/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Lapning af dæk ???
Fra : Claus


Dato : 01-07-01 08:42

Hej.

Jeg var på Mestersvinger d.30-6 og var så uheldig at kører et stykke
ståltråd op i mit fordæk , opdaget det med det samme , holdt ind til siden
og fik det ud.

Nu er spørgsmålet kan dækket lappes eller er det færdigt ??? Det er et
næsten nyt Pilot Sport.

Claus
ZX6R



 
 
Janus (01-07-2001)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 01-07-01 08:52

Det kan godt lappes men bliver aldrig som nyt igen ; (((
Jeg har også prøvet at punktere i Sverige for en uge siden, og fik en stift
i, som har holdt lige siden. Jeg har kun testet den med 140 i timen, men
meget længere skal man nok ikke gå.
Var jeg dig vil jeg købe en slange (koster ca 50 -100 kr) komme den i, og
ellers køre normalt som du plejer, stiften er kun en nødløsning.

Janus




Claus <Pernille@city.dk> skrev i en news:9hmk23$2lnp$1@news.cybercity.dk...
> Hej.
>
> Jeg var på Mestersvinger d.30-6 og var så uheldig at kører et stykke
> ståltråd op i mit fordæk , opdaget det med det samme , holdt ind til siden
> og fik det ud.
>
> Nu er spørgsmålet kan dækket lappes eller er det færdigt ??? Det er et
> næsten nyt Pilot Sport.
>
> Claus
> ZX6R
>
>



Steen Gruby (01-07-2001)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 01-07-01 09:02

On Sun, 1 Jul 2001 09:42:11 +0200, "Claus" <Pernille@city.dk> wrote:

Hej Claus
>
>Nu er spørgsmålet kan dækket lappes eller er det færdigt ??? Det er et
>næsten nyt Pilot Sport.
>
Det kan det.
Enhver autogummimand har propper der vulkaniseres i dækket. og så er
det tæt igen.
Det holder fint, men har også ulemper.
Proppen er ikke lavet af det samme gummi som dækket, og slides derfor
anderledes.
Det kan afstedkomme at dækket han få en lille "pukkel" der hvor
proppen er skudt i.
Det kan bevirke uballance i hjulet.
Så hvis du laver en sådan reparation midt i banen på dækket så hold
øje med den.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Claus (01-07-2001)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 01-07-01 09:26


"Steen Gruby" <oz9zi@gruby.dk> skrev i en meddelelse
news:3b3ed79a.174998964@149.212.63.99...
> On Sun, 1 Jul 2001 09:42:11 +0200, "Claus" <Pernille@city.dk> wrote:
>
> Proppen er ikke lavet af det samme gummi som dækket, og slides derfor
> anderledes.


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Hej Steen

Holder såån' en prob til 200+ og hva' med de banedage jeg gerne skulle på
resten af året ???


Claus



Steen Gruby (01-07-2001)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 01-07-01 09:30

On Sun, 1 Jul 2001 10:25:36 +0200, "Claus" <Pernille@city.dk> wrote:

Hej Claus.
>
>Holder såån' en prob til 200+ og hva' med de banedage jeg gerne skulle på
>resten af året ???
>
Hvis det er med den på, så er det et nyt fordæk.
Til gadebrug er det helt OK men jeg turde ikke køre race med et dæk
med en prop i.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Claus (01-07-2001)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 01-07-01 09:52

Jeg regnede oxo med at jeg skulle ha' nyt på men man ville jo gerne spare
1200 kr.



Jens Jacob Bager Jen~ (01-07-2001)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 01-07-01 12:34

> Jeg regnede oxo med at jeg skulle ha' nyt på men man ville jo gerne spare
> 1200 kr.

Du kan da starte med at spare penge ved at købe dækket ved
www.motorradtechnik.de
Sidst leverede de på 6 dage.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



Armand (01-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-07-01 20:38


Steen Gruby <oz9zi@gruby.dk> skrev i en
news:3b3ededa.176855405@149.212.63.99...
> On Sun, 1 Jul 2001 10:25:36 +0200, "Claus" <Pernille@city.dk> wrote:
>
> > Holder såån' en prob til 200+ og hva' med de banedage jeg gerne
> > skulle på resten af året ???
> Hvis det er med den på, så er det et nyt fordæk.
> Til gadebrug er det helt OK men jeg turde ikke køre race med et dæk
> med en prop i.

"Prop" eller "plug" - En regulær lapning ved dækmanden består af en lap
med en gummitråd i midten, der vulkaniseres på indefra!
Tråden gavner at lukke hullet igennem karkassen af for ydre påvirkninger
så som vand, der kan ruste en bil-stålradial-karkasse op inden
nedslidning!

Der kan være noget om at karkassen er ødelagt enten af det forårsagende
emne, tidsrummet hvorunder dette har siddet og gnavet eller af
dækmandens fil/bor der giver plads til gummisnøren. I så fald er det
hårdt at være ung og testesteron-udsat og ikke kunne brænde dyret af
igennem en halv sæson

--
Armand.



Claus (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 02-07-01 04:54


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9ho1qv$1hrn$2@news.cybercity.dk...
>
I så fald er det
> hårdt at være ung og testesteron-udsat og ikke kunne brænde dyret af
> igennem en halv sæson

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Hej Armand.

Tak for de pæne ord men jeg tror sq ikke min kone er enig , hun siger at jeg
er et gammelt r..... og se, det er jeg ikke ikke enig i , jeg er jo kun 47
år. ))))


Claus
ZX6R



Armand (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-07-01 15:55


Claus <Pernille@city.dk> skrev i en
news:9hor3b$2adl$1@news.cybercity.dk...
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:9ho1qv$1hrn$2@news.cybercity.dk...
> >
> > I så fald er det hårdt at være ung og testesteron-udsat og ikke
> > kunne brænde dyret af igennem en halv sæson
> Tak for de pæne ord men jeg tror sq ikke min kone er enig , hun siger
> at jeg er et gammelt r..... og se, det er jeg ikke ikke enig i , jeg
> er jo kun 47 år. ))))

Hæ!
Alder har intet med datoer at gøre - det er en sinds-tilstand !!

Kommentaren var nu også mere ment i almindelighed:
Hvis man ikke kan leve med at ens lapning højest holder til et par
hundrede km/t, må man jo blot betale - Og derved bruge flere penge på
modellen end de der lever fint med en halv sæson med under 200!

Jeg punkterede på min tidligere 900'er Ninja's forhjul allerede indenfor
de første 2-300 km (alle mine (2-3 stk.) punkteringer har været på
friske
dæk, hvis mønster tilsyneladende bedre fanger søm og skruer på
vejbanen!!), og nødlappede først med en plug. Sidenhen fik jeg den
lappet gedigent, men dækmanden nøjedes med at raspe plug'ens
gennemstikkende spids af og klippe lappens "navlestreng" af. Dette med
den begrundelse at der allerede var rodet nok i hullet og at plug'en
sikkert holdt hullet tæt nok - Det gennemstikkende var jo kun for
modholds skyld og nu blev plug'en istedet vulkaniseret sammen med den
indvendige lap!

Og således tilbagelagde jeg de 15-20.000 km som fordækket holdt - Og som
nyindkøbt blev Ninja'en IKKE skånet og resterne af plug'en var tydeligt
at se lige til det sidste!

--
Armand .
(forøvrigt heller ikke en årsunge selv)








origo@earthling.net (01-07-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 01-07-01 09:27


"Claus" <Pernille@city.dk> wrote in message
news:9hmmjf$2oek$1@news.cybercity.dk...
> Holder såån' en prob til 200+ og hva' med de banedage jeg gerne skulle

> resten af året ???

På sin hjemmeside, fraråder Michelin lapning av radialdekk, dekket bør
skiftes snarest mulig. Dette skyldes at karkassen nå har en skade, og det er
umulig å forutsi om den vil holde. I de fleste tilfeller gjør den, jeg har
hørt om mange som har kjørt med plug i dekket. Men - spesielt ved høye
hastigheter og banedager, utsettes karkassen for ekstremt store
belastninger. Jeg ville ikke ta chancen.

JS



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408689
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste