTEM!!!!!!
Meen måske kan vi dummianner, der har købt vista i dyre domme, få nogen til
at tænke over at købe dette produkt og nyde at de stadig kan spille deres
gamle spil og bruge deres gode gamle programmer.

lad os så få en vista gruppe op og stå, den er desværre nok uundgålig!!

hilsen
anders

Fra : Brian Lund

Dato : 20-02-07 21:19

Jeg er enig i din overskrift og undrer mig også derfor hvorfor så mange har
købt det;
Det er nyt, det kræver meget mere af computeren, derfor vil der være en dejl
fejl og mangler og spil vil sandsynligvis miste performance (hvilket en del
så også har problemer med)!

Så "Vista og hvad så?" - Eller måske endd "Vista HVORFOR?"

> [...]
> at tænke over at købe dette produkt og nyde at de stadig kan spille deres
> gamle spil og bruge deres gode gamle programmer.

Efter hvad jeg har hørt skulle det være muligt at få de mange/de
fleste(/alle?) spil til at køre og installere i vista hvis bare du bruger
kompatabilitets tilstand for Windows XP f.eks...

Selv hænger jeg endnu i Windows 2000, har aldrig set nogen gyldig grund til
at opgradere, andet end på den bærbare hvor det trådløse netværk er lidt
nemmere at have med at gøre...

Brian

Fra : Vega

Dato : 20-02-07 21:19

"anders" <aol@dbfjernmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> deres gamle spil og bruge deres gode gamle programmer.
>
> lad os så få en vista gruppe op og stå, den er desværre nok uundgålig!!

Hej Anders.

Hvad kan du ikke få til at køre?

Mvh. Vega.

Fra : Bruno

Dato : 20-02-07 21:33

Vega wrote:

> Hvad kan du ikke få til at køre?

Jeg har hørt der er problemer med 3D lydeffekter - i hvertfald påstod
Creative et eller andet sted at netop de ville lave noget særligt så man
kunne få 3D lyd alligevel (hvis altså man havde et af deres topmodel kort).

Har du nogen erfaringer?

Mvh
Bruno (Der ikke har installeret Vista, men lidt nysgerrig er man vel altid)

Fra : Vega

Dato : 20-02-07 21:43

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i meddelelsen

> [...]
> Creative et eller andet sted at netop de ville lave noget særligt så man
> kunne få 3D lyd alligevel (hvis altså man havde et af deres topmodel

Jeg har et Audigy 2 ZS, men får i morgen et X-Fi Xtreme Fatal1ty.
Mit Audigy fungere fint i surround, men ikke alle spil vil køre EAX endnu.
Men fungere fint sådan, og kan godt leve med det, indtil det bliver helt
rettet, ved så ikke om det fungere fuldt ud med X-Fi men finder ud af det i
morgen. :)

Mvh. Vega.

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-07 23:03

Bruno wrote:

> [...]
>
> Mvh
> Bruno (Der ikke har installeret Vista, men lidt nysgerrig er man vel altid)

Creative har AL på trapperne og det virker.

Fra : Vega

Dato : 21-02-07 16:35

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i meddelelsen

> Creative har AL på trapperne og det virker.

Hej Claus.

Hvad er AL?

Mvh. Vega.

Fra : Frandsen

Dato : 21-02-07 13:51

"anders" <aol@dbfjernmail.dk> skrev i meddelelsen
> Der er helt klart en bagtanke med det, gate den er luret, SÅ KØBER VI NYE
> SPIL TIL DET NYE SYSTEM!!!!!!

Nu laver Micosoft jo ikke så mange spil.

Fra : /Ole

Dato : 21-02-07 14:49

> Nu laver Micosoft jo ikke så mange spil.

Øhhh, hvilken verden lever du i???

/Ole

Fra : Frandsen

Dato : 22-02-07 13:31

"/Ole" <a@b.dk> skrev i meddelelsen

> Øhhh, hvilken verden lever du i???

Jeg skrev mange spil. På http://www.microsoft.com/games/pc/default.aspx kan
jeg ikke finde ret mange spil.

Fra : -=JF=- priv

Dato : 24-02-07 11:25

/Ole skrev:

> Øhhh, hvilken verden lever du i???

Øhhh, den håndfuld spil som MS har udgivet til PC er ikke engang en
dråbe i havet set i forhold til at animere folk til en opgradering - Så
mit gæt er at Frandsen lever i den virkelige verden...

--
Mvh. John

Fra : bo

Dato : 21-02-07 19:00

On Wed, 21 Feb 2007 13:51:02 +0100, "Frandsen" <a@b.c> wrote:

>"anders" <aol@dbfjernmail.dk> skrev i meddelelsen
>
>Nu laver Micosoft jo ikke så mange spil.
Lol,

Men spar pengene på Vista, de holder kun til max 2009 så
er deres nye styresystem på banen.

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 20:39

bo wrote:

> Lol,
>
> Men spar pengene på Vista, de holder kun til max 2009 så
> er deres nye styresystem på banen.

Hvor folk så igen vil foreslå at man sparer pengene? ;)

Fra : Frandsen

Dato : 22-02-07 13:26

"bo" <bo@bo.dk> skrev i meddelelsen
> Men spar pengene på Vista, de holder kun til max 2009 så
> er deres nye styresystem på banen.

Det vil jeg nu ikke sige. Det eneste grund til at jeg kører windows i det
hele taget er pga. spil, og så længe at spil stadigvæk kommer til XP og DX9,
så ser jeg ingen grund til at skifte til Vista, men det skal nok komme. Jeg
skiftede heller ikke til XP før end SP2 havde været ude i et stykke tid.

Fra : ASKF

Dato : 25-02-07 10:43

anders ytrede sig i <45db54bf$0$90276$14726298@news.sunsite.dk> med
dette:

> [...]
>gamle spil og bruge deres gode gamle programmer.
>
>lad os så få en vista gruppe op og stå, den er desværre nok uundgålig!!

Er du så ung at du ikke kan huske de tidligere MS OS skift?

Jeg havde i flere år dual-boot for DOS og Win95, da det ikke var alle
DOS spil der virkede i Win95.

Senere kørte jeg med dual-boot mellem Win98Se og Win2000, indtil SP2
udkom til Win2000.

Da WinXP kom, var der i en periode også en del driverproblemer, da der
var mindre forskelle i arkitekturen mellem XP og 2k.

Pt. er det faktisk også dumt at skifte til Vista, vent som altid 6-12
måneder, så de fleste kompatibilitets bugs er væk for drivere. nVidia
har først nu lanceret deres første drivere til Vista, som ikke var i
beta og der er stadig problemer med DX10 understøttelsen. ATI har
udskudt deres DX10 kort til Q2 (skulle være udgivet i starten af marts),
fordi de også har problemer med DX10.

Der er en anden god grund til ikke at opgradere lige nu, vi er midt i
processen med at skifte fra 32 til 64 bit arkitektur, samt fra
single-core til multi-core. Et forløb der sandsynligvis vil vedblive at
give problemer de næste 2 år (skiftet fra 16->32 bit tog også 2-3 år)
for Windowsbrugere. Problemet ligger her i at de fleste Windows drivere
er closed-source og mange hardware fabrikanter ikke gider rekompilere
deres 32bit drivere til 64bit (var det open source kunne brugere selv
gøre dette), samt programører skal til at arbejde med en anden
programarkitektur for at understøtte multi-core processorer.

Prøv at læse hvad John Carmack har at sige om Vista og DX10:
<http://www.dailytech.com/John+Carmack+Speaks+on+DX10+Vista+Xbox+360+PS3+Wii/article5665.htm>

Jeg kan især godt lide denne udtalelse:
“Nothing is going to help a new game by going to a new operating system.
There were some clear wins going from Windows 95 to Windows XP for
games, but there really aren’t any for Vista. They’re artificially doing
that by tying DX10 so close it, which is really nothing about the OS ...
They’re really grasping at straws for reasons to upgrade the operating
system. I suspect I could run XP for a great many more years without
having a problem with it,”

Jeg må også hellere lige nævne at før Vista blev udgivet til private,
var der masser af tests som viste at især spil havde en preformance
nedgang på 20-30% i forhold til XP. Noget af denne preformance nedgang
er direkte forårsaget af de indbyggede DRM kontrol lag.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus