GeForce 7950 GT - Meget støj - Ny blæser?
Fra : Morten

Dato : 22-02-07 19:28

Hej

Jeg har for nyligt købt et GeForce 7950 GT - men den originale blæser støjer
ekstremt meget - maskinen bliver stortset lydløs når jeg sætter en finger på
den blæser, så jeg ville gerne skifte den ud.

Nogen der kan anbefale en blæser til dette kort? Så støjsvag som muligt
(gerne passiv) og helst til max. 300,-

/Morten

Fra : Hans

Dato : 22-02-07 19:35

Morten wrote:
> [...]
>
> Nogen der kan anbefale en blæser til dette kort? Så støjsvag som
> muligt (gerne passiv) og helst til max. 300,-

Hans

Fra : Morten

Dato : 23-02-07 15:25

> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=197129

Den ser bestemt god ud - jeg kan dog ikke lade være at likke mærke til - at
der står 18.5 db støj - hvor f.eks. NorthQ laver en der ligner meget, men
som kun støjer 12 db (ifølge edbpriser)

- og den er endda billigere.

Er der nogen god grund til at købe den Zalman du henviser til, fremfor
NorthQ'en ?

/Morten

Fra : Hans

Dato : 23-02-07 16:41

Morten wrote:
> [...]
>
> - og den er endda billigere.
>
> Er der nogen god grund til at købe den Zalman du henviser til, fremfor

Det er ikke samme produkt. NorthQ køleren svarer til Zalman VF-700CU, og den
køler betydeligt ringere end VF-900CU som er forsynet med heat-pipe.
Støjtallet må helt stå for NorthQ's egen regning. De er i hvertfald ikke
målt under samme betingelser.

Hans

Fra : David T. Metz

Dato : 28-02-07 14:41

Morten skrev:

> Den ser bestemt god ud - jeg kan dog ikke lade være at likke mærke til - at
> der står 18.5 db støj - hvor f.eks. NorthQ laver en der ligner meget, men
> som kun støjer 12 db (ifølge edbpriser)

Der er ingen standard for støjmåling, så forskellige producenters
opgivelser kan ikke sammenlignes.

David