Det måtte jo komme.....(snyd med klip)
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-02-07 11:27

Så lige denne her:

http://avisen.dk/fartboeller-betaler-sig-klip-koerekortet-210207.aspx

Hvis jeg var ligeså afhængig af mit kørekort,
så burde jeg nok være mere vaks til at passe på det.

Bare lige mine 2-cent.

--
mvh Uffe (uden klip i kørekortet, svjv
Mondeo 1,8i (nysynet

Fra : Hr. Jensen

Dato : 22-02-07 11:37

On Thu, 22 Feb 2007 11:27:20 +0100 "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> sent the following smoke signals:

>Så lige denne her:
>
>http://avisen.dk/fartboeller-betaler-sig-klip-koerekortet-210207.aspx
>
>Hvis jeg var ligeså afhængig af mit kørekort,
>så burde jeg nok være mere vaks til at passe på det.

Ja, det fænomen er jo aldrig set i DK før...

Begrebet 'stillingsmand' er åbenbart glemt hos de høje herrer der har så
travlt med at hoste store klumper af forargelse op.

Men andre ord: de rige har benyttet sig af dette i århundreder, men når
den gemene hob vil gøre det, så falder hammeren.

Et nutidigt scaenarie er jo den med at industrilandene køber CO2-kvoter
af fattige lande, så hvor er forskellen?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-07 11:43

> [...]
>
> Hvis jeg var ligeså afhængig af mit kørekort,
> så burde jeg nok være mere vaks til at passe på det.

Tjaa.. Jeg ville gerne udbyde 5.000,- for at en anden tog mit klip.... Dog
ikke muligt i dette tilfælde, da jeg blev stoppet... : (

/SWP

Fra : Hans Jensen

Dato : 23-02-07 10:31

> Tjaa.. Jeg ville gerne udbyde 5.000,- for at en anden tog mit klip.... Dog
> ikke muligt i dette tilfælde, da jeg blev stoppet... : (
>

> /SWP

Mon ikke prisen skal være 25-30,000.- pr klip ?

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-07 11:49

> Mon ikke prisen skal være 25-30,000.- pr klip ?

Kommer an på hvor stor markedet er.. og hvem du får til at tage klippet....
Et familiemedlem, som måske sjælden kører, kan måske presses ned i en lavere
pris.... men på den omtalte side, vil prisen nok ligge noget højere.... men
hvis du siger 30.000 pr klip. snakker vi om 90.000 for et alm b kørekort...
Lige i overkanten?

/SWP

Fra : Leonard

Dato : 23-02-07 12:03

"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> wrote:

>men
>hvis du siger 30.000 pr klip. snakker vi om 90.000 for et alm b kørekort...
>Lige i overkanten?

Ikke at jeg nogensinde kunne finde på at deltage i noget der bare
ligner den slags ulovligheder, men for den der tager klippet er prisen
på kørekortet ganske underordnet. Det må risikoen for at blive dømt og
få en eller straf betalingen skal dække - jeg vil have en meget høj
timeløn for at sidde skoleret foran en dommer eller måske endda i et
fængsel.

Men det er jo kun et spørgsmål om at finde nogle tilpas sørgelige
eksistenser, der vil sælge deres mor for ussel mammon. De kan sikkert
presses langt ned i pris. Og faktisk behøver den der tager skylden jo
slet ikke at have et kørekort, bøden bliver bare lidt højere og
klippene spares op til et evt. kørekort i fremtiden.

--
Leonard

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-02-07 12:19

"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> noget højere.... men hvis du siger 30.000 pr klip. snakker vi om 90.000
> for et alm b kørekort... Lige i overkanten?

Nej det vi snakker om er at højtlønnede, skal kunne betale sig fra ikke at
miste kørekortet.
Dvs. at det er din pengepung der bliver afgørende mht. om du mister
kørekortet eller ej.
Hvis en høtjlønnet står til en eller flere klip, så er tanken nærliggende.
Hvis så kørekortet er afgørende for om personen kan passe sit job eller ej,
så bliver det jo nærmest indlysende.

Så prisen på de 90.000 er ikke kun for kørekortet.
Det er også prisen som personen er villig til at betale for at beholde
jobbet.
DET er IMO det der er mest skræmmende ved denne 'udvikling'.

At det så også kan ske at Hr. og Fru. Danmark måske vil benytte sig af
muligheden er deres valg.
Ligesom det er op til hver enkelt, om de vil overholde de love og regler der
gælder her i landet.
IMO skal man så bare være klar over de konsekvenser,
det kunne få hvis man vælger ikke at holde sig inden for rammerne.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet

Fra : TT

Dato : 22-02-07 11:54

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis jeg var ligeså afhængig af mit kørekort,
> så burde jeg nok være mere vaks til at passe på det.

Hvis man nægter at oplyse hvem der har kørt køretøjet er bøden kun 500,- har
jeg hørt.

-TT

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-02-07 12:42

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man nægter at oplyse hvem der har kørt køretøjet er bøden kun 500,-
> har jeg hørt.

Hvis man er voksen nok til at køre bil og derved kunne kvaje sig i
trafikken.
Så bør man også være voksen nok til at tage straffen, IMO.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-07 12:52

> Hvis man er voksen nok til at køre bil og derved kunne kvaje sig i
> trafikken.

Sjældent det er at Kvaje sig... mere stress, vane.. eller Pure fun....
Adrealin kick

/SWP

Fra : TT

Dato : 22-02-07 13:24

> [...]
> trafikken.
> Så bør man også være voksen nok til at tage straffen, IMO.

Det er muligvis rigtigt, det hedder jo moral og respekt, men jeg pointerede
også bare at der var en mulighed for at snyde (rent teoretisk)

-TT

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 22-02-07 12:55

TT wrote:
> "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis man nægter at oplyse hvem der har kørt køretøjet er bøden kun 500,- har
> jeg hørt.

Joo, men kun hvis det ikke er dig selv der har kørt, politiet møder enten op
ved din hoveddør, eller på dit arbejde, for at sammenligne med ditkontrafej,
hvis du ikke kan "huske" hvem der har kørt.

--
Ejvind
Dans er for mænd, der ikke har råd til at stå i baren.

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-02-07 18:16

Ejvind Kruse wrote:

> Joo, men kun hvis det ikke er dig selv der har kørt, politiet møder
> enten op ved din hoveddør, eller på dit arbejde, for at sammenligne
> med ditkontrafej, hvis du ikke kan "huske" hvem der har kørt.

Det kunne være at man skulle slå sig ned i spøg og skæmt branchen.. Kunne
være der var mange penge i hatte og briller til bilister

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 22-02-07 14:36

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> wrote in message

> Hvis man nægter at oplyse hvem der har kørt køretøjet er bøden kun 500,-
> har jeg hørt.

Problemet er så at hvis du nægter og de indkalder dig som vidne så er det
pludselig ikke længere færselsloven du overtræder men straffeloven - og så
får du et hak i din straffeatest (=mistet job for mange) hvis du ikke
oplyser hvem der førte bilen.

Men beløbet er korrekt.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 22-02-07 14:51

On Thu, 22 Feb 2007 14:35:35 +0100 "Flemming Lynggaard"
<flemmingl@gmail.com> sent the following smoke signals:

> [...]
>pludselig ikke længere færselsloven du overtræder men straffeloven - og så
>får du et hak i din straffeatest (=mistet job for mange) hvis du ikke

Hvorfor skulle de indkalde en som vidne?
Desuden kan hukommelsen jo være ret dårlig. Og hukommelsessvigt har vist
aldrig været direkte strafbart.

Jeg kunne forstå hvis vedkommende er sigtet i sagen, men så er
nedenstående vist relevant.

Siden hvornår har man pligt til at give oplysninger, der kan inkriminere
én selv?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 22-02-07 13:59

> [...]
>
> Hvis jeg var ligeså afhængig af mit kørekort,
> så burde jeg nok være mere vaks til at passe på det.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-02-07 12:00

On Feb 23, 11:48 am, "Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> wrote:

> [...]
> hvis du siger 30.000 pr klip. snakker vi om 90.000 for et alm b kørekort...

Hvis ens arbejde afhænger af det ?
Jeg har ingen planer om at sælge mine ubrugte klip, men en pris på ca.
30.000 kr er nok realistisk.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-02-07 12:01

On Feb 22, 12:51 pm, "Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> wrote:

> Sjældent det er at Kvaje sig... mere stress, vane.. eller Pure fun....
> Adrealin kick

Overrasker mig ikke at du har et klip........

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 01:54

> Sjældent det er at Kvaje sig... mere stress, vane.. eller Pure fun....
> Adrealin kick

>Overrasker mig ikke at du har et klip........

Tjaa.. Var faktisk en dag hvor jeg var syg, træt, og skulle nå motorkontoret
inden kl 1400....

/SWP

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-02-07 10:20

> Tjaa.. Var faktisk en dag hvor jeg var syg, træt, og skulle nå
> motorkontoret inden kl 1400....

Nåede du det?

Hvis ja, så var der jo ikke grund til at køre for hurtigt.
Hvis nej, så var du jo for sent på den alligevel.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 15:21

> Hvis ja, så var der jo ikke grund til at køre for hurtigt.
> Hvis nej, så var du jo for sent på den alligevel.

Ja, og for sin vis jo, både det at turen bliver sjovere... Og at der er
meget varierende trafik igennem randers, nogle gange kan det tage en
helvedes tid at komme igennem....

/SWP

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-02-07 15:32

On Feb 28, 3:20 pm, "Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> wrote:

> Ja, og for sin vis jo, både det at turen bliver sjovere... Og at der er
> meget varierende trafik igennem randers, nogle gange kan det tage en
> helvedes tid at komme igennem....

Så du har tilmed gjort det i bymæssig bebyggelse..........

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-07 03:21

>Så du har tilmed gjort det i bymæssig bebyggelse..........

Nej, blev stoppet på ladevejen dertil....

Men har nok også efterfølgende kørt lidt for hurtigt inde i byen....

/SWP

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-07 13:45

> Nej, blev stoppet på ladevejen dertil....
>
> Men har nok også efterfølgende kørt lidt for hurtigt inde i byen....

Ja, bøden på 1.500,- kom for et stykke tid siden. Idag kom der svar på
nedsættelse, den er nu på 750,-... Godt med studierabat... =)

/SWP

Fra : Møller

Dato : 03-03-07 14:19

"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> wrote in message

> Ja, bøden på 1.500,- kom for et stykke tid siden. Idag kom der svar på
> nedsættelse, den er nu på 750,-... Godt med studierabat... =)

hvis du forvolder skader, nedsættes forsikringen så også med 50%?
Forhåbentlig kun på dig og dit køretøj

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-07 14:55

> hvis du forvolder skader, nedsættes forsikringen så også med 50%?

Næppe... Der er det lige omvendt.... Som studerende får vi lov at betale
præmie * ~400% Og evt. tillæg på 5.000,- på selvrisikoen....

/SWP