Om plader og forsikrings ogsigelse
Fra : Lasse Christensen

Dato : 22-02-07 19:03

Hej!

Hvordan virker det hvis jeg nu opsiger min forsikring pr. 1 marts, og så
genopretter den i april, vil der skulle ske noget med mine plader
eller noget i den stil?

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-02-07 19:17

> Hvordan virker det hvis jeg nu opsiger min forsikring pr. 1 marts, og så
> genopretter den i april, vil der skulle ske noget med mine plader eller
> noget i den stil?
Hvis du ikke har forsikring på din mc, må du ikke have plader på.
Politiet får besked om hvilke køretøjer der ikke er forsikring på, og hvis
du ikke aflevere pladen, henter de den.
Men om det når at ske på 1 måned ved jeg ikke, men tror du får bøvl uanset.

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Grunnet

Dato : 22-02-07 19:24

Lasse Christensen skrev:
> Hej!
>
> Hvordan virker det hvis jeg nu opsiger min forsikring pr. 1 marts, og
> så genopretter den i april, vil der skulle ske noget med mine plader
> eller noget i den stil?

Så skal du aflevere pladerne på motorkontoret (afregistrere MC'en) da det er
et krav at du som minimum har tegnet ansvarsforsikring sålænge cyklen er
indregistreret.

Når du så til april skal have den indregistreret igen skal cyklen, afhængig
af alder og sidste syn jvfr. nedenfor, måske synes inden du kan få den
indregistreret igen og derudover skal du betale for ny plade og
indregistrering.

Cyklens alder 0 - 5 år, skal ikke synes
mellem 5 og 10 år, skal være synet indenfor 2 år
over 10 år, skal være synet indenfor 1 år.

--
Hilsen Steen
GL500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor, men Intet om
MC)

Fra : Jim Andersen

Dato : 23-02-07 11:10

Lasse Christensen wrote:
> Hej!
>
> Hvordan virker det hvis jeg nu opsiger min forsikring pr. 1 marts, og
> så genopretter den i april, vil der skulle ske noget med mine plader
> eller noget i den stil?

Kan du ikke bare melde stilstand?

/jim